وبلاگ خبری وتحلیلی سامی نیوز شهرستان سرخه

پایگاه خبری سامی نیوز شهرستان سرخه واستان سمنان

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری سمنان: «طرح جامع فضای سبز» سمنان تدوین می‌شود

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری سمنان:
«طرح جامع فضای سبز» سمنان تدوین می‌شود
فضای سبز
خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سمنان از آغاز مطالعات طرح جامع فضای سبز شهر سمنان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، امیر مظاهری عصر امروز در نشست با مدیران شهرداری سمنان با اشاره به نقش فضای سبز در زیباسازی و شادابی شهر اظهار داشت: یکی از اولویت‌های مهم شهرداری در رویکرد جدید مدیریت شهری، توسعه فضای سبز شهری و ورود تکنولوژی جدید به این عرصه می باشد.

وی به تهیه بانک اطلاعاتی حوزه فضای سبز و افزایش سرانه این فضا در راستای اجرای طرح جامع فضای سبز شهری اشاره کرد و افزود: این بانک اطلاعاتی با مبنای دانش خود در رابطه با منابع انسانی متخصص در حوزه فضای سبز شهری تا حدودی مشکلات عرصه فضای سبز را مرتفع می‌کند.

مظاهری با اشاره به ورود علم و تکنولوژی به عرصه فضای سبز شهری و تبادل دانش و تجربیات اظهار داشت : تهیه و تدوین طرح جامع فضای سبز شهری از اولویت‌های مهم شهرداری است.

به گفته وی، این طرح در مرحله تهیه قرار دارد و با اجرا شدن این طرح وضعیت پراکندگی فضای سبز در سمنان مشخص‌تر شده و راهکارهایی برای ایجاد فضای سبز در همه مناطق شهری ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح مشخص می‌شود کدام مناطق از نظر فضای سبز دارا و کدام مناطق محرومند و اولویت بندی برای ایجاد فضای سبز در مناظق ایجاد می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌های شهرداری سمنان کمبود زمین را از مشکلات اساسی در مسیر توسعه فضای شهر سمنان دانست و افزود: برای توسعه فضای سبز هر منطقه نیاز به زمین خالی است اما متاسفانه در برخی مناطق مانند جنوب شهر فضای مناسب برای احداث پارک بسیار محدود است.

مظاهری خاطرنشان کرد: نگهداری از فضای سبز بیشتر از ایجاد و احداث فضای سبز اهمیت دارد که این امر نیازمند اختصاص بودجه مناسب برنامه‌ریزی و هدفمندی، استفاده از دانش روز، بکارگیری افراد با تجربه و متخصص در این زمینه است.

وی خواستار همکاری مردم در استفاده از فضای پارک‌ها شد و افزود: مردم می‌توانند با رعایت قوانین شهروندی در استفاده از فضای سبز و همچنین رعایت مسایل اخلاقی در این محیط‌ها مدیریت شهری را در توسعه این اماکن یاری دهند.

به گزارش تسنیم، تاکنون در تعداد محدودی از مراکز استانی از جمله کلان شهرهایی همانند تهران، اصفهان طرح راهبردی فضای سبز تهیه شده است.

برچسب ها: مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری سمنان: «طرح جامع فضای سبز» سمنان تدوین می‌شود , استان سمنان , سال۹۴ , خبرگزاری سامی نیوز ,

[ بازدید : 239 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 19 فروردين 1394 ] [ 2:57 بعد از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

عضو شورای شهر سمنان: شورای عالی ورزش استان سمنان تشکیل شود

عضو شورای شهر سمنان:
شورای عالی ورزش استان سمنان تشکیل شود
ورزشگاه یادگار امام قم
خبرگزاری تسنیم: عضو شورای اسلامی سمنان خواستار تشکیل شورای عالی ورزش در استان سمنان شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، عباس آلبویه عصر امروز در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان اظهار داشت: تشکیل شورای عالی ورزش در استان سمنان را از جمله مهم‌ترین بایسته‌های ورزشی استان است.

