وبلاگ خبری وتحلیلی سامی نیوز شهرستان سرخه

پایگاه خبری سامی نیوز شهرستان سرخه واستان سمنان

استاندار سمنان: بخش گردشگری باید نقش بیشتری در توسعه اقتصاد استان داشته باشد


استاندار سمنان: بخش گردشگری باید نقش بیشتری در توسعه اقتصاد استان داشته باشدمحمد وکیلی گفت: بخش گردشگری باید نقش بیشتری در توسعه اقتصاد استان داشته باشد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ وکیلی استاندار سمنان درجلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان که با حضور معاون برنامه ریزی و جمعی از مدیران استان تشکیل شده بود خواستار نقش بیشتر و تعیین سهم بخش گردشگری در اقتصاد استان شد.
وی گفت: بخش گردشگری باید نقش بیشتری در توسعه اقتصاد استان داشته باشد . وی با اشاره به ظرفیتها و توانمندیهای بزرگ استان در بخش گردشگری و صنعت توریسم گفت : باید گردشگری در توسعه اقتصاد استان نقش و سهمیه داشته باشد و در این خصوص لازم است اداره کل میراث فرهنگی برنامه ریزی مناسبی اتخاذ نماید .
وی همچنین خواستار تعریف مشخص برای جذب و جلب گردشگران ملی و فراملی در استان شد و با اشاره به سهم ناچیز گردشگری در عبور 20 میلیون مسافر در ایام تعطیلات نوروزی از استان که حدود 2/1 درصد می باشد افزود : ما باید از پتانسیل عبور مسافرین نوروزی که از استان عبور کردند بیشترین استفاده را می کردیم و سهم استان را افزایش می دادیم که در این زمینه باید اقدامات اساسی و موثری انجام پذیرد و فلسفه برگزاری کارگروه پاسخ و بررسی راهکارهای مشخص برای افزایش سهم استان در بخش گردشگری است که در استان قابلیتها و توانائیهای فراوانی در این عرصه وجود دارد که باید از آن بهره گرفت و استفاده کرد .
وکیلی افزود: بحث گردشگری از موضوعات اساسی در نظریه پایه توسعه استان و محور توسعه استان می باشد که باید در برنامه ششم هم مدنظر قرار گیرد و سازمان میراث فرهنگی از سه بخش میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی تشکیل شده که باید با توجه به ظرفیتهای بزرگ در این عرصه تلاش شود همه 3 بخش رشد و تعالی داشته باشند و همه دستگاهها باید به میراث فرهنگی ، منابع طبیعی و محیط زیست کمک کنند تا در عرصه گردشگری و جذب و جلب توریسم گامهای بزرگی برای استان برداشته شود .
استاندار سمنان همچنین خواستار استفاده از رسانه های ملی، شبکه های کشوری و گویندگان توانمند برای معرفی هر چه بهتر آثار تاریخی و میراث فرهنگی در سطح ملی شد . وی با اشاره به میراث تاریخی و طبیعی فراوان در استان از قبیل آبهای معدنی و آثار شهر صد دروازه ، جنگل ابر ، مناطق حفاظت شده طبیعی و زیستی ، جاذبه های کویری و آثار ثبت شده ملی و امامزادگان با ارزش خواستار تلاش مضاعف دستگاههای مربوطه خصوصا سازمان میراث فرهنگی برای معرفی و جلب و جذب مسافرین و زائرین برای اقامت و بازدید از آنها شد . استاندار سمنان با اشاره به اینکه ایران جزء 10 کشور دارای میراث فرهنگی است که آثار بزرگ تاریخی دارد و استان سمنان جزء استانهای تاریخی و میراث فرهنگی است خواستار گامهای موثر در راستای رونق گردشگری در استان شد .
وی با اشاره به قوانین میراث فرهنگی گفت : قانون برای همه قابل احترام است ولی باید از قانون استفاده مناسبی شود و تسهیل کارها و امورات در این عرصه باشد باید با مسائل منطقی برخورد کرد همدلی با وحدت عمل ایجاد می شود و در ادامه همزبانی تحقق می یابد که در این عرصه باید با همدلی و همزبانی رونق گردشگری را ایجاد نمائیم .
وی همچنین از میراث فرهنگی خواست با برقراری ارتباط با تورهای گردشگری زمینه حضور تورهای گردشگری برای بازدید از مناطق گردشگری را مهیا کنند .
استاندار سمنان همچنین بر حفظ جاده سنگفرش دوره صفوی تاکید کرد و افزود : حفظ و احیاء آثار تاریخی بعنوان یک سرمایه ملی برای ما بسیار حائز اهمیت است .
وی همچنین با اشاره به آمار تردد مسافرین و آمار تصادفات جاده ای خواستار توجه بیشتر وزارت راه و شهرسازی به حل مسائل جاده جندق – معلمان برای کمتر شدن تصادفات در این جاده شد . دراین جلسه همچنین مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان و جمعی از مدیران گزارشی از اقدامات و فعالیتهای مربوطه در ایام تعطیلات نوروزی را ارائه دادند.

