وبلاگ خبری وتحلیلی سامی نیوز شهرستان سرخه

پایگاه خبری سامی نیوز شهرستان سرخه واستان سمنان

تخفيف بهاره بليت قطارهاي رجا

براي سفر با قطار دو طبقه‌ي صبا تهران- مشهد (عادي مشهد) نيز براي تاريخ‌هاي مختلف در مسير رفت و برگشت تخفيف از ۱۰ تا ۲۵ درصد اعمال مي‌شود.
بليت برخي قطارهاي مسافري رجاء از ۱۸ فروردين لغايت ۳۱ اردي‌بهشت ماه ۱۳۹۴، در برخي ايام و در مسيرهاي رفت، برگشت يا هر دو با تخفيف عرضه مي‌شود.

شركت حمل و نقل ريلي رجاء با اعلام اين خبر افزود: تخفيفات ارائه شده براي قطارهاي تندروي پرديس مشهد، ميانه و زنجان، خليج فارس ملاير- مشهد، فوق‌ا‌لعاده ۱۷ تهران-مشهد (معمولي خواب)، فوق‌العاده ۳ تهران-مشهد (دانماركي)، معمولي خواب كرج-مشهد، لوكس ۶ تخته تهران به زاهدان و بندرعباس، پلور سبز شيراز- مشهد، كاشان- مشهد و تهران- شيراز، اتوبوسي معمولي و تهويه‌دار تهران- ميانه ۱ و ۲، قطارهاي ويژه طوس، سبز و سيمرغ تهران-مشهد بين ۵ تا ۱۵ درصد مي‌باشد.

بر اساس اطلاعيه روابط عمومي رجاء، از ليست فوق، براي قطارهاي تندروي پرديس مشهد، خليج فارس ملاير- مشهد، فوق‌ا‌لعاده ۱۷ تهران-مشهد (معمولي خواب)، فوق‌العاده ۳ تهران- مشهد (دانماركي) و معمولي خواب كرج- مشهد، امكان ارائه تخفيف بيشتر در قالب «پيشنهاد ويژه» (افزايش ميزان تخفيف در برخي ايام) وجود دارد.

هموطنان گرامي مي‌توانند در ايام ذكر شده، با برخورداري از تخفيف ۱۰ تا ۲۰ درصدي با قطارهاي گرگان ۱ و۲ (معمولي خواب، ۴ تخته و لوكس ۶ تخته)، معمولي صندلي سمنان- مشهد و شاهرود- مشهد، ميلاد و معمولي صندلي تهران- نيشابور، معمولي صندلي تهران- خواف، معمولي خواب سريع مراغه، البرز ۴ تخته ساري- مشهد، معمولي صندلي تهران- ساري، ۶ تخته قم- مشهد، دو طبقه‌ي ف۱ تهران- مشهد، تهران- يزد و تهران- زنجان و پلور سبز تهران- زاهدان سفر كنند.

براي ۸ قطار اول اين فهرست نيز امكان ارائه تخفيف بيشتر در قالب «پيشنهاد ويژه» (افزايش ميزان تخفيف در برخي ايام) وجود دارد. ضمن اينكه به مناسبت راه‌اندازي قطار جديد ۴ تخته البرز در مسير ساري- مشهد و بالعكس، بليت قطار مزبور تا ۳۱ فروردين در تمام ايام در هر دو مسير رفت و برگشت با تخفيف ۳۰ درصدي به متقاضيان ارائه مي‌شود.

براي سفر با قطار دو طبقه‌ي صبا تهران- مشهد (عادي مشهد) نيز براي تاريخ‌هاي مختلف در مسير رفت و برگشت تخفيف از ۱۰ تا ۲۵ درصد اعمال مي‌شود.

سامانه اطلاع‌رساني و ارتباط با مشتريان شركت حمل و نقل ريلي رجاء با شماره‌هاي ۱۵۳۹ و ۵۵۶۵۱۴۱۵-۰۲۱ آماده پاسخ‌گويي به هموطنان گرامي مي‌باشد.

