وبلاگ خبری وتحلیلی سامی نیوز شهرستان سرخه

پایگاه خبری سامی نیوز شهرستان سرخه واستان سمنان

استاندار سمنان: همدلی و همزبانی رمز حل مشکلات اقتصادی کشور است

استاندار سمنان: همدلی و همزبانی رمز حل مشکلات اقتصادی کشور است

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان با اشاره به شعار امسال با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی، گفت: همدلی و همزبانی رمز حل مشکلات اقتصادی و عبور از تحریم هاست.

محمد وکیلی روز یکشنبه در نشستی با مسوولان استان سمنان، افزود: رمز عبور و پشت سرگذاشتن تحریم ها و حل مشکلات اقتصادی جامعه همدلی و همزبانی دولت و ملت است.

وی افزود: دولت و ملت باید در مسیر تحقق همدلی و همزبانی مدنظر مقام معظم رهبری حرکت کنند و برای رسیدن به اهداف کشور در این شرایط تلاش مضاعف داشته باشند.

وی بر شناخت اولویت ها و برنامه ریزی در بخش های مختلف برای رفع مشکلات جامعه و مرتفع شدن نیازها تاکید کرد.

وکیلی گفت: دولت تدبیر و امید در سال 93 تلاش مضاعفی در عرصه اقتصاد کشور داشت که کنترل تورم، ثبات اقتصادی، تلاش برای خروج از رکود، رساندن کشور به رشد مثبت اقتصادی، جذب و جلب سرمایه گذاری و رونق فعالیت های تولیدی از جمله آنهاست.

وی رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را مساله مهم جامعه دانست و تصریح کرد: برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و اشتغالزایی برای جوانان باید برنامه ریزی پیگیرانه از سوی مسوولان انجام شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات اجتماعی کشور مانند اعتیاد، طلاق و وجود خانواده های بی سرپرست، گفت: مسایل اجتماعی نیز در سال جدید نیازمند همدلی و همزبانی برای اجرای راهکارهای عملی و اجرایی است.

استاندار سمنان مهمترین وظیفه دستگاه های اجرایی را خدمتگزاری به مردم عنوان کرد و گفت: مدیران و کارکنان به عنوان خدمتگزاران به مردم باید به دنبال ایجاد رضایتمندی عمومی باشند.

وی با اشاره به مسایل و مشکلات مختلف کشورهای منطقه، یادآور شد: ایران اسلامی به برکت حضور مردم و رهبری های حکیمانه رهبر انقلاب به کشوری امن تبدیل شده و دولت با عزت و اقتدار خواسته ها و اهداف مردم را دنبال می کند .

استاندار سمنان افزود: تلاش بیشتر برای ارائه خدمات رسانی و ایجاد رضایتمندی در مردم، تلاش برای رونق اقتصادی، ترویج اخلاق و ارزش های اسلامی در جامعه باید در برنامه های کاری مدیران این استان قرار گیرد.

برچسب ها: استاندار سمنان: همدلی و همزبانی رمز حل مشکلات اقتصادی کشور است , سال۹۴ , محمدوکیلی استاندار سمنان , خبرگزاری سامی نیوز ,

[ بازدید : 220 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 12 فروردين 1394 ] [ 9:26 بعد از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

امام جمعه سمنان: همدلی وهمزبانی دولت وملت به اندازه توحید اهمیت دارد

امام جمعه سمنان: همدلی وهمزبانی دولت وملت به اندازه توحید اهمیت دارد

سمنان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: همدلی و همزبانی دولت و ملت که از سوی رهبر معظم انقلاب شعار امسال است همان وحدت کلمه است که به اندازه توحید دارای اهمیت است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد شاهچراغی روز سه شنبه در دیدار با مسوولان استان سمنان به مناسبت یوم الله 12 فروردین روز جمهوری اسلامی، افزود: با تعیین شعار خواسته رهبری همدلی و همزبانی و مسیر مشترک دولت و ملت است.

وی افزود: مقام معظم رهبری با تعیین شعار از همه خواسته اند با زبان و عمل وحدت داشته باشند.

شاهچراغی با بیان اینکه وحدت محور می خواهد و محور وحدت در جمهوری اسلامی رهبری است، خاطرنشان کرد: به دولت احترام می گذاریم و از آن حمایت می کنیم و محور دولت و ملت برای وحدت باید رهبری باشد.

وی بر دوری از شعارزدگی در مسیر تحقق شعارهای سال تعیین شده از سوی رهبری تاکید و خاطرنشان کرد: توجه به شعارهای سال نباید در حد حرف باقی بماند بلکه نیاز به تلاش و برنامه ریزی برای عملیاتی شدن دارد.