برچسب ها: استاندار سمنان: بخش گردشگری باید نقش بیشتری در توسعه اقتصاد استان داشته باشد , استاندار استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ ,

[ بازدید : 267 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 17 فروردين 1394 ] [ 12:6 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان خبر داد کشف بیش از 11.8 تن فرآورده‌های خام دامی در سمنان

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان خبر داد
کشف بیش از 11.8 تن فرآورده‌های خام دامی در سمنان

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از کشف بیش از 11.8 تن فرآورده‌های خام دامی در اجرای طرح تشدید نظارتی در ایام تعطیلات نوروزی 94 در استان سمنان خبر داد.

خبرگزاری فارس: کشف بیش از 11.8 تن فرآورده‌های خام دامی در سمنان

محمد سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار داشت: بازرسی و نظارت بر نحوه فعالیت 968 مرکز عرضه و بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی در این استان از 20 اسفندماه سال 93 تا 14 فروردین سال 94 انجام شد.

وی افزود: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی بر مراکز تهیه، نگهداری و توزیع انواع فرآورده‌های خام دامی نظیر رستوران‌ها، کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور، سردخانه‌ها، قصابی، مرغ فروشی، مراکز بسته‌بندی گوشت، عرضه و ... در ایام تعطیلات نوروزی، بازرسان بهداشتی دامپزشکی با انجام بازدیدهای سرزده از این مراکز بر نحوه عرضه فرآورده‌های خام دامی به‌صورت بهداشتی نظارت داشته و با متخلفان بهداشتی برخورد قانونی به عمل آوردند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان اظهار داشت: در اجرای طرح تشدید نظارت بر واحدهای عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی در استان، 13 اکیپ ثابت و سیار نظارتی متشکل از کارشناسان و دامپزشکان به‌صورت دو نوبت صبح و عصر و به‌صورت سرزده از واحدهای صنفی بازدید به عمل آورند.

سعیدی مقدار ضبطی انواع فرآورده‌های خام دامی را در این مدت زمانی 11 تن و 852 کیلوگرم اعلام کرد و افزود: در طول این ایام، بازرسان بهداشتی دامپزشکی با 2 هزار و 800 نفرساعت کار در قالب اکیپ‌های ثابت و سیار توانستند ضمن بازدید از این مراکز، با موارد مشکوک برخورد قانونی کنند.

وی خاطرنشان کرد: درسال اجرای این طرح، 12 مورد از پرونده‌ها به مراجع قضایی معرفی و دو واحد تعطیل شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از هم‌استانی‌ها و مسافران خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد غیربهداشتی مراتب را در مرکز استان از طریق سامانه رایگان 1512 و در شهرستان‌ها به ادارات دامپزشکی اطلاع‌رسانی کرده تا بازرسان اداره دامپزشکی در اسرع وقت در محل حاضر و به موضوع رسیدگی کنند.

برچسب ها: مدیرکل دامپزشکی استان سمنان خبر داد کشف بیش از 11.8 تن فرآورده‌های خام دامی در سمنان , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ ,

[ بازدید : 211 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 17 فروردين 1394 ] [ 12:0 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

ضبط بیش از 11 هزار و 852 تن فرآورده خام دامی در استان سمنان در نوروز

ضبط بیش از 11 هزار و 852 تن فرآورده خام دامی در استان سمنان در نوروز

سمنان - ایرنا - مدیر کل دامپزشکی استان سمنان از ضبط بیش از 11 هزار و 852 تن فرآورده خام دامی در اجرای طرح تشدید نظارتی در ایام تعطیلات نوروزی 94 در این استان خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، محمد سعیدی گفت: در تعطیلات نوروزی امسال بر فعالیت 968 مرکز عرضه و بسته بندی فرآورده های خام دامی در این استان نظارت و بازرسی شد.

وی افزود: طرح تشدید نظارتی اداره کل دامپزشکی استان سمنان از بیستم اسفند سال گذشته لغایت چهاردهم فروردین سال 94 به اجرا درآمد و12 فقره از پرونده های متخلفین به مراجع قضایی معرفی و دو واحد نیز تعطیل شد.

