شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

وبلاگ خبری وتحلیلی سامی نیوز شهرستان سرخه

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

توقيف 32 هزار قرص قاچاق در "سرخه"

خبرگزاری سامی نیوز شهرستان سرخه:



خبرگزاری سامی نیوز :

ز:گشت يگان امداد شهرستان سرخه استان سمنان با توقيف يك دستگاه اتوبوس در محور "تهران - مشهد" از رسيدن محموله 350 ميليون ريالي قرص قاچاق به مقصد جلوگيري كرد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، برابر اعلام خبرنگار ما در سرخه، گشت انتظامي يگان امداد شهرستان حين كنترل خودروهاي عبوري در مقابل پليس راه به يك دستگاه اتوبوس مظنون و آن را متوقف كردند.

بر اساس اين گزارش، پس از توقف خودرو و در بازديد از كابين محل استراحت راننده، 32 هزار قرص خارجي قاچاق كشف شد.

در اين گزارش به ارزش 350 ميلون ريالي اين محموله دارويي غيرمجاز اشاره شده و آمده است، اين اتوبوس در مسير "تهران - مشهد" فعاليت مي كند و قصد انتقال اين محموله به خراسان رضوي را داشت.

بر همين اساس پرونده قضائي تشكيل و متهم به دادسرا معرفي شد.





زمینه‌سازی مناسب برای صادرات محصولات کشاورزی سرخه

خبرگزاری سامی نیوز:

خبرگزاری سامی نیوز :مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه بر لزوم زمینه‌سازی مناسب برای صادرات محصولات بخش کشاورزی در سرخه تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی استان سمنان، به همت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سرخه، دومین جلسه شورای کشاورزی این شهرستان در سال جاری در محل فرمانداری شهرستان سرخه برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه در این جلسه که به ریاست فرماندار شهرستان سرخه و با حضور مسئولان بخش کشاورزان شهرستان تشکیل شد، در خصوص موضوعات مهم بخش کشاورزی شامل توجه جدی به مبارزه با آفات از جمله ملخ و سن غلات و جلوگیری از خسارت ناشی از این آفات به بحث پرداخت.

محمدرضا صابریان بر لزوم توجه به برداشت غلات به‌ویژه گندم و دقت لازم برای کاهش ضایعات حین برداشت، تأمین تسهیلات موردنیاز بهره‌برداران و زمینه‌سازی مناسب برای صادرات محصولات بخش کشاورزی تأکید کرد.

وی ادامه داد: لزوم تغییر الگوی کشت و جایگزینی کشت محصولات با ارزش اقتصادی بیشتر و مصرف آب کمتر نیز امروز احساس می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه خواستار احداث استخر ذخیره آب کشاورزی در روستاهای ایج و جوین شد و راهکارهای ارتقای بخش کشاورزی را در شهرستان سرخه به بحث و تبادل نظر گذاشت.

نمایشگاه نماد پیروزی// به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر+ گزارش تصویری

سرخه نیوز:مسئول کانون پرورش فکری شهرستان سرخه به مناسبت سالروزآزاد سازی خرمشهرازافتتاح و برپایی نمایشگاهی باعنوان نماد پیروزی خبرداد.

تاريخ انتشار : ۹ / خرداد / ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۵:۰۴
تعداد بازديد : 24

سرخه نیوز:مسئول کانون پرورش فکری شهرستان سرخه به مناسبت سالروزآزاد سازی خرمشهرازافتتاح و برپایی نمایشگاهی باعنوان نماد پیروزی خبرداد.
به گزارش فاطمه کرک آبادی خبرنگار سرخه نیوز وخبربانو، در این نمایشگاه آثار نشریه نگاری، نقاشی ادبی اعضاء دررابطه با شهدابرگزار شد وهدف از این برگزاری اینگونه نمایشگاهها آشنایی کودکان ونوجوانان با فرهنگ شهدا وایثارگری آنها بوده است.

لازم به ذکر است یکی از این غرفه ها تعریف واقعه سوم خردادرا برای تماشاگران بر عهده داشته است.

کارگاه لذت علم شماره ی7 در سرخه برگزار می شود

موضوع این کارگاه هویت در فضای مجازی است.