وی با اشاره به روز 12 فروردین سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران با انتخاب مردم، اضافه کرد: تبیعت از ولایت و امامت از برکات اصلی این نظام است.

امام جمعه سمنان مسوولان و مدیران این استان را به خدمتگزاری بیشتر به مردم فراخواند و گفت: مسوولان باید به دنبال ایجاد رضایتمندی و خدمت بیشتر به مردم باشند.

معاونین استانداری و جمعی از مدیران و مسوولان استان سمنان در این دیدار حضور داشتند

برچسب ها: امام جمعه سمنان: همدلی وهمزبانی دولت وملت به اندازه توحید اهمیت دارد , استان سمنان , سال۹۴ , خبرگزاری سامی نیوز , ایت الله شاهچراغی.نماینده ولی فقی ,

[ بازدید : 199 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 12 فروردين 1394 ] [ 9:22 بعد از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

استاندار سمنان: 12 فروردین سند آزادی و استقلال ملت ایران است

استاندار سمنان: 12 فروردین سند آزادی و استقلال ملت ایران است

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان در پیامی به مناسبت 12 فروردین روز جمهوری اسلامی گفت: این روز سند آزادی و استقلال ملت ایران اسلامی است.

محمد وکیلی روز چهارشنبه در این پیام افزود: یوم الله 12 فروردین جلوه ای از وعده حق خداوند و یادآور حماسه ملت بصیر ایران در برپایی حکومتی به نام جمهوری اسلامی است.

وی یاد آور شد: نظام جمهوری اسلامی با سرمشق قرار دادن خدمت به محرومان، امید را در دل مستضعفان و محرومان جهان برافراوخت.





استاندار سمنان در این پیام ادامه داد: اینجانب با تبریک این روز فرخنده و مقدس به نام جمهوری اسلامی که زمینه ساز حکومت الهی شد، یقین دارم مردم شهیدپرور استان سمنان نیز در پاسداشت این روز بزرگ ضمن تجدید بیعت با شهدا و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب، با همدلی و همزبانی در کنار دولت تدبیر و امید در عرصه های مختلف آبادانی کشور را رقم می زنند.

برچسب ها: استاندار سمنان: 12 فروردین سند آزادی و استقلال ملت ایران است , استاندار سمنان.محمدوکیلی , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ , استان سمنان ,

[ بازدید : 204 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 12 فروردين 1394 ] [ 9:13 بعد از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

هواشناسی برای سیزده به در جوی پایدار همراه با وزش باد پیش بینی کرد

شناسی برای سیزده به در جوی پایدار همراه با وزش باد پیش بینی کرد

سمنان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: هوای این استان در روزهای پایانی هفته جاری جوی پایدار و در برخی ساعت ها با وزش باد همراه است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان سمنان، غلامرضا حسنی غربا افزود: هوای تمامی شهرستانهای استان سمنان در روز طبیعت صاف تا قسمتی ابری و گاهی با وزش باد پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: دمای هوای سمنان در روز سیزدهم فروردین کمینه هشت و بیشینه 18 درجه سانتیگراد و برای روز جمعه کمینه 10 و بیشینه 20 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

برچسب ها: هواشناسی برای سیزده به در جوی پایدار همراه با وزش باد پیش بینی کرد , هواشناسی استان سمنان وشهرستانها , سال94 , خبرگزاری سامی نیوز ,

[ بازدید : 213 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 12 فروردين 1394 ] [ 9:8 بعد از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

44 مصدوم در پی برخورد اتوبوس با کامیون

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از برخورد یک دستگاه اتوبوس و کامیون در محور میامی - شاهرود خبر داد.
آفتاب :
حسین درخشان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مهمترین عملیات امداد و نجات جاده‌ای در ۲۴ ساعت گذشته توضیح داد: در ساعت ٢۵ دقیقه بامداد امروز برخورد یک دستگاه اتوبوس و کامیون در محور میامی- شاهرود به جمعیت هلال احمر اطلاع داده شد که بلافاصله امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال امر در محل حادثه حضور یافتند.

درخشان با تاکید بر اینکه این حادثه ۴۴ مصدوم در پی داشت که ١٠ تن از مصدومان توسط نیروهای جمعیت هلال احمر به بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود انتقال یافتند، خاطرنشان کرد: چهار تیم و ٩ نیروی عملیاتی، پوشش امدادی این حادثه را برعهده داشتند.