وی خاطرنشان کرد: بازرسین بهداشتی دامپزشکی در اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی بر مراکز تهیه، نگهداری و توزیع انواع فرآورده های خام دامی نظیر رستوران ها، کشتارگاه های صنعتی دام و طیور، سردخانه ها، قصابی، مرغ فروشی، مراکز بسته بندی گوشت و مراکز عرضه بازدیدهای سرزده داشتند.

سعیدی گفت: این بازرسین بهداشتی در این مراکز بر نحوه عرضه فرآورده های خام دامی به صورت بهداشتی نظارت داشته و با متخلفین بهداشتی برخورد قانونی داشتند.

وی از فعالیت 13 اکیپ ثابت و سیار نظارتی متشکل از کارشناسان و دامپزشکان در دو شیف کاری در اجرای طرح تشدید نظارت بر واحدهای عرضه و توزیع فرآورده های خام دامی در استان سمنان خبر داد.

وی افزود: در طول اجرای این طرح بازرسین بهداشتی دامپزشکی با دو هزار و 800 نفر ساعت کار، در قالب اکیپ های ثابت و سیار توانستند ضمن بازدید از این مراکز، با موارد مشکوک برخورد قانونی کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد غیر بهداشتی، مراتب را در مرکز این استان از طریق سامانه رایگان 1512 و در شهرستانها به ادارات دامپزشکی اطلاع رسانی کنند

برچسب ها: ضبط بیش از 11 هزار و 852 تن فرآورده خام دامی در استان سمنان در نوروز سمنان - ایرنا - مدیر کل دامپزشکی استان سمنان از ضبط بیش از 11 هزار و 852 تن فرآور ,

[ بازدید : 255 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 17 فروردين 1394 ] [ 11:43 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

میامی -سبزوار مرگ آفرین‌ترین جاده سمنان

norouzian (1 of 10).jpgمدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان سمنان با اشاره به حجم سفرها در نوروز امسال گفت: در مجموع براساس آمار اخذ شده از دستگاه‌های تردد شمار از 25اسفندماه گذشته تا 15 فروردین‌ماه شش میلیون و 97 هزار و 29 نفر در جاده‌های این استان تردد داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه‌سمنان، داود فهندژ سعدی در کارگروه ستاد سفر استان که با حضور استاندار برگزار شد اظهارکرد: محور میامی سبزوار را پرحادثه‌ترین جاده استان در نوروز امسال اعلام کرد و افزود: 23درصد تلفات منجر به فوت جاده‌ای استان در نوروز مربوط به این آزادراه بوده که بیشتر آنها واژگونی است لذا لازم است در آن مجتمع‌ها و استراحتگاه‌هایی در بین راه احداث شود.

میامی -سبزوار جاده مرگ

ایوانکی –تهران پرترددترین محور استان

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان سمنان ادامه داد: همچنین محور ایوانکی –تهران پرترددترین محور استان در نوروز امسال بوده است.

میامی- شاهرود پرسرعت ترین محور سمنان

این مقام مسوول به سرعت بالای خودروها در شبکه‌های بزرگراهی این استان اشاره و تصریح‌کرد: میامی شاهرود با 98کیلومتر در ساعت رکوردار است و میانگین سرعت در محور شاهرود میامی نیز 93 کیلومتر بوده که در جایگاه بعدی است.

وی اضافه کرد: برای بزرگراه‌هایی که میانگین سرعت خودروهای آن بیش از 90 کیلومتر است باید تمهیداتی اندیشیده شود تا از بروز حوادث رانندگی در آن جلوگیری شود.

کاهش بیش از شش درصدی تعداد سفرها در سمنان

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان سمنان از کاهش بیش از شش درصدی تعداد سفرها در استان خبرداد و خاطرنشان کرد: نوروز امسال تعدد سفرها 6.6 و تعداد مسافرانی که از طریق وسائل‌نقلیه عمومی جابجا شده اند چهار درصد کاهش داشته است.

سعدی به کاهش سفرها و مسافران در شهرستان‌های سمنان اشاره کرد و گفت: شهرستان سمنان در این ایام با رشد 2.2 درصدی مسافر روبرو بوده اما شهرستان شاهرود با کاهش 23.42 درصدی سفر با ناوگان عمومی روبرو بوده است.همچنین گرمسار با وجود رشد 8.4 درصدی سفرها با کاهش 32 درصدی مسافر روبرو بوده و به تعبیری از ناوگان اتوبوسی به سمت سفر با وسائل نقلیه شخصی حرکت کرده است. همچنین در شهرستان دامغان شاهد رشد 2.2درصدی سفرها در نوروز امسال از طریق ناوگان عمومی بوده‌ایم.

