وبلاگ خبری وتحلیلی سامی نیوز شهرستان سرخه

پایگاه خبری سامی نیوز شهرستان سرخه واستان سمنان

هاشمی: مشارکت خانواده ها در اداره مدارس تقویت شود سید محمد رضا هاشمی معاون استاندار و فرماندار ویژه

خبرگزاری سامی نیوز:


هاشمی:

مشارکت خانواده ها در اداره مدارس تقویت شود

سید محمد رضا هاشمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود
شناسهٔ خبر: 2533668
شاهرود - فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با اشاره به نحوه کارکرد مدارس هیئت امنایی، گفت: باید زمینه برای مشارکت فکری اولیا و نظرات خانواده های دانش آموزان در اداره مدارس مهیا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی عصر دوشنبه در خلال برگزاری اولین شورای مدارس شهرستان شاهرود در محل فرمانداری ویژه این شهرستان، بیان داشت: باید شرایط برای تحصیل همه دانش آموزان و مخصوصا دانش آموزانی که تحت پوشش سازمان های حمایتی قرار دارند، فراهم شود.

وی ادامه داد: همچنین حضور روحانیان و مشاوران مذهبی در مدارس می تواند تاثیرات بسزایی در بین نسل جوان جامعه داشته باشد که رفع شبهات و پاسخ به پرسش های نوجوانان از آن جمله است.

نیروی انسانی متخصص و نخبه سرمایه است

معاون استاندار سمنان با تاکید بر حمایت نخبگان علمی و المپیادی، بیان داشت: استعداد های علمی و راهیابی دانش آموزان شاهرودی به دانشگاه هاو المپیاد های سطح بالای کشور نوید بخش روزهای خوب علمی برای این خطه از ایران اسلامی است لیکن می بایست حمایت از این افراد در دستور کار قرار گیرد.

هاشمی با بیان اینکه نخبگان، سرمایه های ما هستند، گفت: نیروی انسانی متخصص و نخبه سرمایه است لیکن برنامه ریزی های آموزشی نوعی سرمایه گذاری و آینده نگری در رابطه با تربیت نیروی متخصص مورد نیاز جامعه است.

وی ادامه داد: با تربیت نخبگان و نیروهای متخصص می تواند بخش عمده ای از مسائل جامعه را در درون خود جامعه رفع و رجوع کرد.

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان شاهرود همچنین با تشکر از آموزش و پرورش شهرستان در امر اسکان مسافران نوروزی، بیان داشت: اسکان نیمی از مسافران نوروزی استان سمنان در شهرستان شاهرود امری با ارزش و قابل توجه است.

هاشمی خاطرنشان کرد: نقاط ضعف و قدرت اسکان نوروزی در سال۹۴، می بایست سرلوحه امور در سال های آینده قرار گیرد.

۴۴ مدرسه هیئت امنایی در شاهرود فعال هستند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود نیز در این نشست از افزایش تعداد مدارس هیئت امنایی در این شهر خبر داد و گفت: تعداد مدارس هیئت امنایی در شش سال گذشته از دو باب به ۴۴ باب افزایش یافته است.

سید حبیب الله میرابوالحسنی بیان داشت: از مجموع۲۷ هزار دانش آموز شاهرودی که در ۱۸۶ باب مدرسه تحصیل می کنند، ۱۲هزار تن در مدارس هیئت امنایی مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: طی بازه زمانی شش ساله سیاست های کلی آموزش و پرورش مبنی بر افزایش تعداد مراکز آموزشی هیئت امنایی است که افزایش سطح دانش و آگاهی های دانش آموزان در مقابل کاهش هزینه های تحصیل و مشارکت خانواده ها در اداره مدارس از جمله اهداف این سیاست گذاری است.

شیوه اداره مدرسه هیئت امنایی بر عهده والدین و انتخاب هیئت امنا است

معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به نحوه کارکرد مدارس هیئت امنایی، گفت: شیوه اداره مدرسه با روش هیئت امنایی بر عهده والدین و انتخاب هیئت امنای مدارس است.