هموطنان عزيز براي دريافت و مشاهده جدول تخفيفات قطارهاي مختلف رجاء براي تاريخ‌هاي ۱۸ فروردين لغايت ۳۱ اردي‌بهشت ماه ۹۴ مي‌توانند به سايت رجاء به نشاني www.raja.ir مراجعه كنند.

برچسب ها: تخفيف بهاره بليت قطارهاي رجا , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ , استان سمنان ,

[ بازدید : 251 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 20 فروردين 1394 ] [ 6:5 بعد از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

مرمت 5 رشته قنات در سمنان

1417068023880_33635.png




مدیرجهاد کشاورزی شهرستان سمنان از احیا، مرمت و بازسازی پنج رشته قنات در بخش‌های تابعه این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سمنان، ایرج ذوالفقاری با اعلام این خبر، گفت: برای اجرای عملیات مرمت و بازسازی این قنات‌ها به میزان 540 میلیون ریال اعتبار بلاعوض دولتی از محل کمک‌های فنی و اعتباری و ماده 12 بحران برای انجام کارهای بغل‌تراشی، کول‌گذاری نقب و طوقه چینی هزینه شد.

وی با اشاره به مشارکت مردم محلی در مرمت این قنات‌ها، یادآوری کرد: همچنین بهره‌برداران و مالکان قنات‌ها نیز در تامین بخشی از هزینه ها 15 درصد مشارکت کردند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان اظهارکرد: مرمت و بازسازی این قنات‌ها برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و به منظور افزایش راندمان دبی قنوات با انجام عملیات عمرانی مربوط به احیا مرمت و لایروبی قنوات اجرایی شده است

برچسب ها: مرمت 5 رشته قنات در سمنان , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ ,

[ بازدید : 246 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 20 فروردين 1394 ] [ 5:57 بعد از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

صدور 39 هزار دفترچه بيمه سلامت در سمنان

39 هزار دفترچه بیمه سلامت همگانی با اجرای طرح نظام سلامت برای افراد بدون بیمه در استان سمنان صادر شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما (واحد مرکزی خبر) مدیر کل بیمه سلامت استان سمنان امروز گفت: از آغاز اجرای طرح پوشش بیمه همگانی که اولین قدم در اجرای طرح تحول نظام سلامت بود ، 44 هزار و 800 نفر از مردم این استان در سامانه بیمه سلامت ثبت نام کرده اند که برای 39 هزار نفر دفترچه صادر شده است.
آقای اعرابی با بیان اینکه دارندگان دفترچه های بیمه سلامت از همه مزایای بیمه ای برخوردارند افزود : تنها راه دریافت دفترچه ، ثبت نام در سامانه بیمه سلامت است .
وی گفت : برخی از شرکت ها و افراد سود جو ادعای صدور دفترچه بیمه کرده اند اما شهروندان باید در این گونه موارد آگاه باشند.
مدیر کل بیمه سلامت استان سمنان گفت: کسانی که بدون بیمه هستند با ثبت نام در سامانه بیمه سلامت و مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت می توانند دفترچه بیمه سلامت دریافت کنند.
با اجرای طرح نظام سلامت ، بیش از 9 میلیون نفر در کشور برای دریافت دفترچه بیمه سلامت همگانی ثبت نام کرده اند که تاکنون برای هشت میلیون و 500 نفر از آنها دفترچه صادر شده است .

برچسب ها: صدور 39 هزار دفترچه بيمه سلامت در سمنان , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ ,

[ بازدید : 252 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 20 فروردين 1394 ] [ 5:55 بعد از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان: بقاع متبرکه سمنان درطول سال آماده میزبانی اززائران امام هشتم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:
بقاع متبرکه سمنان در طول سال آماده میزبانی از زائران امام هشتم (ع) هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: بقاع متبرکه سمنان در طول سال آماده میزبانی از زائران امام هشتم (ع) هستند.