برچسب ها: میامی -سبزوار مرگ آفرین‌ترین جاده سمنان , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ , تصادف ,

[ بازدید : 287 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 17 فروردين 1394 ] [ 8:40 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

رئیس حوزه هنری استان سمنان گفت: در آستانه هفته هنر انقلاب اسلامی، کتابچه معرفی این نهاد با عنوان «ام


سمنان – رئیس حوزه هنری استان سمنان گفت: در آستانه هفته هنر انقلاب اسلامی، کتابچه معرفی این نهاد با عنوان «امید هنر انقلاب» منتشر شد.
کتاب «امید هنر انقلاب»

سید عباس دانایی در گفتگو با مهر ضمن اشاره به انتشار کتابچه «امید هنر انقلاب» به همت روابط عمومی حوزه هنری استان سمنان اظهار داشت: در این کتابچه که به معرفی حوزه هنری استان سمنان می پردازد عناوینی چون، آشنایی با تاریخچه تاسیس حوزه هنری کشور، مفاهیم و اهداف کلان، مضامین اولویت دار در تولید آثار، رسالت و چشم انداز و ویژگیهای حوزه هنری، تاریخچه حوزه هنری استان سمنان و شهرستان شاهرود، آشنایی با واحدهای تخصصی این نهاد اعم از آموزش و پژوهش، هنرهای تصویری و پویانمایی، آفرینش های ادبی، فرهنگ و مطالعات پایداری، هنرهای نمایشی، موسیقی، هنرهای تجسمی و نمایندگی انتشارات سوره مهر و ... به چشم می خورد.

وی افزود: کتابچه معرفی حوزه هنری استان سمنان با عنوان «امید هنر انقلاب» در ۲۰ صفحه و در تیراژ دو هزار نسخه به کوشش روابط عمومی حوزه هنری استان سمنان منتشر و در هفته هنر انقلاب اسلامی در اختیار هنرمندان، خانواده ها، جوانان و دستگاه های فرهنگی، هنری و اجتماعی استان سمنان قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول تصریح کرد: همزمان با سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی، برنامه های مختلف و متنوعی نیز از ۲۰ الی۲۷ فروردین ۹۴ از سوی حوزه هنری استان سمنان برگزار خواهد شد.

دانایی همچنین گفت: تجدید میثاق کارکنان و هنرمندان حوزه هنری استان سمنان با شهدا و گلباران گلزار شهدا، دیدار با خانواده های محترم شهدای هنرمند، دیدار هنرمندان با استاندار، دیدار و نشست صمیمانه شعرخوانی شاعران و هنرمندان با نماینده ولی فقیه در استان و ... بخشی از برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در سطح استان سمنان است.

وی در خاتمه گفت: همچنین رونمایی از کتب تولیدی حوزه هنری استان سمنان، اکران فیلم سینمایی، برگزاری اختتامیه پنجمین جشنواره منطقه ای عکس آن، افتتاح نمایشگاه عکس آن و ... از دیگر برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان است که از ۲۰ فروردین آغاز و تا ۲۷ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

برچسب ها: رئیس حوزه هنری استان سمنان گفت: در آستانه هفته هنر انقلاب اسلامی، کتابچه معرفی این نهاد با عنوان «امید هنر انقلاب» منتشر شد. , استان سمنان , کتاب ,

[ بازدید : 241 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 17 فروردين 1394 ] [ 8:27 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

انتقاد استاندار از وجود مافیا در شبکه حمل و نقل ریلی سمنان

انتقاد استاندار از وجود مافیا در شبکه حمل و نقل ریلی سمنان


1423379907146_28761.jpg

استاندار سمنان با اشاره به آسیب‌های موجود در شبکه حمل و نقل ریلی استان سمنان گفت: شبکه حمل و نقل ریلی ما امروز دارای مشکلات زیادی است و متأسفانه امروزه مافیای حمل و نقل ریلی در استان سمنان به وجود آمده است که مربوط به بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سمنان، محمد وکیلی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان سمنان افزود: ما آمادگی داریم تا حمل و نقل هوایی برای صادرات کالا از استان سمنان صورت گیرد، فرودگاه‌های سمنان و شاهرود این شرایط و آمادگی لازم را دارند.

وی همچنین بر توجه ویژه به کیفیت و نظارت مستمر استاندارد بر کیفیت کالاهای صادراتی و نوع بسته‌بندی کالاها تأکید کرد.