وی افزود: تشکیل این شورا گام بلندی در راستای ساماندهی ورزش همگانی و ارتقاء سطح ورزش قهرمانی در سمنان خواهد بود.

آلبویه با ابراز ناخرسندی از عدم وجود شناسنامه کاملی از شخصیت‌های آکادمیک ورزش استان گفت: متاسفانه به رغم وجود دانشجویان و اساتید بسیار در رشته‌های مرتبط با ورزش در سمنان، تاکنون بهره‌برداری مناسبی از این ظرفیت صورت نگرفته است.

وی همگونی شیوه انتخاب روسای هیئت‌های ورزشی در تمامی شهرهای کشور را امری ناصواب توصیف کرد و گفت: شیوه کنونی انتخاب روسای هیئت‌ها در برخی از شهرها از جمله سمنان پاسخگوی نیازهای ورزشی شهر نبوده است و عرصه مدیریت ورزشی از فعالان و تلاش‌گران این عرصه خالی مانده است.

وی با بیان اینکه رقابت‌های ورزشی بین‌شهرستانی در سال‌های اخیر رو به کاستی گذاشته است، بیان کرد: در حال حاضر توفیقات ورزشی بیشتر مربوط به رشته‌های انفرادی است و در ورزش‌های تیمی نقائص بسیاری وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر سمنان با اشاره به ضعف ساختاری تشکیلات ورزشی شهرستان سمنان، بر لزوم بازتعریف برخی از پست‌های تشکیلاتی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه در برخی از کمیته‌های ورزشی نابسامانی‌ها و ناهماهنگی‌هایی وجود دارد به موضوع آموزش و پرورش و عملکرد این نهاد در حوزه اشاره کرد و گفت: بیش از یک دهه است که مسابقات ورزشی بین‌آموزشگاهی جز در رشته‌هایی همچون طناب‌کشی و برخی رشته‌های کم‌خرج دیگر در مدارس برگزار نمی‌شود و مسئولان و معلمان مدارس نیز در این مسابقات نقش چندانی ندارند.

به گزارش تسنیم، اعضای شورای اسلامی شهر سمنان، ضمن بررسی برخی از مشکلات و ظرفیت‌های ورزش سمنان، بر لزوم همکاری‌های مشترک و دوجانبه تأکید کردند.

برچسب ها: عضو شورای شهر سمنان: شورای عالی ورزش استان سمنان تشکیل شود , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ ,

[ بازدید : 244 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 19 فروردين 1394 ] [ 2:54 بعد از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

دغدغه‌ها و دل مشغولی‌های استاندار برای سمنان94

دغدغه‌ها و دل مشغولی‌های استاندار برای سمنان94



hamidreza dastjerdi-4-171.jpg

استاندار سمنان با اشاره به چشم‌انداز

روشن فعالیت‌های اقتصادی در سال جدید گفت: مهمترین دغدغه من در سال جدید، اقتصاد استان سمنان است.

محمد وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سمنان، افزود: امسال باید تلاش کنیم تا سرانه اقتصادی استان سمنان بالا رود، در این راستا باید برنامه‌ریزی کنیم و در همین ابتدای سال، با تشکیل چند کارگروه تخصصی سعی ‌شده گام مهمی برای حل مسائل برداشته شود تا مسائل و مشکلات و موانع موجود را شناسایی و رفع کنیم.

وی ادامه داد: ما در ابتدای سال دو کارگروه مهم میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و کارگروه توسعه صادرات را تشکیل دادیم، تا بتوانیم با ارائه راهکارها و تبیین آنها، سهم استان سمنان از گردشگری کشور را افزایش دهیم، همچنین در کارگروه توسعه صادرات نیز به دنبال حل مسائل و مشکلات موجود و رفع موانع صادرات هستیم تا با رونق گرفتن صادرات، اقتصاد استان رونق یابد.

استاندار سمنان اضافه کرد: 600 کیلومتر مسیر جاده‌ای استان سمنان در طول مسیر تهران – مشهد است و در نوروز امسال حدود 20 میلیون زائر از استان سمنان عبور کرده‌اند، اما متأسفانه سهم استان ما از این تعداد مسافر نوروزی تنها 1.2 درصد، یعنی حدود 250 هزار نفر بوده است.