میرابوالحسنی خاطرنشان کرد: همچنین در این شیوه مدیریتی، هیئت امنا پس از تدوین برنامه های آموزشی، مدیریتی و مالی، مراتب را به اداره آموزش و پرورش شهرستان ارائه می دهد و پس از تصویب و نظر قطعی در شورای مدارس شهرستان، نحوه کارکرد ها به مدرسه بازگشت داده می شود.

وی ادامه داد: در این روش مبلغ مورد درخواست از هر دانش آموز در مقطع نخست تخصیلی یک میلیون ریال و در دوره دوم آموزشی یا مقطع دبیرستان ۱.۵ میلیون ریال است که یکی از مزایای این طرح، این است که سیستم دریافت وجه از دانش آموزان نظام مند و از پرداخت های مازاد توسط دانش آموزان جلوگیری می شود.

سالانه ۱۱میلیارد ریال در مدارس هیئت امنایی شاهرود هزینه می شود

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سالانه ۱۱میلیارد ریال در مدارس هیئت امنایی هزینه می شود، گفت: این هزینه ها از دانش آموزان اخذ و برای همان مدرسه خرج می شود البته لازم به ذکر است که در شش سال گذشته به واسطه شرایط اقتصادی هیچ نوع سرانه دانش آموزی به حساب مدرسه واریز نشده است.

میرابوالحسنی با تاکید بر نقش خیران مدرسه ساز همچنین توضیح داد: خیران شهرستان شاهرود در سال گذشته هفت میلیارد ریال تعهد تامین اعتبار برای احداث مدارس را در دستور کار خود قرار داده اند.

وی افزود: در مجموع ۴۰۰ خیر مدرسه ساز در شهرستان وجود دارد و در روز معلم نیز یکی از مراکز آموزشی ساخته شده به دست خیران افتتاح خواهد شد.

گفتنی است پیشنهاد اداره چهار واحد آموزشی جدید با ظرفیت یک هزار و ۱۰۰دانش آموز به صورت هیئت امنایی از مصوبات نخستین شورای مدارس سال۹۴ بود.

برچسب ها: هاشمی: مشارکت خانواده ها در اداره مدارس تقویت شود سید محمد رضا هاشمی معاون استاندار و فرماندار ویژه , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ ,

[ بازدید : 667 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 24 فروردين 1394 ] [ 11:55 بعد از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

درباغ عنبران به مهر خبر داد: تخصیص ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار به راه آهن شمالشرق

خبرگزاری سامی نیوز:


درباغ عنبران به مهر خبر داد:

تخصیص ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار به راه آهن شمالشرق (۱)

 حمید درباغ عنبران مدير كل راه آهن شمالشرق (1)
شناسهٔ خبر: 2533137
شاهرود - مدير كل راه آهن شمالشرق (۱) با بیان اینکه ۲۵۰ میلیارد ریال بودجه به این اداره کل اختصاص یافت گفت: پروژه های بزرگی در حوزه استحفاظی این اداره کل در دست اجرا است.

حمید درباغ عنبران در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به اجرای پروژه TC و بلاک بندی خطوط ریلی حوزه استحفاظی اداره کل راه آهن شمالشرق افزود: یکی از مهمترین پروژه های این اداره کل، اجرای پروژه ATC است که با راه‌اندازی آن در آینده نزدیک، هر بلاک به بلاک‌های میانی تقسیم شده و افزایش ۱۰۰ درصدی ایمنی و افزایش دو برابری تعداد قطار‌ها را خواهیم داشت.

وی با اشاره به ۵۴۱ کیلومتری بودن حوزه استحفاظی راه آهن شمالشرق (۱) و یک هزار و ۸۲ کیلومتر راه ریلی دو خطه این اداره کل، تصریح کرد: این اداره کل دومین اداره کننده طولانی‌ترین خطوط ریلی کشور در بین نواحی ۱۹ گانه راه آهن جمهوری اسلامی ایران است و۱۲۵۰ نیروی رسمی و پیمانی پرتلاش در آن مشغول خدمت رسانی به هموطنان و مردم شریف ایران اسلامی هستند.