شرق استان و بیشترین رشد منفی جمعیت/ غرب استان و کمبود نیروی کار

استاندار سمنان همچنین نسبت به رشد منفی جمعیت در استان سمنان هشدار داد و گفت: دامغان در شرق استان دارای بیشترین رشد منفی جمعیت در بین سایر نقاط استان سمنان است، این در حالی است که دامغان دارای شرایط مناسبتر و مساعدتری برای زندگی و اقامت است.

وکیلی با طرح این سوال که چرا استان سمنان دچار رشد منفی جمعیت شده است، از دستگاه‌ها و موسسات علمی و پژوهشی و دانشگاه‌های استان سمنان خواست نسبت به بررسی این موضوع و پژوهشی مناسب برای حل آن اقدام کنند.

وی گفت: رشد منفی جمعیت در استان سمنان باید دغدغه همه مسئولان استان باشد.

استاندار سمنان ادامه داد: ما در منطقه غرب استان، در گرمسار و آردان و ایوانکی با کمبود نیروی کار مواجه هستیم، کمبود نیروی کار امروز یکی از مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی در این منطقه است.

وکیلی با تأکید بر حمایت ویژه از واحد‌های تولیدی برای رونق تولید و اقتصاد، گفت: در حمایت از واحد‌های تولیدی باید به مزیت رقابتی توجه ویژه داشت، در سالجاری باید مزیت رقابتی را جایگزین مزیت نسبی کنیم، اگر امسال از یک واحد تولیدی حمایت می‌کنیم، این استفاده از مزیت رقابتی است.

برچسب ها: انتقاد استاندار از وجود مافیا در شبکه حمل و نقل ریلی سمنان , استان سمنان , سال۹۴ , خبرگزاری سامی نیوز ,

[ بازدید : 272 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 17 فروردين 1394 ] [ 8:24 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

سمنان وکیلی: زیر ساخت های لازم برای صادرات کالا از استان سمنان فراهم شود

وکیلی:

زیر ساخت های لازم برای صادرات کالا از استان سمنان فراهم شود

محمد وکیلی استاندار سمنان







سمنان - استاندار سمنان بر تامین همه زیرساخت های لازم برای صادر کنندگان در استان تاکید کرد و گفت: صادرکنندگان باید در همین استان بتوانند کالاهای خود را ترخیص کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد وکیلی پیش از ظهر یکشنبه در کارگروه توسعه صادرات استان سمنان در محل استانداری با تاکید بر ضرورت تامین کلیه زیر ساختهای لازم برای صادرات کالا از استان، افزود : باید کلیه امکانات و ضوابط لازم برای تسهیل در امور صادراتی فراهم شود تا صادرکنندگان در همین استان بتوانند کالاهای خود را ترخیص کنند.

وی با اشاره به اهمیت استاندارد در کالاهای صادراتی گفت: اداره کل استاندارد باید دقت لازم را در پروسه تولید کالا داشته باشد تا کالاهای تولیدی و صادراتی از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

استاندار سمنان همچنین بر کاهش قیمت تمام شده کالاهای تولیدی در کنار حفظ کیفیت کالا تاکید کرد و با اشاره به فراهم بودن امکانات ریلی و جاده ای در استان برای صادرات کالاها، گفت: استان سمنان این آمادگی را دارد که در صورت نیاز صادر کنندگان حمل و نقل هوایی را نیز فعال سازد.

وکیلی افزود: در این خصوص دو فرودگاه در استان در شهرستان های سمنان و شاهرود آمادگی لازم را برای صادرات از طریق حمل و نقل هوایی دارند.

وی همچنین با اشاره به برخی از مشکلات در زمینه حمل و نقل ریلی بر همکاری بیشتر بخش خصوصی در حمل و نقل ریلی تاکید کرد.

استاندار سمنان همچنین با اشاره به فرمایشات نوروزی مقام معظم رهبری در خصوص نهضت مبارزه با خام فروشی در سال ۹۴، بر مشخص شدن واحدهایی که قابلیت ایجاد صنایع تبدیلی در کنار شان وجود دارد تاکید کرد و گفت: دستگاه های مربوطه باید با واحدهایی که صادرات خام مواد را دارند ارتباط برقرار کرده و صنایع تبدیلی را در کنار این واحدها فعال کنند.

وکیلی تحلیل ارزش اقتصادی کالاهای صادراتی را در استان مهم دانست و گفت: در رابطه با صادرات و واردات باید تحلیل خوبی صورت پذیرد تا بتوان ارزش افزوده ایجاد شده آن را براحتی و دقیق محاسبه کرد و آثار اقتصادی و ریالی آن را مورد بررسی قرار داد.