وکیلی با اشاره به اینکه باید صنعت توریسم در استان سمنان توسعه پیدا کند، گفت: یکی از محورهای توسعه استان سمنان در برنامه ششم توسعه در بخش اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است، با رونق گرفتن گردشگری و صنعت تورسیم، اقتصاد استان سمنان نیز شکوفا می‌شود، ما باید تلاش کنیم سهم این استان را در گردشگری کشور بالا ببریم.

وی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در هیئت دولت گفت: دکتر روحانی، رئیس دولت تدبیر و امید، در ابتدای امسال رونق تولید، اشتغال و صادرات غیرنفتی را از اولویت‌های اصلی در سال 94 اعلام کردند، ما نیز با تشکیل کارگروه توسعه صادرات، به دنبال حل مسائل و مشکلات موجود و رفع موانع صادرات هستیم تا با رونق گرفتن صادرات، اقتصاد استان رونق یابد.

استاندار سمنان ادامه‌داد: همه زیرساخت‌ها و شرایط لازم در استان سمنان فراهم می‌شود تا تولیدکنندگان، داخل استان سمنان اقدام به صادرات محصولات تولیدی کنند تا شاهد رونق بیش از پیش صادرات در استان سمنان باشیم.

برچسب ها: دغدغه‌ها و دل مشغولی‌های استاندار برای سمنان94 , استان سمنان , سال۹۴ , خبرگزاری سامی نیوز ,

[ بازدید : 246 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 19 فروردين 1394 ] [ 2:48 بعد از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

نرخ خرید تضمینی گندم اعلام شد

نرخ خرید تضمینی گندم اعلام شد

ساری - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از آغاز خرید تضمینی گندم از فروردین ماه جاری تا پایان آذرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، دلاور حیدرپور روز دوشنبه در خصوص ابلاغ خرید گندم در سال 94 گفت: در راستای اجرای برنامه خرید تضمینی محصولات کشاورزی بر اساس مصوبه 7 مهرماه سال گذشته هیات وزیران، دستگاه مجری خرید تضمینی گندم در سال 94 شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران تعیین شده است.

وی به خرید تضمینی گندم معمولی و دوروم در سال زراعی 93-94 اشاره کرد و افزود: نرخ خرید تضمینی گندم معمولی و دوروم بر اساس 4 درصد افت مفید و 2 درصد افت غیر مفید به ترتیب هر کیلوگرم 11550 تا 11880 ریال می باشد.

به گفته حیدرپور میزان حداکثر افت مفید 10 درصد، افت غیر مفید 7 درصد و حداکثر رطوبت 12 درصد به جز استان های شمالی گیلان، مازندران و گلستان و برخی از شهرستان های استان اردبیل و حوزه لردین و کالپوش از شهرستان استان سمنان که دارای شرایط خاص آب و هوایی هستند حداکثر تا 14 درصد قابل قبول است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: حداکثر سن زدگی تا دو درصد خارج از افت قابل قبول است.

وی افزود: حداکثر دانه های سیاهک زده و تخم علف های هرز سر شکافته تا میزان 4 درصد قابل قبول بوده و خارج از افت محاسبه می شود.

حیدرپور با بیان اینکه گندم برای خرید تضمینی باید عاری از هر نوع آفت زنده باشد گفت: گندم های کپک زده، فاسد، قارچی و آفات انباری و آغشته به سم و گازوییل قابل تحویل نیست.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: مراکز خرید موظف هستند گندم دوروم خریداری شده را به صورت مجزا از گندم معمولی تا زمان تحویل، نگهداری و نسبت به حمل گندم دوروم خریداری شده به سیلو یا انبار تعیین شده برای آن اقدام کنند.

وی ادامه داد: در صورت بروز اختلاف نظر در مورد گندم معمولی و دوروم نظر کارشناس جهاد کشاورزی منطقه ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

حیدرپور زمان خرید گندم را در سطح کشور از ابتدای فروردین ماه تا پایان آذرماه اعلام کرد و افزود: تمدید مدت زمان خرید به درخواست استان ها و تایید کمیته خرید کشور بستگی دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: آمار خرید و موجودی گندم به صورت هفتگی و استانی به قائم مقام وزیر در امور بازرگانی و معاونت برنامه ریزی و اقتصادی، امور زراعت و دفتر مجری طرح گندم ارسال می شود.