وی در خاتمه با بیان اینکه پروژه های بزرگی در حوزه استحفاظی این اداره کل از سوزن خروجی ایستگاه راه آهن گرمسار تا سوزن ورودی ایستگاه نقاب در حال اجراست،اظهار داشت: امیدواریم با اجرای پروژه های مختلف شاهد رضایت بیش تر از پیش مراجعان در سفر با قطار و تقاضای حمل بار با شبکه ریلی باشیم.

برچسب ها: درباغ عنبران به مهر خبر داد: تخصیص ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار به راه آهن شمالشرق , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ ,

[ بازدید : 506 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 24 فروردين 1394 ] [ 11:53 بعد از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

طی حکمی از سوی آیت‌الله شاهرودی آیت الله حسینی بوشهری معاون امور فرهنگی و ارتباطات دبیرخانه مجلس خبر

خبرگزاری سامی نیوز:

طی حکمی از سوی آیت‌الله شاهرودی
آیت الله حسینی بوشهری معاون امور فرهنگی و ارتباطات دبیرخانه مجلس خبرگان شد
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری
خبرگزاری تسنیم: آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری به سمت معاونت امور فرهنگی و ارتباطات دبیرخانه این مجلس، منصوب شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری طی حکمی آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری از سوی آیت الله هاشمی شاهرودی؛ نایب رئیس و رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری به سمت معاونت امور فرهنگی و ارتباطات دبیرخانه این مجلس منصوب شد.

حکم مذکور بدین شرح است:

باسمه تعالی

حضرت آیت الله آقای سید هاشم حسینی بوشهری دامت برکاته

کارپرداز محترم هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری

سلام علیکم

با احترام، به موجب این حکم و به استناد بند 2 ماده 14 آیین نامه داخلی و تصویب هیئت رئیسه محترم خبرگان رهبری، جناب عالی را به سمت معاون دبیرخانه در امور فرهنگی، پژوهشی، چاپ و نشر و ارتباطات منصوب می نمایم.

امید است با عنایات الهی و با توجه به سوابق ارزشمند جناب عالی بر اساس شرح وظائف مصوب در امور محوله موفق باشید.

از خداوند منان موفقیت جناب عالی را مسئلت دارم.

سیدمحمود هاشمی شاهرودی

رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

برچسب ها: طی حکمی از سوی آیت‌الله شاهرودی آیت الله حسینی بوشهری معاون امور فرهنگی و ارتباطات دبیرخانه مجلس خبرگان شد , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ ,

[ بازدید : 314 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 24 فروردين 1394 ] [ 11:50 بعد از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

انتصابات جدید در مجلس خبرگان رهبری/ هاشمی شاهرودی دبیر مجلس خبرگان شد

خبرگزاری سامی نیوز:


دبیر مجلس خبرگان رهبری با صدور احکامی، آیت الله حسینی بوشهری، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و حجت الاسلام سامعی را به ترتیب به عنوان منصوب کرد.
به گزارش مشرق، دبیر مجلس خبرگان رهبری با صدور احکامی، آیت الله حسینی بوشهری، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و حجت الاسلام سامعی را به ترتیب به عنوان منصوب کرد.

در حکمی آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری از سوی آیت الله هاشمی شاهرودی؛ نایب رئیس و رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری به سمت معاونت امور فرهنگی و ارتباطات دبیرخانه این مجلس انتخاب شد.

حکم مذکور بدین شرح است:

باسمه تعالی
حضرت آیت الله آقای سید هاشم حسینی بوشهری دامت برکاته
کارپرداز محترم هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبریسلام علیکم

با احترام، به موجب این حکم و به استناد بند 2 ماده 14 آیین نامه داخلی و تصویب هیئت رئیسه محترم خبرگان رهبری، جناب عالی را به سمت معاون دبیرخانه در امور فرهنگی، پژوهشی، چاپ و نشر و ارتباطات منصوب می نمایم.

امید است با عنایات الهی و با توجه به سوابق ارزشمند جناب عالی بر اساس شرح وظائف مصوب در امور محوله موفق باشید.

از خداوند منان موفقیت جناب عالی را مسئلت دارم.