گروه هاوکینگ یک گروه علمی است که زیر نظر مؤسسه ی مطالعات علمی، فرهنگی و هنری عقل سُرخ در حال فعالیت است وهدف اصلی آن برگزاری دوره های کارگاهی پژوهشی و علمی جهت ایجاد انگیزه برای فعالیت های علمی و فرهنگی برای عموم، به ویژه جوانان و نوجوانان و ایجادنوآوری ها و اختراعات است. اعضای این گروه از دانشجویان و علاقمندان به حوزه های علمی و پژوهشی بوده و در صدد برگزاری جلسات ارائه در قالب کنفرانس های کوچک و بزرگ و کارگاه های ارائه ی علمی و فرهنگی به صورت دوره ای در هر ماه با حضور علاقمندان می باشد.


برپایی هفتمین گردهمایی ایثارگران ، رزمندگان و بزرگداشت شهدای وابسته به اداره کل منابع طبیعی

برپایی هفتمین گردهمایی ایثارگران ، رزمندگان و بزرگداشت شهدای وابسته به اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان در سرخه

سرخه نیوز: هفتمین گردهمایی ایثارگران ، رزمندگان و بزرگداشت شهدای وابسته به اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان، همزمان با سوم خردادماه، سالگشت آزادسازی خرمشهر در فرهنگسرای باران شهرستان سرخه برگزار شد.

تاريخ انتشار : ۵ / خرداد / ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴:۳۵
تعداد بازديد : 35

سرخه نیوز: هفتمین گردهمایی ایثارگران ، رزمندگان و بزرگداشت شهدای وابسته به اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان، همزمان با سوم خردادماه، سالگشت آزادسازی خرمشهر در فرهنگسرای باران شهرستان سرخه برگزار شد.

هفتمین گردهمایی ایثارگران ، رزمندگان و بزرگداشت شهدای وابسته به اداره کل منابعطبیعی وآبخیزداریاستان سمنان، همزمان با سوم خردادماه، سالگشت آزادسازی خرمشهر در فرهنگسرای باران شهرستان سرخه برگزار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان علینقی حیدریان در این گردهمایی با اشاره به حضور گسترده کارکنان این اداره کل در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اظهار داشت: ۵۸ شهید منسوب به خانواده منابع طبیعی و آبخیزداری در استان سمنان شناسایی شده‌اند.

علینقی حیدریان افزود: نیمی از کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان را رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس تشکیل داده است.

وی خاطرنشان کرد: کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در دفاع مقدس نیز مانند امروز نقشی مهم در حفاظت از این آب و خاک ایفا کردند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد: دفاع مقدس صحنه دلاوری‌ها و از خودگذشتگی‌های مردان مردی بود که در برابر دشمنی‌های دشمن استکباری یک‌ تنه ایستاندند تا امروز مردم کشورمان در امنیت کامل زندگی کنند.

حیدریان با اشاره به اینکه امروز پاسداشت خون مطهر شهدا، وظیفه همه ما است گفت: پاسداری از خون شهدا، امروز در انجام درست وظایف از سوی هر ایرانی نمود پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان همواره تلاش خود را به ارائه خدمات مطلوب به مردم معطوف کرده‌اند عنوان کرد: طرح مدیریت جامع آبخیزداری به عنوان پایلوت کشوری در استان سمنان اجرایی می‌شود.

ضمن تأکید بر لزوم گرامی داشتن این روز مهم تاریخ انقلاب اسلامی یادآور شد: در سوم خرداد رزمندگان اسلام با دست خالی و با قدرت ایمان به پیام حضرت امام خمینی(ره) لبیک گفته و دشمنان را از کشور بیرون راندند که امروز فرصت مناسبی برای گرامیداشتن یادوخاطرهشهدایسومخرداداستکهخونخودرا نثار اهداف و آرمان‌های انقلاب کردند

فرماندار شهرستان سرخه مهندس رضا کرمی در این گردهمایی عنوان کرد: امروز معرفی دستاوردهای حادثه آزادسازی خرمشهر و انتقال آن به نسل نوجوان و جوان که آن روزها را با چشم خود ندیدند یکی از مهمترین وظایف مسئولان است که باید به آن توجه جدی شود.

وی تأکید کرد: آزادسازی خرمشهر دستاوردهای بسیاری را به همراه داشت که غلبه نیروی شگرف ایمان بر کفر، فساد و ظلم بزرگترین دستاورد این روز تاریخی است

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) نیز پس از پیروزی و فتح خرمشهر تعابیر مشابه خداوند را که پس از پیروزی مسلمانان بر کفار در جنگ بدر در قرآن آمده بود، بکار بردند و در این خصوص فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد؛ امام (ره) با بکارگیری چنین تعابیری می خواستند بگویند هرکس در مسیر خدا باشد پیروز می شود.