حدود 70 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مازندران به کشت گندم اختصاص یافت.

مازندران حدود 460 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد

برچسب ها: نرخ خرید تضمینی گندم اعلام شد , استان سمنان , سال۹۴ , خبرگزاری سامی نیوز ,

[ بازدید : 1021 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 19 فروردين 1394 ] [ 2:34 بعد از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

مبارزه با سن در 550 هکتار از اراضی گندم و جو استان سمنان آغاز شد

مبارزه با سن در 550 هکتار از اراضی گندم و جو استان سمنان آغاز شد

سمنان - ایرنا - مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: حدود 550 هکتار از مزارع گندم و جو شهرستان های سمنان، گرمسار و دامغان تحت پوشش مبارزه با سن مادری قرار گرفته است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، عباس مشیریان روز دوشنبه افزود: از این میزان 440 هکتار مزارع گندم و 110 هکتار نیز مزارع جو بوده است.

وی اهمیت و اولویت مبارزه با سن مادری برای جلوگیری از افزایش جمعیت و گسترش این آفات را مهم و ضروری دانست و افزود: بهره برداران با دقت نظر در مبارزه دقیق و به موقع تحت نظر شبکه های مراقبت، در جلوگیری از خسارت کمی و کیفی این آفت به محصول تولیدی نقش بسیار تاثیر گذاری دارند.

وی خاطرنشان کرد: کار مبارزه با سن غلات از دهم فروردین امسال ابتدا در مزارع گندم و جو شهرستان سمنان آغاز شد و در ادامه مزارع شهرستان های گرمسار و دامغان زیر پوشش این مبارزه قرار گرفتند.

مشیریان یاد آور شد: در مبارزه با سن غلات از حضور مستمر 28 شبکه مراقبت دولتی و خصوصی و حضور 52 کارشناس برای آموزش، ساماندهی و نظارت بر امر مبارزه بهره گیری می شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان سمنان برآورد کرد: برنامه مبارزه با سن غلات امسال در حدود 25 هزار هکتار از مزارع گندم و جو در این استان با استفاده بیش از هزار و 200 دستگاه ادوات مبارزه زمینی اجرا شود.


برچسب ها: مبارزه با سن در 550 هکتار از اراضی گندم و جو استان سمنان آغاز شد , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ ,

[ بازدید : 255 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 18 فروردين 1394 ] [ 0:0 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

حجت الاسلام واحدی مطرح کرد: میقات الرضا نیازمند اعتبار ملی/ تربیت سالانه ۲۵۰۰ حافظ قرآن

حجت الاسلام واحدی مطرح کرد:

میقات الرضا نیازمند اعتبار ملی/ تربیت سالانه ۲۵۰۰ حافظ قرآن

کراپ‌شده - میقات
سمنان – مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با تاکید بر اهمیت برگزاری میقات الرضا در سالجاری، گفت: ردیف اعتباری ملی برای این طرح می تواند کمک شایانی به نحوه برگزاری آن کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالله واحدی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان درباره طرح ملی میقات الرضا، بیان داشت: این طرح چند سالی است که در شش استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، مازندران، گلستان و سمنان در حال برگزاری است.

وی هدف از اجرای این طرح را در مرحله نخست ارائه خدمات فرهنگی، مذهبی و رفاهی برای زائرانی که به صورت پیاده به حرم شریف امام رئوف حرکت می‌کنند، دانست و گفت: این طرح در گام‌های بعدی به بخش‌های دیگر نیز گسترش یافته است.

نگاهی فرهنگی و معنوی بر طرح میقات الرضا حاکم شده است

این مسئول با بیان اینکه این طرح با محوریت بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در مسیر زائران اجرایی می‌شود، توضیح داد: بر اساس مطالعات انجام شده، میقات الرضا در استان‌‌های دیگر نیز به مرحله اجرا درخواهد آمد.