برچسب ها: 44 مصدوم در پی برخورد اتوبوس با کامیون درمسیر شاهرود سبزوار , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ , هلال احمر ,

[ بازدید : 202 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 12 فروردين 1394 ] [ 8:54 بعد از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

دو حادثه در جاده سبزوار - شاهرود چهار نفر را راهی بیمارستان کرد

وحادثه درجاده سبزوار.شاهرود چهارنفرراراهی بیمارستان کرد. سبزوار - ایرنا - واژگونی دو دستگاه خودرو کامیونت و سواری در جاده سبزوار - شاهرود چهار مصدوم بر جای گذاشت




رییس جمعیت هلال احمر سبزوار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک دستگاه خودرو کامیونت سه شنبه شب در کیلومتر 105 جاده سبزوار به شاهرود واژگون شد.

رضا شهرآبادی افزود: یک مصدوم این سانحه توسط نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای درمان به یکی از بیمارستان های سبزوار منتقل شد.

وی همچنین از واژگون شدن یک دستگاه خودرو سواری پژو 206 عصر سه شنبه در کیلومتر 110 جاده سبزوار به شاهرود خبر داد و افزود: در این حادثه نیز سه نفر مصدوم شدند.

وی اظهار کرد: مصدومان این حادثه توسط نیروهای اورژانس 115 و جمعیت هلال احمر برای مداوا به یکی از مراکز درمانی سبزوار منتقل شدند.

برچسب ها: دو حادثه در جاده سبزوار - شاهرود چهار نفر را راهی بیمارستان کرد , هلال احمر شاهرود , حوادث وتصادف , استان سمنان , سال ۹۴ , خبرگزاری سامی نیوز ,

[ بازدید : 256 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 12 فروردين 1394 ] [ 2:29 بعد از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

باحضورمدیرکل نظارت وارزیابی سازمان میراث فرهنگی نحوه ارائه خدمات به مسافران و گردگردشگران نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور در استان سمنان، در حال بازدید از نحوه ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی است.

خبرگزاری فارس: نحوه ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی در سمنان ارزیابی شد





علی تیموری امروز در استان سمنان حضور یافته و در حال بررسی کیفیت ارائه خدمات به گردشگران در تمامی واحدهای خدمات‌رسان گردشگری شامل ستاد اسکان، مراکز اقامتی، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی... است.

ارزیابی نحوه خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی از شهرستان گرمسار آغاز شده و ناظر ستاد مرکزی سازمان در حال بررسی خدمات‌رسانی در شهرستان سرخه است.

وی پس از این بازدیدها در مرکز استان حضور یافته و خدمات‌رسانی در سمنان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

در استان سمنان، 233 مدرسه با ظرفیت یک هزار و 694 کلاس، 23 هتل و مهمان‌پذیر با ظرفیت پذیرش یک هزار و 250 نفر در حال خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی است.

35 پایگاه اطلاع‌رسانی و راهنمایی مسافران نیز توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در حال فعالیت است.

برچسب ها: باحضورمدیرکل نظارت وارزیابی سازمان میراث فرهنگی نحوه ارائه خدمات به مسافران و گردگردشگران نوروزی , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ , گرد ,

[ بازدید : 209 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 12 فروردين 1394 ] [ 9:38 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داد درمان سرپایی ۲۳ هزار مصدوم

ارسال به دوستان
سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داد
درمان سرپایی ۲۳ هزار مصدوم/ نجات جان نوجوان ۱۵ ساله با بالگرد/ انجام ۲۲۰۰ عملیات در ۱۴ روز

سرپرست سازمان امداد و نجات اعلام کرد از ابتدای اجرای طرح امداد نوروزی تا ساعت ۹ صبح امروز، امدادگران هلال‌احمر به ۵۰ هزار تن از مسافران نوروزی اسکان اضطراری داده‌اند و ۲۳ هزار مصدوم حوادث نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

خبرگزاری فارس: درمان سرپایی ۲۳ هزار مصدوم/ نجات جان نوجوان ۱۵ ساله با بالگرد/ انجام ۲۲۰۰ عملیات در ۱۴ روز


ناصر چرخساز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری فارس به بیان گزارش عملکرد سازمان امداد و نجات در جریان طرح امداد نوروزی پرداخت.









وی گفت: تا ساعت 9 صبح امروز دهم فروردین ماه، از میان 3 هزار و 900عملیات و خدمات، 2 هزار و 200 مورد عملیات و یک هزار و 700 مورد خدمات به هموطنان ارائه شده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات افزود: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به 76 هزار تن از مسافران نوروزی امدادرسانی کردند و 50 هزار تن نیز به صورت اضطراری اسکان داده شدند.