حضرت حجه السلام و المسلمین سید محمد میر علی اکبری معاون چند رسانه ایی سیره شهدای کشور از استان قم و عضو هیات امناء بنیادفقهی مدیریت اسلامی و راوی سیره شهدا نیزدرهفتمین گردهمایی ایثارگران ، رزمندگان و بزرگداشت شهدای وابسته به اداره کل منابعطبیعی وآبخیزداریاستان سمنان در این کنگره حضور داشته و سخنران اصلی آن بود.

حاج آقا میر علی اکبری عنوان کرد: انقلاب اسلامی، مدیون رشادت‌های جانبازان و شهیدان است که از همه چیز خود گذشتند تا امروز ایران جایگاه واقعی خود را در جهان پیدا کند.

وی گفت: جانبازان قهرمانان ملی ما هستندآنان نقش ارزنده‌ای در دفاع مقدس داشته و با صبر و شکیبایی خود، در جامعه مروج فرهنگ ایثار و شهادتند.جانبازان با ایثار طی ۸ سال دفاع مقدس و صبر و استقامت‌شان پس از این دوران، نقش ارزشمند خود را به خوبی ایفا کردند.

وی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی در ابتدای تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: جنگ تحمیلی توسط بعثی‌ها آغاز شد و حضور سپاه در کنار دیگر نیروهای مسلح با حرکت بسیج مردمی روح تازه‌ای در جبهه‌های نبرد ایجاد کرد و این حضور مقتدرانه موجب آزادسازی خرمشهر شد.

میرعلی اکبری در این مراسم گفت: روز آزادی خرمشهر را روز مقاومت نام نهادند چرا که تثبیت نظام جمهوری اسلامی در این روز به دست مردم ایران و رزمندگان رقم خورد.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت به عنوان یک جریان متداوم در جامعه کنونی گفت: فرهنگ ایثار و مقاومت می تواند به عنوان یک الگوی موفق در جامعه کنونی شرایط جامعه را عوض کند.

میرعلی اکبری در همایش حماسه ایثار و مقاومت با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) که "خرمشهر را خدا آزاد کرد"، اظهار داشت: این صحبت امام (ره) اشاره به وعده الهی دارد که می فرماید اگر خدا را یاری کنید خداوند نیز شما را یاری و گام‌های شما را استوار می گرداند.

وی با بیان اینکه این وعده الهی را بارها و بارها در طول انقلاب و دفاع مقدس شاهد بوده ایم، افزود: مردم ایران برای آزادسازی خرمشهر ایثارگرانه به میدان آمدند و موهبت الهی نیز مطابق وعده الهی به کمک ملت ایران در آزادسازی این شهر آمد.

در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز مهمترین تهدید ما همان شبیخون و ناتوی فرهنگیاست، دشمن با تجربه ای که از 8 سال دفاع مقدس دارد دریافته که جنگ سخت با ایرانمقرون به صرفه نیست و رو به جنگ نرم آورده و جبهه را به داخل خانه ها کشیده است. وی کسب موفقیت در دفاع مقدس را به برکت خون شهدا اعلام کرد و افزود: دستاوردهای دوران دفاع مقدس باید به جوانان و نسل امروز جامعه انتقال داده شود.

میرعلی اکبری مسئولان را وامدار خون شهدا خواند و بیان کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران با تلاش و رهنمودهای امام (ره) و مقام معظم رهبری در جهان تلاءلو پیدا کرده است

در پایان این گردهمایی از جانبازان قهرمان 8 سال دفاع مقدس اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اهدائ لوح تقدیر و هدیه تجلیل گردید


شهردار شهر سرخه؛ احداث پارک بانوان باعث ارتقاء سطح سلامت روانی زنان می شود

به گزارش فاطمه کرکآبادی خبرنگار خبربانو وسرخه نیوز، گفتگویی داشتیم با شهردار شهر سرخه (مصطفی فوادیان)درخصوص برخی ابهامات از احداث پارک بانوان در شهر سرخه ،وی در گفتگوی خود با خبرنگار سرخه نیوز بیان کرد: پارک بانوان با پیشنهاد شهرداری واز محل موجود فضاهای سبز شهری درسال گذشته آغاز گردید.

وی ادامه داد: به منظور ارتقاء وضعیت تفریحی ورفاهی بانوان، شهرداری شروع به عملیات اجرایی آن نموده است و همکاری و همراهی همه مردم با مجموعه شهرداری، امری ضروری است و چنانچه مشارکت و همکاری مردم با این مجموعه کمرنگ باشد، نمی‌توان به نقطه مطلوب توسعه و ارتقاء شهری رسید.