حکم انتصاب معاون دبیرخانه مجلس خبرگان در امور مالی و اداری

همچنین طی حکمی؛ حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی کارپرداز هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری با حکم آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس دبیرخانه این مجلس به عنوان معاون مالی و اداری و رئیس دفتر دبیرخانه در تهران منصوب گردید.

در حکم آیت الله هاشمی شاهرودی خطاب به حجت الاسلام والمسلمین رئیسی آمده است:

با احترام، به موجب این حکم و به استناد مواد 14و 89 آیین نامه و تصویب هیئت رییسه محترم خبرگان، جناب عالی را به سمت معاون دبیرخانه در امور مالی و اداری و پشتیبانی و نیز رئیس دفتر دبیرخانه در تهران منصوب می نمایم.

امید است با عنایات الهی و با توجه به توان و تجارب ارزشمند جناب عالی بر اساس شرح وظایف مصوب در انجام امور محوله موفق باشید.

از خداوند منان موفقیت جناب عالی را مسئلت دارم.

رئیس دفتر آیت الله هاشمی شاهرودی؛ رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری منصوب شد

آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی؛ همچنین طی حکمی حجت الاسلام والمسلمین حسن سامعی را به عنوان رئیس دفتر خود منصوب نمود. متن حکم بدین شرح است:

باسمه تعالی

حجت الاسلام آقای حسن سامعی دام توفیقه

سلام علیکم

با عنایت به سوابق مفید مدیریتی شما در دبیرخانه، به موجب این حکم جناب عالی را به سمت رئیس دفتر رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری منصوب می نمایم.

امید است با هماهنگی و همکاری معاونان محترم دبیرخانه و بر اساس شرح وظایف در انجام این وظیفه مهم موفق باشید.

از خداوند منان موفقیت جناب عالی را مسئلت دارم.

انتصاب رییس دفتر آیت الله یزدی

همچنین آیت الله محمد یزدی؛ رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز در حکمی حجت الاسلام و المسلمین سامعی را به سمت رئیس دفتر خود منصوب نمود.

در متن حکم رئیس دفتر رئیس مجلس خبرگان آمده است:

باسمه تعالی

حجت الاسلام آقای حسن سامعی دام توفیقه

سلام علیکم

با عنایت به سوابق خدمت و تجارب مفید مدیریتی شما در دبیرخانه، به موجب این حکم جناب عالی را به سمت رئیس دفتر رئیس مجلس خبرگان رهبری منصوب می نمایم.

امید است با عنایت الهی و با هماهنگی و همکاری رئیس، معاونان و سایر اعضاء محترم دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در انجام این وظیفه مهم موفق باشید.

از خداوند منان موفقیت جناب عالی را مسئلت دارم.

گفتنی است، در انتخابات هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری که اسفندماه سال گذشته برگزار شد، آیت الله محمد یزدی با اکثریت آرا به عنوان رییس جدید مجلس خبرگان و آیت الله هاشمی شاهرودی نیز به عنوان نایب رییس اول انتخاب شد.آیت الله هاشمی شاهرودی همچنین مسئولیت دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری را عهده دار شده است.

برچسب ها: انتصابات جدید در مجلس خبرگان رهبری/ هاشمی شاهرودی دبیر مجلس خبرگان شد , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ ,

[ بازدید : 480 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 24 فروردين 1394 ] [ 11:46 بعد از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

راهکارهای بهینه سازی مصرف برق در استان سمنان بررسی شود

خبرگزاری سامی نیوز:


راهکارهای بهینه سازی مصرف برق در استان سمنان بررسی شود

سمنان - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با تقدیر از دست اندرکاران اجرای برنامه های مدیریت مصرف در این استان، گفت: همکاری مشترکان موجب می شود تا از دوره های اوج بار مصرف برق موفق عبور کنیم.

سیدمحمد موسوی روز دوشنبه در نشست کمیته مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان، بر بررسی و اتخاذ راهکارهای بهینه سازی مصرف و تحقق برنامه های مدیریت اوج بار مصرف برق در این استان تاکید کرد.