خبرگزاری فارس: بقاع متبرکه سمنان در طول سال آماده میزبانی از زائران امام هشتم (ع) هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی ظهر امروز در جلسه شورای اداری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، توجه به امام مهربانی‌‏ها را یکی از وظایف مسلمانان کشورمان دانست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ضمن اشاره به ارادت مردم ایران اسلامی به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تصریح کرد: همه ساله مشاهده می‏‌کنیم خیل عظیمی از ارادتمندان به خاندان اهل بیت (ع) به خصوص حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با پای پیاده عازم زیارت ایشان می‌‏شوند.

وی شور و شعف وصف‏‌ناپذیر این افراد برای زیارت بارگاه ملکوتی ثامن‏‌الحجج (ع) را علت اصلی تحمل سختی راه طولانی سفر بیان داشت و گفت: بر ما واجب است که از این عزیزان به نحو احسن میزبانی کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه امامزادگان سمنان که در مسیر ارتباطی تهران ـ مشهد قرار دارند، مهیای میزبانی از زائران امام رضا (ع) است، افزود: به منظور اجرای مطلوب طرح میقات‌الرضا (ع)، لازم است مسئولان ارشد استان سمنان همراه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان باشند تا وظیفه میزبانی را به نحو احسن به جای آوریم و زائران با خاطراتی خوش از استان سمنان عبور کنند.

واحدی اظهار کرد: با توجه به بعد معنوی این سفر باید از فضای معنوی امامزادگان برای میزبانی از این عزیزان استفاده کنیم تا با توقف در این اماکن علاوه بر رفع خستگی از معنویت این اماکن نیز بهره‏مند شوند.

برچسب ها: استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ , مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان: بقاع متبرکه سمنان در طول سال آماده میزبانی از زائران امام هشتم (ع ,

[ بازدید : 230 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 20 فروردين 1394 ] [ 5:55 بعد از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

خبرگزاری شبستان: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: با علف های هرز مزارع گندم و جو

خبرگزاری شبستان: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: با علف های هرز مزارع گندم و جو این استان در سطح ۱۰ هزار و ۶۰۹ هکتارمبارز شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان سمنان، عباس مشیریان گفت: کار مبارزه با علف های هرز پهن برگ و نازک برگ مزارع گندم و جو استان از نیمه اسفند ماه سال گذشته شروع شده و تاکنون با علف های هرز 6187 هکتار مزارع گندم و 4422 هکتار مزارع جو به صورت زمینی مبارزه شده است.

وی افزود: در شهرستان گرمسار با 4977 و آرادان با 4263 هکتار بیشترین سطح مبارزه انجام شده است و مبارزه با علف های هرز در سایر شهرستان ها نیز با سطح کمتری انجام شده است.

مشیریان بیان کرد: در سال های اخیر کار مبارزه با علف های هرز مزارع غلات به لحاظ اهمیت کار و جلوگیری از خسارت کیفی و کمی به محصول، تحت نظر شبکه های مراقبت و پیش آگاهی بخش دولتی و خصوصی و مشارکت موثر کشاورزان انجام می شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان به کشاورزان و صاحبان مزارع گندم و جو در سطح استان توصیه کرد که مبارزه را با نظر کارشناسان شبکه مراقبت و بر اساس توصیه های فنی ارائه شده از سوی آن ها انجام دهند تا بیشترین کارایی و اثر گذاری لازم را داشته باشد.

مشیریان برآورد کرد: در سال جاری در 23 هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان مبارزه با علف های هرز انجام شود.

مرمت و باز سازی پنج رشته قنات در سمنان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان از احیا، مرمت و باز سازی 5 رشته قنات در بخش های تابعه شهرستان خبر داد.

ایرج ذوالفقاری گفت: برای اجرای عملیات مرمت و بازسازی قنات های فوق به میزان 540 میلیون ریال اعتبار بلاعوض دولتی از محل کمک های فنی و اعتباری و ماده 12 بحران برای انجام کارهای بغل تراشی، کول گذاری نقب و طوقه چینی هزینه شد.

وی ادامه داد: همچنین بهره برداران و مالکان قنات ها نیز در تامین بخشی از هزینه ها 15 درصد مشارکت کردند.