وی همچنین در خصوص اعزام هیئت تجاری از ایران به کشورهای منطقه در سال جدید بر هماهنگی های لازم با سفارت ایران در کشورهای مربوطه تاکید کرد و افزود: آموزش های لازم و اطلاع رسانی مناسب در خصوص مسائل قانونی کشورهای هدف و موارد تجاری و اقتصادی آنها به هیئت اعزامی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان هم در این جلسه از اعزام هیئت تجاری ایرانی در سال ۹۴ به کشورهای عمان، ترکیه، ترکمنستان، تاجیکستان و روسیه خبر داد و افزود: این هیئت به منظور برگزاری نمایشگاه کالاهای تجاری و معرفی محصولات به کشورهای مربوطه اعزام خواهند شد.

جمعه ای، اولویت اول اعزام هیئت تجاری را کشور عمان عنوان کرد.

مدیر کل گمرگ استان سمنان هم در این جلسه از افزایش درآمد گمرک از ۱۴ میلیارد تومان به ۲۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود : در ۱۲ ماه گذشته ۵۷۵ هزار تن صادرات به ارزش ۱۳۸.۵ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ وزنی ۱۶ درصد رشد دارد.

علی سعدالدین در خاتمه افزود: گمرک استان سمنان به لحاظ سرعت کار در فضای گمرگی رتبه های اول تا سوم کشور را داراست.

برچسب ها: سمنان وکیلی: زیر ساخت های لازم برای صادرات کالا از استان سمنان فراهم شود , استاندار سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ , استان سمنان ,

[ بازدید : 250 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 17 فروردين 1394 ] [ 8:22 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

انجام 5700 عملیات توسط امدادگران هلال احمر در نوروز

1426165896637_emdad-13.jpg



سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر جزییات عملیات و خدمات این سازمان در طرح امداد نوروزی 94 را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر ناصر چرخ‌ساز در نشست خبری روز یکشنبه در تشریح گزارش عملکرد جمعیت هلال‌احمر در نوروز 94 ضمن تشکر از فعالیت‌های امدادگران سازمان امداد و نجات به همکاری‌های انجام شده میان سازمان‌های جوانان و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر و همچنین پلیس راهور، اورژانس کشور، حمل و نقل راهداری و... اشاره کرد و گفت: قبل از طرح امداد نوروزی جلسات مربوطه برگزار و بخشنامه‌هایی را با هماهنگی سایر سازمان‌ها ابلاغ کردیم. این امر افزایش خدمت‌رسانی در بسیاری از نقاط را به دنبال داشت و توانستیم بسیاری از خلاءها را پوشش دهیم.

وی گفت: امسال با رشد 13 درصدی در استقرار پایگاه‌ها، مجموعا 1350 پایگاه ثابت، سیار و موقت در سراسر کشور برپا شد و پوشش امداد و نجات مسافران نوروزی را انجام دادیم.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر به فعالیت 17 فروند بالگرد در طرح امداد نوروزی اشاره کرد و گفت: این 17 فروند بالگرد بالغ بر 510 سورتی پرواز انجام دادند که در مقایسه با سال‌های گذشته میزان حمل مصدومانشان افزایش یافت به طوری که حدود 64 مصدوم توسط بالگردهای هلال‌احمر به مراکز درمانی منتقل شدند. در این حوزه افزایش 30 درصدی انتقال مصدومان را داشتیم. البته این امر به دنبال هماهنگی با اورژانس کشور و سایر دستگاه‌ها رقم خورد.

چرخ‌ساز با بیان اینکه مجموعا بیش از 5700 مورد عملیات و خدمات امداد و نجات از 25 اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردین‌ماه امسال از سوی سازمان امداد و نجات انجام شد، گفت: از این میان 55 درصد عملیات‌ها شامل عملیات جاده‌ای،کوهستان، ساحلی، برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی بود و 45 درصد مربوط به خدمات شامل مراجعات حضوری و ارائه خدمات به کاروان‌های راهیان نور بوده است.