واحدی با اشاره به برگزاری خوب میقات الرضا در سال ۹۳، اظهار داشت:‌ سال گذشته استان سمنان میزبان همایش ملی میقات الرضا (ع) بود و در خلال این طرح تلاش شد تا با برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره ردیف اعتباری ملی برای طرح رایزنی شد.

وی افزود: در رابطه با اهمیت موضوع، نگاهی فرهنگی و معنوی بر این طرح حاکم شده است و تلاش می‌شود میقات الرضا به خوبی به مرحله اجرا برسد.

امکانات فرهنگی و زیربنایی در طرح میقات‌الرضا (ع) فراهم شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان نیز با بیان اینکه امکانات فرهنگی و زیربنایی باید در طرح میقات‌الرضا (ع) فراهم شود، گفت: با توجه به قابلیت‌های بالای بقاع و اماکن متبرکه در فرهنگ‌سازی و ترویج شعائر اسلامی و مذهبی، باید راهی جست تا از این قابلیت‌ها نهایت بهره را برد.

حجت‌الاسلام سید سعید تقوی خاطرنشان کرد: در همین خصوص، پیشنهاد می‌شود بقاعی که در مسیر حرکت زائران به مشهد مقدس هستند و فاصله‌ای کمتر از سه کیلومتر از جاده اصلی دارند، به عنوان میقات‌الرضا (ع) تعریف شوند.

وی ادامه داد: همه امکانات فرهنگی و زیربنایی در این بقاع باید توسعه یابد تا به عنوان مکان‌های توقف زائران معرفی و به‌کارگیری شود.

وقوع ۹۰ بقعه در حد فاصل برگزاری همایش میقات الرضا از تهران تا مشهد

این مقام مسئول با اشاره به وقوع۹۰ بقعه در حد فاصل برگزاری همایش میقات الرضا از تهران تا مشهد، بیان داشت: از این طریق، باید شاهد زائرانی باشیم که با بصیرت و دیدی بالا نسبت به حضرت رضا (ع) وارد حرم حضرت شده و حداکثر بهره و حظ معنوی را از زیارت خود برده و با دستی پر به شهرهای خود بازمی‌گردند لیکن باید در نظر داشت که براساس بررسی‌های ابتدایی، حدود ۹۰ بقعه در این مسیر قرار دارند که فاصله آن‌ها از جاده اصلی حداکثر سه کیلومتر است.

تقوی توضیح داد: ترمیم و احیای بافت‌های قدیمی و فرسوده بقاع تاریخی و نیز ساماندهی مراکز تجاری، خرده‌ فروشی‌ها، عمده فروشی‌ها و دست‌فروشی‌های اطراف بقاع با انجام مهندسی معکوس یعنی پیاده کردن اسلوب‌های قدیمی در قالب بازارها و بازارچه‌ها در فاصله‌ای مشخص از بقاع باید مورد عنایت قرار بگیرد.

استفاده از توانایی بخش خصوصی در میقات الرضا

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان همچنین با اشاره به ایجاد امکانات قابل استفاده در بقاع متبرکه زیر پوشش طرح میقات‌الرضا (ع)، گفت: به خدمت گرفتن توانایی بخش خصوصی در قالب دفاتر خدمات مسافرتی فعال و تمرکز بر معرفی بستر مساعد گردشگری مذهبی در شهر در راستای برگزاری تورهای گردشگری مذهبی امور مهمی است که امروز باید به آنها توجه شود.

تقوی تاکید کرد: می بایست بقاع متبرکه متناسب با نیاز آب و هوایی و گردشگری زائران و گردشگران دسته بندی شوند

وی افزود: می توان با ایجاد امکانات قابل استفاده مرتبط از جمله پیست‌های اسکی، کوهپیمایی، رصد ستاره‌ها در شب‌های کویر و ... همچنین تبلیغات گسترده در این راستا به اجرای طرح کمک کرد.