برچسب ها: خبرگزاری شبستان: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: با علف های هرز مزارع گندم و جو , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ ,

[ بازدید : 280 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 20 فروردين 1394 ] [ 4:16 بعد از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

شکراللهی: ۳۴۱ هزار مسافر به چادرهای هلال احمر استان سمنان مراجعه کردند

شکراللهی:

۳۴۱ هزار مسافر به چادرهای هلال احمر استان سمنان مراجعه کردند

چادرهای هلال احمر استان سمنان
سمنان - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: در طول اجرای پانزدهمین طرح ملی « ایمنی و سلامت مسافران نوروزی » در استان بالغ بر ۳۴۱ هزار نفر توسط جوانان هلال احمر راهنمایی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان سمنان، حسن شکراللهی گفت: در پانزدهمین طرح ملی «ایمنی و سلامت مسافران نوروزی» که با برپایی چادرهای راهنمایی مسافران در ۲۲ نقطه استان از جمله مبادی ورودی شهرها و با برپایی خیمه های نماز در هشت نقطه آغاز شده است از آغاز طرح ۲۷ اسفند سال گذشته تا پایان اجرای طرح یعنی روز شنبه ۱۵ فروردین ۳۴۱ هزار و ۳۰۱ نفر به چادرهای هلال احمر مراجعه کرده اند.

وی با اشاره به ارائه خدمات متنوع در این چادرها به مسافران گفت: قریب به ۱۲۸ هزار و ۸۴۲ عدد نقشه شهرها و انواع بروشور میان مراجعه کنندگان پست های راهنمایی مسافران توزیع شده است.

شکراللهی تصریح کرد: بیش از ۱۰۵۶۹ نفر جهت اقامه نماز به خیمه های نمازمراجعه کرده و نزدیک به سه هزار و ۵۸۸ نفر از خدمات ایستگاه های سلامت از قبیل تست فشار و قند خون بهره مند شده اند و پنج هزار و ۳۵۴ نفرکودک از خدمات فرهنگی فضاهای دوستدار کودک ونوجوان استفاده کرده و به ۷۵۰ نفر مسافر نیز توسط اعضای شرکت کننده در پروژه سحاب با دوچرخه و پیاده خدمات ارائه شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان در خاتمه افزود: در طول اجرای طرح ۷۹۲ عضو جوان و ۶۱۱ عضو داوطلب با جمعیت هلال احمر استان همکاری داشته اند.

برچسب ها: شکراللهی: ۳۴۱ هزار مسافر به چادرهای هلال احمر استان سمنان مراجعه کردند , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ ,

[ بازدید : 376 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 20 فروردين 1394 ] [ 4:16 بعد از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

3500نفر با شرکت در کلاسهای سوادآموزی به درجات بالای علمی رسیده اند

3500نفر با شرکت در کلاسهای سوادآموزی به درجات بالای علمی رسیده اند

یاسوج - ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: تاکنون سه هزار و 500 نفر در کشور با شرکت در کلاس های سوادآموزی توانسته اند به درجات علمی لیسانس و بالاتر دست یابند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی باقرزاده عصر دوشنبه در نشست با جمعی از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: از سال 58 تاکنون حدود 20 میلیون نفر در کشور در کلاس ها و دوره های سوادآموزی شرکت کرده اند.

وی بیان کرد: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 90 نرخ باسوادی در کشور در گروه سنی 10 تا 49 سال حدود 95 درصد و در گروه سنی 10 تا 24 سال نیز 97 درصد است.

باقرزاده بدون اشاره به آمار، اظهار کرد: دو سوم افراد بی سواد در نقاط مختلف کشور را زنان تشکیل می دهند و بیشترین نرخ باسوادی در کشور مربوط به استان های تهران، مازندران، البرز، اصفهان و سمنان و کمترین نرخ باسوادی نیز متعلق به استان های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، کردستان، کرمان و لرستان است.

باقرزاده ابراز داشت: سرشماری نفوس و مسکن سال 55 نشان می دهد که نرخ باسوادی افراد 10 تا 49 سال کشور 52 درصد بوده در حالی که این میزان هم اکنون به حدود 95 درصد رسیده است که موفقیت ارزنده ای محسوب می شود.

معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور افزود: در سال 93 حدود 443 هزار نفر در کشور زیر پوشش دوره های سوادآموزی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه از این تعداد 240 هزار نفر بی سواد مطلق بودند، یادآور شد: از این مجموع نیز 200 هزار نفر دوره های تحکیم و تکمیل سواد را با موفقیت سپری کردند.

باقرزاده گفت: شمارش افراد بی سواد کشور از روش سرشماری نفوس و مسکن به روش آمارها و داده های ثبت شده رسمی و نحوه ارایه آموزش به آنان نیز از سنتی به الکترونیکی تغییر خواهد کرد.

وی بیان کرد: در مصوبه بهمن 93 مجلس شورای اسلامی تنبیه ها و الزاماتی از اوایل سال 95 برای افراد بی سواد کشور لحاظ شده است.

وی محدود شدن اعطای برخی امتیازات دولتی شامل اعطا یا تمدید گواهینامه رانندگی، صدور یا تمدید پروانه کسب و پرداخت مستمری به افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را از مهمترین این الزامات اعلام کرد.

باقرزاده اظهار کرد: ایجاد و راه اندازی 500 مرکز یادگیری محلی تا پایان سال 94 برای افراد بی سواد کشور هدف گذاری شده که پس از نیازسنجی و امکان سنجی لازم این تعداد تا سه سال آینده به یک هزار و 500 مورد می رسد.

وی عنوان کرد: نرخ باسوادی اتباع بیگانه دارای مجوز اقامت در ایران در 20 سال گذشته از شش درصد به حدود 60 درصد افزایش یافته است.

باقرزاده ابراز داشت: کودکانی که به دلیل بدسرپرست یا بی سرپرست بودن، طلاق و اعتیاد والدین در معرض انواع آسیب های اجتماعی قرار دارند و از سوی مراکز خیریه تحصیل می کنند هزینه های تحصیل آنان به طور 100 درصد از سوی سازمان نهضت سوادآموزی کشور پرداخت می شود.

وی افزود: آموزش کشاورزان بی سواد و کم سواد به منظور افزایش بهره وری و کاهش هزینه های تولید از برنامه های در حال پیگیری سازمان نهضت سوادآموزی است.

باقرزاده گفت: دو جشنواره تولیدات و عکس سوادآموزی در سال 95 در کشور برگزار و دستورالعمل آنها نیز به زودی به 31 استان ابلاغ می شود.

برچسب ها: 3500نفر با شرکت در کلاسهای سوادآموزی به درجات بالای علمی رسیده اند , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ ,

[ بازدید : 235 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 20 فروردين 1394 ] [ 3:32 بعد از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان: همدلی و هم‌زبانی زمینه‌ساز جهش کشور در همه عرصه‌ها است


رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان:
همدلی و هم‌زبانی زمینه‌ساز جهش کشور در همه عرصه‌ها است

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان شعار امسال را سرآغاز همدلی ملی دانست و گفت: انتخاب هوشمندانه این شعار با توجه به شرایط ملی و بین‌المللی می‌تواند مشکلات پیش‌روی دولت و ملت را برطرف سازد.

خبرگزاری فارس: همدلی و هم‌زبانی زمینه‌ساز جهش کشور در همه عرصه‌ها است


به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان سمنان، حسن رهایی در جمع مدیران، معاونان، اعضا و کارکنان جهاد دانشگاهی استان سمنان با بیان اینکه همدلی ملی به جهش کشور در همه عرصه‌ها می‌انجامد، اظهار کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود با برشمردن برخی آرزوهای ملی، تحقق آن‌ها را مشروط به همکاری، همدلی و صمیمیت دوسویه دولت و ملت خواندند، ایجاد این همدلی، تعامل و همکاری می‌تواند زمینه جهش واقعی کشور در همه عرصه‌ها را رقم بزند.