وی در این باره ادامه داد: در این حوزه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 2.3 درصدی در عملیات و خدمات امداد و نجات را شاهد هستیم. بیشترین عملیات‌ها مربوط به استان‌های اصفهان (8.4 درصد از کل عملیات‌ها)، مازندران (7.8 درصد از کل عملیات‌ها) و کرمان (6.8 درصد از کل عملیات‌ها) بوده است. همچنین بیشترین مراجعات حضوری نیز مربوط به استان‌های همدان (19.4 درصد از کل مراجعات)، خوزستان (16.4 درصد از کل مراجعات) و کردستان (10.6 درصد از کل مراجعات) بود.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر همچنین ادامه داد: همچنین 154 هزار نفر آسیب‌دیده حوادث و سوانح بوده‌اند که از این میان به 75.5 درصد از آنها (116 هزار نفر) امدادرسانی شامل اسکان و تغذیه اضطراری صورت گرفت و 24.5 درصد از این آسیب‌دیدگان (37 هزار نفر) نجات یافته یا بهره‌مند از خدمات حضوری و برنامه‌های مناسبتی شامل تست قند خون و... بودند.

به گفته چرخ‌ساز از مجموع 116 هزار نفر امدادرسانی صورت گرفته، بالغ بر 78 هزار نفر اسکان یافته و 38 هزار نفر نیز تغذیه و خدمات اضطراری دریافت کردند.

وی به رشد 2.2 درصدی در پوشش عملیات امداد و نجات جاده‌ای نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: طبق گزارش پلیس راهور پوشش عملیاتی 77.5 درصد از حوادث جاده‌ای برون‌شهری را انجام داده‌ایم. بیشترین عملیات‌ها مربوط به استان‌های کرمان، اصفهان و مازندران بوده است. همچنین بیشترین عمریات در شهرستان‌های ساوه، سیرجان و زنجان رقم خورده است. از طرف دیگر بیشترین عملیات‌ها نیز در محورهای همدان – قزوین، آزادراه تهران – قم و آزادراه زنجان – تبریز بوده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از افزایش 17 درصدی عملیات رهاسازی نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: این امر حاکی از افزایش شدت حوادث در سال جاری است. بیشترین عملیات رهاسازی مربوط به محورهای سیرجان، بندرعباس، شاهین‌شهر – دلیجان و راین به بم و ماهان گزارش شده است.

چرخ‌ساز در ادامه از رشد 41 درصدی پوشش امدادی مناطق کوهستانی در طرح امداد نوروزی جمعیت هلال‌احمر خبر داد و در عین حال گفت: بیشترین عملیات کوهستان مربوط به استان‌های فارس (22 درصد از عملیات‌ها)، تهران (9.9 درصد از عملیات‌ها) و اصفهان (7.6 درصد از عملیات‌ها) بوده است. همچنین بیشترین عملیات کوهستان در مناطق مربوط به باباکوهی شیراز، طاق بستان کرمانشاه و کلکچال و دربند تهران بود.

وی همچنین از رشد 5 درصدی عملیات‌های ساحلی نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: بیشترین عملیات ساحلی مربوط به استان‌های بوشهر (59 درصد)، سیستان و بلوچستان (22 درصد) و خوزستان (5 درصد) بوده است. همچنین بیشترین عملیات ساحلی در سواحل مربوط به گناوه بوشهر، کنگان بوشهر و کنارک سیستان و بلوچستان گزارش شد.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در ادامه صحبت‌هایش از رشد 8.8 درصدی پوشش امدادی سیل و آبگرفتگی خبر داد و اظهار کرد: بیشترین پوشش امدادی سیل و آبگرفتگی مربوط به استان‌های خوزستان، فارس و خراسان‌جنوبی بود.

چرخ‌ساز در عین حال از کاهش 62 درصدی برف و کولاک نسبت به سال 93 به دلیل کاهش نزولات آسمانی خبر داد و گفت: با این حال بیشترین عملیات برف و کولاک مربوط به استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل و قزوین بوده است.

وی از کاهش 66.7 درصدی فوتی‌های حین انتقال به مراکز درمانی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این امر حاکی از تاثیر آموزش‌ها و عملکرد خوب تیم‌های عملیاتی جمعیتی هلال‌احمر است.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر درباره عملکرد مرکز امداد و نجات هوایی نیز گفت: مجموعا 510 سورتی پرواز (335 ساعت) انجام شد که در این میان 38 نفر به مناطق امن و 26 نفر مصدوم نیز به مراکز درمانی انتقال یافتند. همچنین 1000 نفر نیروی عملیاتی توسط مرکز امداد و نجات هوایی و 8.6 تن اقلام و تجهیزات جابه‌جا شدند.