این مقام مسئول همچنین با دعوت از نهادهای مختلف و مرتبط از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و عقد تفاهم‌نامه برای مرمت و حفظ بقاع جزو آثار تاریخی، گفت: باید با همکاری همه مردم و مسئولان، شاهد رشد روزافزون توجه به بقاع متبرکه در سمنان باشیم.

ایجاد اشتغال در طرح میقات‌الرضا (ع) بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: ایجاد اشتغال در طرح ملی میقات‌الرضا (ع) بسیاری از مشکلات موجود در جامعه را رفع می‌کند.

شهرام حر، با اشاره به لزوم اجرای برنامه‌های ویژه در بقاع متبرکه زیرپوشش طرح ملی میقات‌الرضا (ع) و ایجاد اشتغال در راستای عملیاتی کردن این طرح، اظهار داشت: می توان همزمان با اجرای میقات الرضا در استان، بیش از۴ هزار و۸۰۰ فرصت شغلی را فراهم ساخت که از این تعداد، معادل ۲ هزار شغل پایدار و ۲ هزار و ۸۰۰ شغل ناپایدار هستند.

وی افزود: براساس آمارهای هزینه‌ای ایجاد هر فرصت شغلی در کشور، ۴ هزار میلیارد ریال بابت ۲ هزار شغل پایدار به دولت کمک می‌شود.

ایجاد ۲۸۰۰ شغل ناپایدار به دولت کمک می‌کند

این مقام مسئول با تاکید بر عواید مالی اجرای میقات الرضا، ادامه داد: این طرح ملی بیش از پنج هزار و۶۰۰ میلیارد ریال بابت ایجاد دو هزار و ۸۰۰ شغل ناپایدار به دولت کمک می‌کند.

حر، درباره فواید کسب درآمد و جذب نقدینگی در طرح میقات الرضا، گفت: درآمد زایی و جذب نقدینگی در استان های مجری یکی از مولفه های میقات الرضا در استان های مجری است که پیشگیری از اعمال هزینه‌های ایجاد اشتغال بر دوش دولت و مجموع کمک‌ها در این حوزه بالغ بر ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد را به دنبال دارد

وی در خاتمه افزود: با احتساب سرانه ۲۰۰ هزار ریال هزینه خرید افراد در استان سمنان برای هر یک از مسافران و با توجه به اینکه سالانه ۲۵ میلیون نفر مسافر از استان عبور می‌کنند، با ایجاد ظرفیت توقف این تعداد مسافر در استان سالانه حداقل پنج هزار میلیارد ریال آورده نقدی برای استان خواهیم داشت.

برچسب ها: حجت الاسلام واحدی مطرح کرد: میقات الرضا نیازمند اعتبار ملی/ تربیت سالانه ۲۵۰۰ حافظ قرآن , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ , اداره کل اوقاف ,

[ بازدید : 209 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 18 فروردين 1394 ] [ 8:41 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

مدیر عامل هلال احمر سمنان: ۳ هزار سبد غذایی در طرح فرشتگان رحمت استان سمنان توزیع شد

خبرگزاری تسنیم: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان از توزیع سه هزار و 45 سبد غذایی در طرح فرشتگان رحمت در سراسر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان به نقل از روابط عمومی جمعیت علال احمر سمنان، حسن شکراللهی اظهار داشت: سه هزار و 45 سبد غذایی عیدانه از 15 اسفندماه میان زنان سرپرست خانوار، خانواده های بدسرپرست، بی سرپرست، بیماران و نیازمندان استان توزیع شده است.

وی افزود: ارزش این سبدهای غذایی بر اساس کمکهای داوطلبانه مردم و خیرین، حدود دو میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.

به گفته وی، ارزش این سبدهای غذایی با توجه به ظرفیت شهرهای استان و کمک‌های داوطلبان و خیرین آن شهرها، متفاوت بوده و ارزش آن حداقل 80 هزار تومان و حداکثر 120 هزار تومان بوده است.

مدیر عامل هلال احمر استان سمنان با بیان اینکه این سبدهای عیدانه میان حدود 9 هزار و 800 نفر توزیع شده، افزود: این اقلام شامل برنج، روغن، ‌چای، شکر و حبوبات و ... می‌شود و در برخی موارد اقلامی از جمله البسه، کفش، مواد بهداشتی نیز جزء محتویات این سبدها بوده است.