وی افزود: سهم مصرف تعرفه های مختلف در استان سمنان شامل مشترکان خانگی با 22/19 درصد، مشترکان عمومی 6/7 درصد، بخش کشاورزی 3/28 درصد، صنعتی 58/38 درصد، تجاری 19/4 درصد و روشنایی معابر 1/2 درصد است.

وی با بیان این که سهمیه کاهش اوج بار مصرف برق در استان سمنان در سال جاری 4/28 مگاوات است، یادآور شد: سهمیه بخش های مدیریت مصرف، مشترکین و بهره برداری از این مقدار به ترتیب 20، پنج و 4/3 مگاوات است.

موسوی زاده تصریح کرد: همکاری مشترکان خانگی در ساعت های میان باری و اوج مصرف، مشارکت صنایع در طرح تعطیلات و تعمیرات سالیانه و استفاده از دیزل ژنراتورها در زمان اوج بار شبکه، جمع آوری لامپ های پُرمصرف واحدهای تجاری، به کارگیری مولدهای اضطراری توسط ارگان ها در ساعت های اوج بار و همکاری مشترکان کشاورزی برای کاهش اوج بار در تابستان، راهکارهای اساسی برای مدیریت مصرف برق در زمان اوج بار سالجاری است.

وی خاطر نشان کرد: بهره گیری از ظرفیت های قانونی، استفاده از ظرفیت بسیج برای مدیریت مصرف برق در ادارات و استفاده از برچسب انرژی ساختمان های اداری، راهکارهای مهم در بهینه سازی مصرف برق است.



وی از صرفه جوئی سه میلیارد و360 میلیون ریالی با استفاده از سامانه ویدئو کنفرانس در شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان خبر داد.

موسوی زاده تصریح کرد: این سامانه از سال 1387 در این شرکت فعال شده و یکی از ابزارهای ارتباط سریع محسوب می شود.

وی اظهار کرد: از زمان راه اندازی این سیستم تا به حال 600 جلسه به صورت ویدئویی و با حضور مجازی مدیران توزیع برق شهرستانی تشکیل شده و هزار و 39 ساعت جلسه با بهره مندی از این سامانه اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به این که در سال گذشته مدیران و همکاران توزیع برق شهرستان های استان سمنان به تعداد 84 جلسه و در مجموع 153 ساعت با استفاده از این فناوری در جلسات حضور مجازی داشته اند، یادآور شد: میانگین مبلغ صرفه جویی ناشی از عزیمت نکردن کارکنان برای حضور فیزیکی در جلسات در سال گذشته مبلغ 705 میلیون و 600 هزار ریال بوده است.

برچسب ها: راهکارهای بهینه سازی مصرف برق در استان سمنان بررسی شود , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ ,

[ بازدید : 669 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 24 فروردين 1394 ] [ 11:42 بعد از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

جزییات نجات گمشده "پشته" توسط هلال‌احمر

خبرگزاری سامی نیوز:


جزییات نجات گمشده "پشته" توسط هلال‌احمر


1427445850072_ESM_0823 copy.jpg

پس از پنج ساعت عملیات جستجو و نجات دو تیم ورزیده امدادی هلال‌احمر یک نفر که در ارتفاعات معدن پشته سمنان مفقود شده بود پیدا و به سمنان منتقل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سمنان، نجاتگر علیرضا کریم سرتیم اعزامی هلال‌احمر استان به این عملیات، اظهارکرد در پی تماس تلفنی مردمی با مرکز هماهنگی و کنترل عملیات هلال‌احمر استان در ساعت 14 دیروز بلافاصله دو تیم امدادی از شهرستان سمنان به منطقه مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: این فرد بدلیل مشکلات روحی که برایش بوجود آمده بود به سمت شرق و جنوب شرقی شهر سمنان حرکت می‌کند که پس از طی مسافتی در مسیر مسیل‌های موجود در منطقه تغییر جهت داده و گرفتار می‌شود.