وی خاطرنشان کرد: 23هزار نفر از مصدومان حوادث نیز به صورت سرپایی مداوا و یک هزار و 900 مصدوم نیز توسط امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شده اند و همچنین در این مدت 370 دستگاه خودرو رها سازی شده است.

انجام عملیات‌های زمینی و هوایی برای نجات مهرداد 15 ساله

سرپرست سازمان امداد و نجات گفت: نوجوان 15 ساله ای که بر اثر سقوط از ارتفاعات سیراب در نظرآباد دچار مصدومیت شدید شده بود، توسط بالگرد هلال احمر به بیمارستان منتقل شد.

وی ادامه داد: در ساعت 11:30 دقیقه نهم فروردین ماه سال جاری سقوط نوجوان 15 ساله به نام مهرداد از ارتفاعات سیراب شهرستان نظرآباد از طریق تماس با ندای امداد اطلاع داده شد.

چرخساز افزود: بلافاصله پس از اطلاع از وقوع این حادثه 2 تیم عملیات امداد کوهستان به محل حادثه اعزام شد که پس از بررسی‌های اولیه با توجه به صدمات وارد شده به این نوجوان، درخواست امدادرسانی به صورت هوایی صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه برای نجات جان این نوجوان بالگرد به محل حادثه اعزام شد، اذعان کرد: طی 2 سورتی پرواز، مهرداد به بیمارستان البرز انتقال یافت.

وی در مورد انجام تعداد عملیات‌های هوایی از سوی جمعیت هلال احمر از ابتدای اجرای طرح امداد و نجات نوروزی سال 94تاکنون یادآور شد: تا این لحظه 12 مصدوم توسط بالگرد جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی انتقال داده شده اند.

انتقال مصدومان سانحه برخورد اتوبوس با کامیون در محور سرخه – آرادان به بیمارستان

سرپرست سازمان امداد و نجات در تشریح جزئیات مهمترین عملیات امداد و نجات جاده ای در 24 ساعت گذشته نیز گفت: در ساعت 50 دقیقه بامداد امروز بر اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس با کامیون در محور سرخه – آرادان30 تن مصدوم شدند.

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از وقوع حادثه 7 تیم عملیاتی متشکل از 18امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در محل حاضر شدند و پس از امدادرسانی به حادثه دیدگان، 8 تن از مصدومان توسط آمبولانس های هلال احمر به بیمارستان کوثر سمنان انتقال یافتند.

برچسب ها: سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داد درمان سرپایی ۲۳ هزار مصدوم , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال 94 , هلال احمر.امدا ونجات ,

[ بازدید : 181 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 12 فروردين 1394 ] [ 9:37 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

سلمانیان: ارزیابی ارائه خدمات نوروزی استان سمنان/افزایش ۳۵ درصدی اقامت

سلمانیان:

ارزیابی ارائه خدمات نوروزی استان سمنان/افزایش ۳۵ درصدی اقامت

اسکان مسافران نوروزی در مدارس
سمنان- سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از ارزیابی نحوه ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی در سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، مریم سلمانیان با اشاره به ارزیابی نحوه ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی در سمنان با حضور مدیرکل نظارت و ارزیابی سازمان میراث فرهنگی گفت: علی تیموری امروز در استان سمنان حضور یافته و در حال بررسی کیفیت ارائه خدمات به گردشگران در تمامی واحدهای خدمات‌رسان گردشگری شامل ستاد اسکان، مراکز اقامتی، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و ... است.

وی با بیان این مطلب که ارزیابی نحوه خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی از شهرستان گرمسار آغاز شده و ناظر ستاد مرکزی سازمان در حال بررسی خدمات‌رسانی در شهرستان سرخه است خاطر نشان کرد: وی پس از این بازدیدها در مرکز استان حضور یافته و خدمات‌رسانی در سمنان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

افزایش ۳۵ درصدی اقامت مسافران نوروزی در استان سمنان

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان تصریح کرد: در استان ۲۳۳ مدرسه با ظرفیت یک هزار و ۶۹۴ کلاس، ۲۳ هتل و مهمان‌پذیر با ظرفیت پذیرش یک هزار و ۲۵۰ نفر در حال خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی است.

سلمانیان عنوان کرد: ۳۵ پایگاه اطلاع‌رسانی و راهنمایی مسافران نیز توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان فعالیت دارند.

