وبلاگ خبری وتحلیلی سامی نیوز شهرستان سرخه

پایگاه خبری سامی نیوز شهرستان سرخه واستان سمنان

چهلمین روز در گذشت مادر رییس جمهوری برگزار شد

خبرگزاری سامی نیوز :


به گزارش خبرنگار مستقر سامی نیوز در این مراسم اعلام شد

با حضور مسئولان کشوری،استانی و اقشار مختلف مردم مراسم چهلمین روز درگذشت مادر رئیس جمهور در در حسینیه شهدای شهرستان سرخه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سامی نیوز شهرستان سرخه واستان سمنان؛ سخنران این مراسم با اشاره به ویژگی های این مادر اظهار داشت: سکینه پیوندی مادری مهربان ومربی فداکار بود.

حجت الاسلام ناصر نقویان با اشاره به اینکه آن مرحومه فرزندانی را در دامان خود پرورش داد که صداقت را سرلوحه کار خود قرار داده اند افزود: گره گشایی از کار مردم، همراهی با مردم و داشتن صداقت مهمترین ویژگی های شخصیتی این بانو عنوان شده است.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور همیشه ودر همه حال به فکر کشور و گره گشای کارمردم است گفت: هم اکنون دکتر روحانی در حال فعالیت و رفع مشکلات مردم وکشور هستند.

نقویان با بیان اینکه رییس جمهوری پیمان صادق بودن با مردم را بستند ادامه داد: عهد دکتر روحانی دروغ نگفتن و آمار غلط ندادن به مردم بود که برخاسته از ذات تربیت استوار بانو سکینه پیوندی است.

شرکت کنندگان در این مراسم، با حضور بر مزار مرحومه فقید سکینه پیوندی در سرخه، با قرائت زیارت عاشورا و قرآن برای آن مرحومه طلب آمرزش کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و محمد وکیلی استاندار سمنان نیز در این آئین حضور داشتند.

بانو سکینه پیوندی روز بیست و نهم اسفند سال ۱۳۹۳ در سن۹۰ سالگی در بیمارستانی در تهران دار فانی را وداع گفت.

وی همسر حاج اسدالله فریدون از معتمدین آیات عظام وقت، با تحمل رنج و سختی، به تربیت فرزندانی مبارز و انقلابی پرداخت که در پیروزی انقلاب و پیشبرد اهداف مدنظر امام خمینی(ره) نقش بسزایی داشت و سالهای آخر عمر خود را به دلیل کهولت سن در سمنان گذراند و همواره دغدغه پیشرفت کشور و رفع موانع و مشکلات مردم را داشت.

برچسب ها: مادردکتر روحانی , ختم , شهرستان سرخه , خبرگزاری سامی نیوز , سال ۹۴ ,

[ بازدید : 557 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 15 ارديبهشت 1394 ] [ 0:18 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

صابریان: سطح باغات زیتون سرخه به ۷۹۰ هکتار رسید

خبرگزاری سامی نیوز:

صابریان:

سطح باغات زیتون سرخه به ۷۹۰ هکتار رسید

محمد رضا صابریان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه
سرخه - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه ضمن اشاره به افزایش ۷۳ هکتار به سطح باغ های زیتون و انار این شهرستان گفت: سطح باغات زیتون شهرستان به ۷۹۰ هکتار رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا صابریان صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل جهاد کشاورزی شهرستان سرخه با اشاره به ایجاد ۷۳ هکتار باغ جدید زیتون و انار در این شهرستان افزود: با توجه به تجربه موفق کشاورزان منطقه طی سالهای گذشته برای توسعه این باغات اقدام شده است.

وی با بیان اینکه درخت زیتون با شرایط اقلیمی شهرستان سرخه سازگاری دارد افزود: در راستای توسعه باغ های مثمر طی سال گذشته و با مساعدت های انجام شده بالغ بر ۱۸ هزار اصله نهال زیتون یارانه دار در سطح شهرستان توزیع شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه عمده نهالهای توزیع شده در راستای ایجاد باغات جدید بکارگیری شده است، خاطرنشان کرد: توزیع درختان شناسنامه دار در راستای افزایش عمر اقتصادی باغ و افزایش میزان تولید به کشاورزی اقتصادی انجام می پذیرد.