وی افزود: تیم شش نفره نجاتگران هلال‌احمر، پس از استقرار در منطقه به سه دسته تقسیم شده و هر یک مسیری را برای نجات فرد گمشده جستجو کردند و سرانجام پس از پنج ساعت جستجو موفق به یافتن فرد مورد نظر شده و وی را به سمنان انتقال و عملیات در ساعت 20 به پایان رسید.

برچسب ها: جزییات نجات گمشده "پشته" توسط هلال‌احمر , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ ,

[ بازدید : 261 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 24 فروردين 1394 ] [ 11:34 بعد از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

حجت الاسلام شکری: کارگاه آموزشی تخصصی و مهارتی روحانیان مستقر استان سمنان آغاز شد

خبرگزاری سامی نیوز:

حجت الاسلام شکری:

کارگاه آموزشی تخصصی و مهارتی روحانیان مستقر استان سمنان آغاز شد

حجت الاسلام علی شکری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان
شاهرود - مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری نخستین دوره آموزشی روحانیان مستقر استان در سالجاری خبر داد و گفت: ۳۶ روحانی با مباحثی از جمله مهدویت و روانشناسی برقراری ارتباط موفق آشنا می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی شکری عصر دوشنبه در خلال آغاز به کار کارگاه دو روزه آموزشی روحانیان مستقر و طرح هجرت استان سمنان در محل مجموعه فرهنگی ولایت شاهرود، در گفتگو با خبرنگاران، ضمن اشاره به اینکه ۶۱ روحانی مستقر و طرح هجرت در روستاهای محروم استان فعالیت می کنند، افزود: از این تعداد ۲۵ نفر در طرح هجرت و ۳۶ نفر نیز روحانی مستقر در روستاها هستند.

وی با بیان اینکه روحانیان در این دو روز کارگاه آموزشی با مباحثی همچون مهدویت، مدیریت اطلاعات، روش شناسی تعامل و مشاوره آشنا می شوند، گفت: ۳۱ روحانی مستقر از شهرستان های شاهرود، سمنان، گرمسار، دامغان، میامی و مهدیشهر و همچنین پنج روحانی هجرت شاهرود در این کارگاه آموزشی حضور دارند.

این مقام مسئول برگزاری آزمون کتبی و کسب امتیاز قبولی را شرط اعطای گواهینامه شرکت در این کارگاه آموزشی بیان کرد و افزود: تغذیه فکری روحانیان و ارتقای مهارت های تبلیغی، دینی روحانیان، به روز کردن دانش علمی و فرهنگی مخاطبان و بهره گیری از رویکرد علمی در تبلیغ دین در راستای اثر بخشی و کارایی تبلیغ در جامعه مورد توجه سازمان تبلیغات اسلامی است.

شکری افزود: در این دوره آموزشی دو روزه مباحثی از جمله مهدویت با حضور حجت الاسلام بالادستان عضو مرکز تحقیقاتی مهدویت کشور و برقراری ارتباط موفق با تدریس دکتر حسن رستمی کارشناس روانشناسی، برای آگاهی هرچه بیشتر روحانیان ارائه خواهد شد.

وی گفت: روحانیون مستقر و طرح هجرت استان، هر سه ماه یکبار در دوره آموزشی ارتقاء مهارت شرکت کرده و پس از قبولی در آزمون کتبی گواهینامه مربوطه را اخذ می کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره اهداف این دوره های آموزشی، بیان داشت: این دوره های آموزشی با موضوعات جنگ نرم، مهدویت، سبک زندگی اسلامی، معضلات اجتماعی، برقراری ارتباط موفق و ... در حالی برگزار می شود که در ارتقاء سطح دانش روحانیان اعزامی به روستاها و مساجد استان نقش موثری دارد.

شکری افزود: اینگونه دوره های آموزشی با استقبال خوب روحانیان مستقر در روستاها و روحانیان طرح هجرت قرار می گیرد لذا سازمان تبلیغات اسلامی با دعوت از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه سعی در اشاعه آموزش های کاربردی برای ایشان دارد.