وی با بیان اینکه این شعار آمیخته‌ای از آرزوهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نظام مقدس کشور و مردم است، افزود: تحقق این شعار، تحقق آرمان‌هایی است که ملت بزرگ ایران همواره آرزوی آن را داشته است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان، شکل‌گیری هم‌زبانی و همدلی را دارای سویه‌های فرهنگی دانست و گفت: بی‌تردید تنها در سایه رشد و توسعه فرهنگی است که می‌توان در دیگر عرصه‌ها از اقتصاد و سیاست گرفته تا مسائل اجتماعی شاهد رشد، توسعه و بالندگی بیش از پیش ایران اسلامی باشیم.

رهایی، بعد فرهنگی و اجتماعی این شعار را بیش از دیگر ابعاد آن دانست و تصریح کرد: از این رو باید به تحقق این شعار امیدوار باشیم؛ چراکه همه چیز در بستر فرهنگ روی می‌دهد و با ایجاد همدلی و هم‌زبانی در بین مردم و دولت می‌توان گام‌های بلند دیگری برداشت.

رهایی با بیان اینکه اگرچه از گذشته گفته‌اند که همدلی از هم‌زبانی بهتر است، افزود: اما در حوزه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی علاوه بر همدلی به هم‌زبانی همه آحاد و مهم‌تر از آن دولت و ملت نیاز داریم.

این عضو شورای فرهنگ عمومی استان سمنان، انتخاب این شعار را هوشمندانه و دقیق دانست و اظهارامیدواری کرد؛ با برنامه‌ریزی کارشناسانه شاهد تحقق این شعار زیبا باشیم.

وی نقش دستگاه‌های فرهنگی و علمی و خصوصاً دانشگاه‌ها را در این بخش مهم دانست و گفت: مراکز علمی و دانشگاهی باید با ورود به این مهم راه‌های دستیابی به همدلی و هم‌زبانی و راه‌های قوام و ثبات آن را تبیین کنند

برچسب ها: رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان: همدلی و هم‌زبانی زمینه‌ساز جهش کشور در همه عرصه‌ها است , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ ,

[ بازدید : 291 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 20 فروردين 1394 ] [ 3:36 بعد از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

رئیس دانشکده گردشگری سمنان: یک سوم جاذبه های طبیعی ایران در استان سمنان قرار دارد

رئیس دانشکده گردشگری سمنان:

یک سوم جاذبه های طبیعی ایران در استان سمنان قرار دارد

سمنان - ایرنا - رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان گفت: یک سوم جاذبه های طبیعی کشور در استان سمنان واقع شده است.

علی اکبر امین بیدختی روز سه شنبه در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان افزود: بیش از 28 درصد جاذبه های طبیعی ایران در استان سمنان واقع شده و باید از این قابلیت، برای جذب گردشگر بهره برداری بیشتری شود.

وی با تاکید بر اینکه رشد گردشگری زمینه ساز حمایت از اقتصاد کشور است، گفت: به توانمندی های بالقوه استان سمنان در زمینه جذب گردشگر باید توجه بیشتری شود.

امین بیدختی با اشاره به فعالیت های دانشکده گردشگری به عنوان نخستین دانشکده گردشگری ایران، اظهار داشت: این دانشکده در سال 1386 و با رشته مدیریت جهانگردی آغاز به کار کرد.

وی گفت: در حال حاضر این دانشکده در سه گرایش کارشناسی ارشد شامل بازاریابی گردشگری، برنامه ریزی و توسعه گردشگری و اکوتوریسم و یک گرایش کارشناسی دانشجو می پذیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان نیز در این نشست گفت: یکی از مهم ترین محورهای توسعه این استان صنعت گردشگری است.

حسین خواجه بیدختی با تاکید بر اینکه استان سمنان ظرفیت انباشته گردشگری است، افزود: معرفی هر چه بیشتر داشته های فرهنگی و تاریخی این استان، زمینه ساز رشد گردشگری استان سمنان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان ابراز امیدواری کرد: با توجه به ساخت چندین هتل، سال آینده ظرفیت اقامتی این استان دو برابر شود.

برچسب ها: رئیس دانشکده گردشگری سمنان: یک سوم جاذبه های طبیعی ایران در استان سمنان قرار دارد , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ ,

[ بازدید : 255 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 20 فروردين 1394 ] [ 3:30 بعد از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]