وی همچنین از افزایش ۳۵ درصدی اقامت مسافران و گردشگران نوروزی در هتل‌ها و مراکز زیرپوشش این اداره کل در استان سمنان خبر داد و اذعان داشت: بر اساس بررسی‌های مقایسه‌ای انجام شده، میزان اقامت در هتل‌ها و مراکز تحت پوشش این اداره کل در استان سمنان از بیست و پنجم اسفندماه سال گذشته تاکنون و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۵ درصد افزایش یافته است.

اقامت ۱۵۸ هزار و ۲۲۰ مسافر و گردشگر نوروزی از ابتدای سال تا کنون در استان سمنان

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان دلیل افزایش اقامت مسافران را معرفی استان سمنان و آشنایی بیشتر هموطنان با جاذبه‌های گردشگری این استان عنوان و ابراز داشت: میزان اقامت در مراکز تحت پوشش این اداره کل از ابتدای فعالیت ستاد تاکنون را ۱۰ هزار و ۲۳۳ نفر بوده و در مدت مشابه سال قبل، هفت هزار و ۵۶۲ نفر در استان سمنان اقامت کردند.

سلمانیان با بیان اینکه بیشتر مسافران اقامت‌کننده در مدارس و حاشیه پارک‌ها، مسافران عبوری هستند یادآور شد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، اقامت‌کنندگان در هتل‌ها با هدف بازدید از جاذبه‌های استان و با مدت بیشتر نسبت به سایر مسافران عبوری اسکان می‌یابند.

وی افزایش میزان اقامت در مراکز تحت پوشش این اداره کل را نویدبخش رشد و توسعه صنعت گردشگری استان سمنان دانست و اظهار داشت: از بیست و پنجم اسفندماه سال گذشته تاکنون، ۱۵۸ هزار و ۲۲۰ مسافر و گردشگر نوروزی در استان سمنان اقامت کرده‌اند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به اینکه ۲۳ مرکز اقامتی تحت پوشش این اداره کل در استان سمنان فعالیت دارند که شامل ۱۶ هتل و مهمان‌پذیر و هفت منزل استیجاری و ... می‌شود گفت: استان سمنان سرزمین چهار فصل و دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان، جنگل، کویر، آسمان صاف و ... است.

سلمانیان بیان داشت: جنگل ابر، آرامگاه شیخ ابوالحسن خراقانی، آرامگاه بایزید بسطامی، دروازه ارگ سمنان، تاریخانه دامغان، چشمه علی، شهمیرزاد و مهدیشهر، مغارها، غارهای نمکی، کاروانسراها، موزه‌ها و ... از جمله جاذبه‌های دیدنی این استان محسوب می‌شوند.

۱۰ کاروانسرای تاریخی در میامی میزبان گردشگران نوروزی

دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان شاهرود از استقبال گردشگران نوروزی از ۱۰ کاروانسرای تاریخی واقع در شهرستان میامی خبر داد و افزود: کاروانسراهای میامی، میاندشت شامل سه کاروانسرا، الحاک، عباس‌آباد، صدرآباد، سپنج و پل ابریشم شامل دو کاروانسرا، پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی است.

حمیدرضا حسنی با بیان این مطلب که از بیست و پنجم اسفند‌ماه سال گذشته تاکنون، بیش از ۳۰ هزار گردشگر نوروزی از این کاروانسراها بازدید کرده‌اند خاطر نشان کرد: طبق اسناد موجود، قدمت شهر میامی بیش از یک‌هزار سال است و شهرستان میامی، شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان در مسیر تهران به مشهد است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مجموعه‌های کاروانسرایی کشور در میامی واقع شده تصریح کرد: مجموعه کاروانسرای میاندشت شامل سه کاروانسرا است که یکی از آنها مربوط به دوره صفوی و دو کارونسرای دیگر مربوط به دوره قاجار است.

دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان شاهرود با یادآوری این نکته که شهرستان میامی دارای چهار منطقه نمونه گردشگری شامل دشت شقایق و آفتابگردان، جنگل و آبشار نام نیک و جنگل دشت شاد و عباس‌آباد است عنوان کرد: آرامگاه شیخ حسن جوری رهبر نهضت سربداران و آرامگاه ابن یمین فرومدی شاعر قطعه‌سرای قرن هفتم نیز در میامی واقع شده است.

برچسب ها: سلمانیان: ارزیابی ارائه خدمات نوروزی استان سمنان/افزایش ۳۵ درصدی اقامت , استان سمنان , سال94 , اخبارنوروزی , ستاد کردشگری استان سمنان , خبرگزاری سامی ,

[ بازدید : 213 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 12 فروردين 1394 ] [ 9:24 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]