به گفته وی، در راستای اجرای طرح نیابت توسط داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان سمنان، از 226 خانواده بازدید و دلجویی به عمل آمد.

شکراللهی با اشاره به اجرای طرح نیابت گفت: در این طرح، داوطلبان و کارکنان هلال‌احمر استان با حضور در منازل خانواده‌های سالخوردگان، سرای سالمندان، خانواده‌های شهید و سالمندان بی‌فرزند با آنان دیدار و با اهدای هدایا از آنان دلجویی می‌کنند.

وی افزود: در همین راستا در اسفند 93 و نوروز 94 داوطلبان هلال‌احمر استان با 226 خانواده شامل 176 سالمند، 27 خانواده شهید و 25 خانواده بی‌فرزند دیدار کرده و از آنان دلجویی به عمل آمد.

مدیر عامل هلال احمر استان سمنان تصریح کرد: در این طرح، 98 نفر داوطلب و 29 نفر کارکنان همکاری کردند که ارزش ریالی تقریبی اجرای این طرح در حدود 69 میلیون ریال بوده است.

به گزارش تسنیم، بهره‌گیرندگان از طرح نیابت علاوه بر خانواده‌های ایرانی، تعدادی از سالمندان غیرایرانی و شهیدان مدافع حرم غیرایرانی (افغان) نیز بوده‌اند.

برچسب ها: مدیر عامل هلال احمر سمنان: ۳ هزار سبد غذایی در طرح فرشتگان رحمت استان سمنان توزیع شد , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ ,

[ بازدید : 266 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 18 فروردين 1394 ] [ 8:24 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

هزار و 400 مورد بازرسی از نازل های سوخت در استان سمنان انجام شد

هزار و 400 مورد بازرسی از نازل های سوخت در استان سمنان انجام شد

سمنان - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان سمنان از انجام بازرسی از هزار و 471 فقره بازرسی و آزمون نازل های سوخت مایع در سال گذشته در این استان خبر داد.

عباس رستمی روز دوشنبه گفت: واسنجی، اندازه شناسی و صحت و دقت عملکرد وسایل سنجشی مانند آزمون نازل های سوخت مایع به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان از سوی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی انجام می شود.

رییس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاس های اداره کل استاندارد استان سمنان نیز گفت: این اقدام مطابق ماده سه قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران از وظایف این سازمان است.

روح الله خدام عباسی افزود: ادارات استاندارد شاهرود و سمنان در زمینه بازرسی ها و آزمون های انجام شده در سال 1393 موفق به پوشش 158 درصدی برنامه مصوب خود در این زمینه شدند

برچسب ها: هزار و 400 مورد بازرسی از نازل های سوخت در استان سمنان انجام شد , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ ,

[ بازدید : 233 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 18 فروردين 1394 ] [ 8:19 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

عنبران مطرح کرد: تردد روزانه رام قطار مسافری در راه آهن شمالشرق (۱) طی نوروز

عنبران مطرح کرد:

تردد روزانه ۹۲ رام قطار مسافری در راه آهن شمالشرق (۱) طی نوروز


راه آهن آذربایجان شرقی



.




دامغان - مدیر کل راه آهن شمالشرق (۱) از تردد ۹۲ رام قطار مسافری طی ایام نوروز در خطوط ریلی این ناحیه خبر داد و گفت: این تعداد تردد روزانه قطار از ۱۱ مبادی خطوط ریلی کشور به مقصد مشهد مقدس عبور کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید درباغ عنبران بعد از ظهر دوشنبه در نشستی با فرماندار، امام جمعه و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان دامغان در محل فرمانداری این شهرستان ضمن اشاره به تردد ۹۲ رام قطار مسافری در راه آهن شمالشرق اظهار داشت: در ایام نوروز به ظرفیت ۴۱ هزار نفر مسافر از خطوط ریلی این ناحیه حمل و نقل شدند که نسبت به نوروز سال قبل پنج درصد افزایش داشت.