چرخ‌ساز در ادامه صحبت‌هایش درباره مهم‌ترین عملیات های جاده‌ای سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: واژگونی اتوبوس در روز 29 اسفندماه در محور البرز – کرج، برخورد سواری و اتوبوس در اول فروردین‌ماه در محور دلیجان – سلفچگان و برخورد کامیون و اتوبوس در 12 فروردین‌ماه در محور میامی – شاهرود مهم‌ترین عملیات‌های جاده‌ای سازمان بوده‌اند. همچنین بارش شدید باران و طغیان رودخانه در دوم فروردین‌ماه در خوزستان که منجر به امدادرسانی به 3300 نفر در 10 شهرستان شد، مهم‌ترین عملیات سیل و آبگرفتگی سازمان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: وزش شدید باد و بارش شدید باران در دهم فروردین‌ماه در تاکستان قزوین که منجر به امدادرسانی به 770 نفر و اسکان 350 نفر شد، به عنوان مهم‌ترین عملیات طوفان این سازمان گزارش شد. امدادرسانی به در راه‌ماندگان در روز ششم فروردین‌ماه در محور آزادراه قزوین – رشت و امدادرسانی به 2400 نفر و اسکان 250 نفر نیز مهم‌ترین عملیات برف و کولاک سازمان به شمار می‌رود.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در این باره ادامه داد: امدادرسانی به 21 نفر مصدوم و انتقال 21 مصدوم به مراکز درمانی در کولاک شمیرانات – دره پیازچال در دهم فروردین‌ماه نیز به عنوان مهم‌ترین عملیات کوهستان سازمان گزارش شد. در زمین‌لرزه روز نهم فروردین‌ماه در هرمزگان – گوهران نیز خوشبختانه صدمات جانی و خسارات مالی گزارش نشد. زلزله 4.9 ریشتری سیستان و بلوچستان – زاهدان نیز در دوازدهم فروردین‌ماه نیز بدون خسارات جانی و خسارات مالی گزارش شد.

چرخ‌ساز در پایان صحبت‌هایش به پوشش امدادی کاروان‌های راهیان نور در استان‌های خوزستان و ایلام اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز به 11 هزار نفر مصدوم امدادرسانی شد، 8330 نفر مصدوم شدند که از این میان 33 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند، 8297 نفر سرپایی درمان شدند و 2500 نفر نیز اسکان اضطراری یافتند.

برچسب ها: انجام 5700 عملیات توسط امدادگران هلال احمر در نوروز , کل کشور , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ ,

[ بازدید : 228 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 17 فروردين 1394 ] [ 8:15 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

سوانح رانندگی نوروز در جاده های استان سمنان 12 درصد کاهش یافت

سوانح رانندگی نوروز در جاده های استان سمنان 12 درصد کاهش یافت

سمنان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان سمنان از کاهش 12 درصدی سوانح رانندگی در جاده های این استان در مدت زمان اجرای طرح ترافیکی انتظامی نوروز 94 خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان سمنان، سردار محمدرضا میرزایی گفت: مجموع سوانح رانندگی در معابر شهری و جاده های این استان در طرح نوروزی امسال کاهش هشت درصدی داشته است.

وی با اشاره به اجرای طرح ترافیکی انتظامی نوروزی از بیست و پنجم اسفند 93 تا پانزدهم فروردین 94 خاطرنشان کرد: حضور گسترده ماموران پلیس و رعایت قانون از سوی رانندگان از عوامل کاهش سوانح رانندگی بوده است.

میرزایی واژگونی را مهمترین و بیشترین سانحه رانندگی رخ داده در جاده های استان سمنان در تعطیلات نوروزی امسال برشمرد و گفت: کویری بودن محورهای اصلی این استان خستگی و خواب آلودگی رانندگان را به همراه دارد که به انحراف وسایط نقلیه و واژگونی آنها منجر می شود.

فرمانده انتظامی استان سمنان شعار امسال ناجا در طرح نوروزی را آسودگی و ایمنی بیشتر با التزام به اخلاق، قانون و نظم عمومی عنوان کرد و افزود: همدلی مسوولان و مردم نقش مهمی در ارتقای فرهنگ ترافیکی در جامعه دارد.

حدود 60 درصد از سوانح رانندگی در استان سمنان را واژگونی تشکیل می دهد که ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه به علت خواب آلودگی و خستگی علت اصلی آن است.

واژگونی اتوبوس در محور سرخه - آرادان روز هشتم فروردین با 2 کشته و 11 زخمی، مرگ یک تن در واژگونی پژو 206 در سیزدهمین روز از فروردین در محور دامغان - جندق و 9 فقره واژگونی خودرو در آخرین روز سال 93 از جمله این حوادث در سفرهای نوروزی امسال در جاده های استان سمنان بود.

برچسب ها: سوانح رانندگی نوروز در جاده های استان سمنان 12 درصد کاهش یافت , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ ,

[ بازدید : 209 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 17 فروردين 1394 ] [ 8:10 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]