فوادیان با اشاره به اعتبار اولیه احداث این مجموعه اظهار داشت: از محل اعتبارات ماده 180 طی صورتجلسه ای با نماینده مجلس شورای اسلامی از محل مذکور، ازاعتبارات استانی به میزان 200 ملیون تومان موافقت گردید ونهایتا پس از تخصیص اعتبارات که میزان 80 ملیون تومان آن به حساب واریز که در حوزه های جدول گذاری دور ومعابر، اجرای عملیات خاک برداری وشن ریزی محوطه بازی کودکان وفضای روباز برای والیبال، بدمینتون وشروع عملیات برای کف پوش آسفالت و.......هزینه گردیده است.


شهردار شهر سرخه با توجه به پیش بینی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل سایر قسمتها تصریح کرد: از آنجائیکه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل سایر قسمتها از جمله حصارکشی ، تامین روشنایی، رنگ آمیزی و تامین وسایل مورد نیاز از جمله بهسازی ، توپ، تور وسایر امکانات، اعتباری بالغ بر 500 ملیون تومان نیاز می باشد لذا زمان بهره برداری از آن به تامیین اعتبار لازم است.
فوادیان در خصوص تعیین الویت کاری در این مجموعه بیان کرد: در پارک مذکور بنا به ضرورت وتشخیص شهرداری که موجب بروز خسارت به یکدیگر نباشد تعیین می گردد، لذا سلیقه سایر همکاران محترم در پروژه عمرانی نمیتواند دستور کار این مجموعه باشد.

در پایان فودیان ضمن تشکر از حوصله وقدردانی شهروندان گفت: شهرداری با تمام قوا سعی بر این دارد تا تمام امکانات مناسب برای بانوان را فراهم کند لکن تحقق بسیاری از موضوعات منوط به بودجه واعتبارات است که انشالله با تلاش دیگر همکاران شهرداری وشورا این امر هرچه سریعتر محقق خواهد شد.

بازدید امام جمعه موقت سرخه از ثبت احوال شهرستان سرخه

خبرگزاری سامی نیوز :

به گزارش خبرنگار سامی نیوز: امام جمعه موقت سرخه از اداره ثبت احوال شهرستان سرخه بازدید کرد.


به گزارش اداره ثبت احوال شهرستان سرخه، در این بازدید، رضا رستمیان رئیس اداره ثبت احوال شهرستان سرخه، توضیحات مبسوطی پیرامون نقش ثبت احوال در برنامه ریزی های خرد وکلان کشور به حجت الاسلام والملمین محمود نظنزی ارائه کرد.

جلسه بسیجیان شهرستان سرخه هم اکنون در حسینه شهدا بزرگزار شده است.

جلسه بسیجیان شهرستان سرخه هم اکنون در حسینه شهدا بزرگزار شده است.

دراین جلسه که خبرنگار اعزامی سامی نیوز دراین جلسه است فرمود:

دراین جلسه قران ودعای جمهوری اسلامی وهم چنین سرگرد امامی درطی سخنرانی خودفرمودند:

خرمشهر راخداازاد کردو خرمشهر شهر خون است.

ومداح حاج غلام نیز مداحی کردند وحجت الاسلام عموزاده نیز به سخنرانی پرداخت.

چهلمین روز در گذشت مادر رییس جمهوری برگزار شد

خبرگزاری سامی نیوز :


به گزارش خبرنگار مستقر سامی نیوز در این مراسم اعلام شد

با حضور مسئولان کشوری،استانی و اقشار مختلف مردم مراسم چهلمین روز درگذشت مادر رئیس جمهور در در حسینیه شهدای شهرستان سرخه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سامی نیوز شهرستان سرخه واستان سمنان؛ سخنران این مراسم با اشاره به ویژگی های این مادر اظهار داشت: سکینه پیوندی مادری مهربان ومربی فداکار بود.

حجت الاسلام ناصر نقویان با اشاره به اینکه آن مرحومه فرزندانی را در دامان خود پرورش داد که صداقت را سرلوحه کار خود قرار داده اند افزود: گره گشایی از کار مردم، همراهی با مردم و داشتن صداقت مهمترین ویژگی های شخصیتی این بانو عنوان شده است.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور همیشه ودر همه حال به فکر کشور و گره گشای کارمردم است گفت: هم اکنون دکتر روحانی در حال فعالیت و رفع مشکلات مردم وکشور هستند.