وی خاطرنشان کرد: از لحاظ تعداد مسافر در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ از افزایش ۶.۵ درصدی در خطوط ریلی راه آهن شمالشرق (۱) برخوردار بودیم.

بارگیری ۸۵۰ هزار تن کالا در اداره کل راه آهن شمال شرق یک

عضو ستاد تسهیلات سفر استان سمنان با بیان اینکه راه آهن شمالشرق (۱) بعد از استان هرمزگان طولانی ترین خطوط ریلی را در کشور داراست افزود: ۵۴۱ کیلومتر خطوط ریلی یک خطه و یک هزار و ۸۲ کیلومتر خطوط ریلی دو خطه در حوزه استحفاظی این ناحیه وجود دارد.

درباغ عنبران یادآور شد: یک هزار و ۲۵۰ نفر نیروی انسانی اعم از رسمی و پیمانی در این اداره کل و در حوزه های مختلف مشغول به خدمت هستند.

وی از بارگیری ۸۵۰ هزار تن کالا طی سال۹۳ در اداره کل راه آهن شمالشرق (۱) خبر داد و افزود: این میزان بارگیری کالا از مبادی هفت ایستگاه تحت پوشش اداره کل انجام گرفت.

اجرای ۱۳ پروژه عمرانی در راه آهن شمال شرق (۱)

مدیر کل راه آهن شمالشرق (۱) خاطر نشان ساخت: به لحاظ بارگیری کالا در این اداره کل طی سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ از رشد ۴.۵ درصدی برخوردار بودیم.

درباغ عنبران از در دست اجرا بودن ۱۳ پروژه عمرانی در این اداره کل خبر داد و اظهار داشت: برای ساخت و تکمیل این پروژه های عمرانی ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات اداره کل هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد پروژه عمرانی دو پروژه شامل ایستگاه های دامغان و امروان بوده که با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در حال ساخت است، افزود: اظهار داشت: طی دو ماه آینده پروژه های عمرانی دامغان تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

راه اندازی قطار ویژه دامغان میسر نیست

مدیر کل راه آهن شمالشرق (۱) با اشاره به درخواست مسئولان و مردم دامغان مبنی بر راه اندازی قطار ویژه به سمت تهران و مشهد از ایستگاه دامغان افزود: با توجه به عدم موافقت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و به صرفه نبودن از لحاظ اقتصادی، ایجاد و راه اندازی قطار ویژه این شهرستان مقدور نخواهد بود.

درباغ عنبران افزود: این اداره کل بر حسب وظیفه درخواست های کتبی مسئولان ارشد و مردم دامغان را به راه آهن جمهوری اسلامی ایران منعکس کرد ولی در حال حاضر این امکان وجود ندارد.

وی در پایان گفت: به تمامی خواسته های مردم احترام می گذاریم و از مجاری قانونی این درخواست ها پیگیری می شود و ارائه خدمات مطلوب و شایسته به مسافران خطوط ریلی همیشه در سرلوحه کار مسئولان قرار دارد و به صورت ویژه به آن پرداخته می شود.

حمید در باغ عنبران مدیر کل راه آهن شمال شرق (۱) بنا به دعوت فرماندار و امام جمعه به شهرستان دامغان سفر داشته که در این نشست امام جمعه دامغان بار دیگر به کمبود سهمیه بلیتط از ایستگاه دامغان و تهیه بلیت شهروندان از شهرهای همجوار و پرداخت هزینه اضافی اعتراض کرد.

حجت الاسلام سید محمود ترابی پیش از این در خطبه های نماز جمعه دامغان با بیان اینکه مردم از نبود گلایه ندارند بلکه از تبعیض ناراحت هستند از مسئولان اداره کل راه آهن شمال شرق (۱) خواست تا با توجه به اعتراض مردم پاسخ قانع کننده دهند.

برچسب ها: عنبران مطرح کرد: تردد روزانه رام قطار مسافری در راه آهن شمالشرق (۱) طی نوروز , استان سمنان , سال۹۴ , خبرگزاری سامی نیوز ,

[ بازدید : 582 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 18 فروردين 1394 ] [ 8:11 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]