باغات زیتون سرخه

صابریان با اشاره به ایجاد ۳۰ هکتار باغ جدید زیتون در شهرستان سرخه برآورد کرد که سطح این باغات به بالغ بر ۷۹۰ هکتار برسد و گفت: باغداران منطقه با بهره گیری از دانش نوین و استفاده از تجربیات و راهنمایی های کارشناسان جهاد کشاورزی به موفقیت های خوبی دست یافته اند.

وی همچنین با اشاره به توزیع ۳۰ هزار اصله نهال یارانه دار انار گفت: در این راستا نیز ۴۲ هکتار به باغات انار سطح شهرستان افزوده شد و میزان آن را به حدود ۳۹۵ هکتار رسانده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه یکی از اهداف این اداره در بخش اصلاح و احیاء باغات را حذف درختان نامرغوب و غیر اقتصادی و جایگزینی آن با ارقام اصلاح شده ذکر کرد و افزود: درختان انار توزیع شده نیز کمک قابل توجهی به اقتصاد کشاورزان منطقه خواهد کرد.

صابریان همچنین از ادامه مبارزه با علف های هرز و سن غلات و نیز پیگیری طرح انتقال آب و تغییر الگوی کشت در منطقه صوفی آباد سرخه خبر داد و افزود: سالانه دو هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان سرخه به کشت محصولات زراعی اختصاص می یابد.

وی در خاتمه با یادآوری اینکه در شهرستان یک هزار و ۹۰۰ هکتار باغ مثمر وجود دارد افزود: در راستای سیاست های سازمان جهاد کشاورزی و با همکاری پلیس راهور طرح پلاک گذاری ۱۰ دستگاه تراکتور نیز برای اجرای طرح شماره گذاری ماشین آلات کشاورزی انجام پذیرفته است.

برچسب ها: صابریان: سطح باغات زیتون سرخه به ۷۹۰ هکتار رسید , سرخه نیوز. , شهرستان سرخه , خبرگزاری سامی نیوز , استان سمنان ,

[ بازدید : 539 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 1 ارديبهشت 1394 ] [ 9:10 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

ارسال به دوستان مدیر جهادکشاورزی شهرستان سرخه خبر داد احداث 70 هکتار باغ جدید زیتون و انار در سرخه

خبرگزاری سامی نیوز :
مدیر جهادکشاورزی شهرستان سرخه خبر داد
احداث 70 هکتار باغ جدید زیتون و انار در سرخه

مدیر جهادکشاورزی سرخه گفت: با توجه به احداث باغ‌های جدید زیتون و انار، 73 هکتار به سطح باغ‌های این دو محصول در این شهرستان اضافه شد.

خبرگزاری فارس: احداث 70 هکتار باغ جدید زیتون و انار در سرخه

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان سمنان، محمدرضا صابریان اظهار کرد: با مساعدت‌های انجام شده برای توسعه باغ‌های مثمر در سال گذشته، بیش از 18 هزار اصله نهال یارانه‌دار زیتون در سطح شهرستان سرخه توزیع شد که عمدتا برای احداث باغ جدید اختصاص یافت و برآورد می‌شود با ایجاد 30 هکتار باغ‌های جدید زیتون در شهرستان سرخه، سطح باغ‌های زیتون به حدود 790 هکتار برسد.

وی همچنین از توزیع بیش از 30 هزار اصله نهال یارانه‌دار انار نیز خبر داد و افزود: برآورد می‌شود با ایجاد بیش از 42 هکتار باغ جدید، سطح باغ‌های انار شهرستان سرخه نیز به حدود 395 هکتار برسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه همچنین از پلاک‌گذاری 10 دستگاه تراکتور در راستای اجرای طرح شماره‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی، ادامه مبارزه با علف‌های هرز و سن غلات، پیگیری طرح انتقال آب و تغییر الگوی کشت در منطقه صوفی‌آباد در شهرستان سرخه خبر داد.

در شهرستان سرخه سالانه 2 هزار و 800 هکتار از اراضی به کشت محصولات زراعی اختصاص دارد و حدود یک‌هزار و 900 هکتار نیز باغ درختان مثمر در این شهرستان وجود دارد.

برچسب ها: ارسال به دوستان مدیر جهادکشاورزی شهرستان سرخه خبر داد احداث 70 هکتار باغ جدید زیتون و انار در سرخه , شهرستان سرخه , سال۹۴ , خبرگزاری سامی نیوز , استا ,

[ بازدید : 373 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 1 ارديبهشت 1394 ] [ 9:08 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]