نقویان با بیان اینکه رییس جمهوری پیمان صادق بودن با مردم را بستند ادامه داد: عهد دکتر روحانی دروغ نگفتن و آمار غلط ندادن به مردم بود که برخاسته از ذات تربیت استوار بانو سکینه پیوندی است.

شرکت کنندگان در این مراسم، با حضور بر مزار مرحومه فقید سکینه پیوندی در سرخه، با قرائت زیارت عاشورا و قرآن برای آن مرحومه طلب آمرزش کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و محمد وکیلی استاندار سمنان نیز در این آئین حضور داشتند.

بانو سکینه پیوندی روز بیست و نهم اسفند سال ۱۳۹۳ در سن۹۰ سالگی در بیمارستانی در تهران دار فانی را وداع گفت.

وی همسر حاج اسدالله فریدون از معتمدین آیات عظام وقت، با تحمل رنج و سختی، به تربیت فرزندانی مبارز و انقلابی پرداخت که در پیروزی انقلاب و پیشبرد اهداف مدنظر امام خمینی(ره) نقش بسزایی داشت و سالهای آخر عمر خود را به دلیل کهولت سن در سمنان گذراند و همواره دغدغه پیشرفت کشور و رفع موانع و مشکلات مردم را داشت.

صابریان: سطح باغات زیتون سرخه به ۷۹۰ هکتار رسید

خبرگزاری سامی نیوز:

صابریان:

سطح باغات زیتون سرخه به ۷۹۰ هکتار رسید

محمد رضا صابریان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه
سرخه - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه ضمن اشاره به افزایش ۷۳ هکتار به سطح باغ های زیتون و انار این شهرستان گفت: سطح باغات زیتون شهرستان به ۷۹۰ هکتار رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا صابریان صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل جهاد کشاورزی شهرستان سرخه با اشاره به ایجاد ۷۳ هکتار باغ جدید زیتون و انار در این شهرستان افزود: با توجه به تجربه موفق کشاورزان منطقه طی سالهای گذشته برای توسعه این باغات اقدام شده است.

وی با بیان اینکه درخت زیتون با شرایط اقلیمی شهرستان سرخه سازگاری دارد افزود: در راستای توسعه باغ های مثمر طی سال گذشته و با مساعدت های انجام شده بالغ بر ۱۸ هزار اصله نهال زیتون یارانه دار در سطح شهرستان توزیع شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه عمده نهالهای توزیع شده در راستای ایجاد باغات جدید بکارگیری شده است، خاطرنشان کرد: توزیع درختان شناسنامه دار در راستای افزایش عمر اقتصادی باغ و افزایش میزان تولید به کشاورزی اقتصادی انجام می پذیرد.

باغات زیتون سرخه

صابریان با اشاره به ایجاد ۳۰ هکتار باغ جدید زیتون در شهرستان سرخه برآورد کرد که سطح این باغات به بالغ بر ۷۹۰ هکتار برسد و گفت: باغداران منطقه با بهره گیری از دانش نوین و استفاده از تجربیات و راهنمایی های کارشناسان جهاد کشاورزی به موفقیت های خوبی دست یافته اند.

وی همچنین با اشاره به توزیع ۳۰ هزار اصله نهال یارانه دار انار گفت: در این راستا نیز ۴۲ هکتار به باغات انار سطح شهرستان افزوده شد و میزان آن را به حدود ۳۹۵ هکتار رسانده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه یکی از اهداف این اداره در بخش اصلاح و احیاء باغات را حذف درختان نامرغوب و غیر اقتصادی و جایگزینی آن با ارقام اصلاح شده ذکر کرد و افزود: درختان انار توزیع شده نیز کمک قابل توجهی به اقتصاد کشاورزان منطقه خواهد کرد.

صابریان همچنین از ادامه مبارزه با علف های هرز و سن غلات و نیز پیگیری طرح انتقال آب و تغییر الگوی کشت در منطقه صوفی آباد سرخه خبر داد و افزود: سالانه دو هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان سرخه به کشت محصولات زراعی اختصاص می یابد.

وی در خاتمه با یادآوری اینکه در شهرستان یک هزار و ۹۰۰ هکتار باغ مثمر وجود دارد افزود: در راستای سیاست های سازمان جهاد کشاورزی و با همکاری پلیس راهور طرح پلاک گذاری ۱۰ دستگاه تراکتور نیز برای اجرای طرح شماره گذاری ماشین آلات کشاورزی انجام پذیرفته است.

12345678910
last