وی همچنین با اشاره به لزوم ارتقاء سطح آگاهی و دانش روحانیان جامعه، گفت: قشر روحانی به واسطه در اختیار داشتن تریبون برای ابراز عقیده و اشاعه فرهنگ معنوی، در جامعه بسیار تاثیر گذار است لیکن ارتقاء سطح آگاهی های ایشان می تواند در ارتقاء سطح آگاهی های اجتماعی موثر باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان سمنان خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های آموزشی برای روحانیان طرح هجرت و مستقر در روستاها می تواند آثار مثبتی در راستای اشاعه فرهنگ صحیح و علمی معنوی و دینی در جامعه داشته باشد.

شکری در خاتمه تصریح کرد: ارائه مباحث کلیدی روز مانند سبک زندگی اسلامی، معضلات اجتماعی، مهدویت و ... می تواند در راستای رفع شبهات عمومی و آگاهی روحانیان مستقر در روستاها موثر باشد.

برچسب ها: حجت الاسلام شکری: کارگاه آموزشی تخصصی و مهارتی روحانیان مستقر استان سمنان آغاز شد , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ ,

[ بازدید : 311 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 24 فروردين 1394 ] [ 11:28 بعد از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

- استاندار سمنان بر برنامه ریزی مناسب به منظور استفاده مطلوب از منابع موجود و حفظ منابع آبی استان

خبرگزاری سامی نیوز:

محمد وکیلی استاندار سمنان




سمنان - استاندار سمنان بر برنامه ریزی مناسب به منظور استفاده مطلوب از منابع موجود و حفظ منابع آبی استان تاکید کرد و گفت: تصمیمات سخت گیرانه ای به منظور حذف چاه های غیر مجاز آب در استان گرفته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد وکیلی ظهر دوشنبه در اولین جلسه کارگروه حفاظت از منابع آب استان در سالجاری بر برنامه ریزی مناسب برای استفاده مطلوب از منابع موجود در حفظ منابع آبی تاکید کرد و گفت: به منظور بهره وری منابع آب و بحث تعادل بخشی بایست طرح مشخصی ارائه شود.

وی با تاکید بر اتخاذ تصمیمات سخت گیرانه دولتی به منظور حذف چاه های غیر مجاز از مردم بخصوص کشاورزان خواست برای جلوگیری از تهدید آب آشامیدنی در خصوص مدیریت منابع آب زیر زمینی با دستگاه های اجرایی و مسئولان همکاری بیشتری کنند.

مقام عالی دولت در استان سمنان اظهار داشت: برای ما آب شرب و آشامیدنی مردم بسیار مهم است و باید در این خصوص نسبت به ارتقاء مطلوبیت آب شرب و بازرسی های لازم در راستای تائید سلامت آب آشامیدنی مردم مورد توجه قرار گیرد.

وکیلی گفت: به منظور هماهنگی در اجرای طرح های تغذیه مصنوعی و آبخیزداری و در راستای تعادل بخشی سفره های آب زیرزمینی در آینده اینگونه طرح های بایست در کمیته کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

وی در خصوص نصب کنتورهای هوشمند برای چاه های دارای مجوز و پروانه بهره برداری نیز گفت: نصب کنتورهای هوشمند میزان برداشت آب چاه های کشاورزی را مدیریت می کند.

استاندار سمنان افزود: ترتیبی اتخاذ شود که کشاورزان بتوانند در زمینه مصرف آب مدیریت و صرفه جویی لازم ارائه کنند.

خاموشی معاون شرکت آب منطقه ای سمنان نیز در خاتمه این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۸۵۰ حلقه چاه کشاورزی برق دار در استان وجود دارد گفت: تاکنون ۵۲۰ حلقه چاه کشاورزی مجهز به کنتور هوشمند هستند و مابقی چاه های کشاورزی می بایست تا پایان خرداد ماه امسال به کنتورهای هوشمند مجهز شوند.

محمد وکیلی استاندار سمنان

برچسب ها: - استاندار سمنان بر برنامه ریزی مناسب به منظور استفاده مطلوب از منابع موجود و حفظ منابع آبی استان تاکید کرد و گفت: تصمیمات سخت گیرانه ای به من ,

[ بازدید : 255 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 24 فروردين 1394 ] [ 11:14 بعد از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]