وبلاگ خبری وتحلیلی سامی نیوز شهرستان سرخه

پایگاه خبری سامی نیوز شهرستان سرخه واستان سمنان

وکیلی: معادن غیر فعال استان سمنان تعیین تکلیف شوند

وکیلی:

معادن غیر فعال استان سمنان تعیین تکلیف شوند

سمنان
سمنان - استاندار سمنان شناسائی، اکتشاف و بهره برداری از معادن را از برنامه های مهم در سالجاری دانست و گفت: کسانیکه در استان مجوز معدنی گرفته اند باید تعیین تکلیف کرده و معادن خود را فعال کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد وکیلی عصر پنج شنبه در کارگروه مشترک امور اقتصادی، آب و کشاورزی استان سمنان که در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد با توجه به ظرفیتها و توانائی های مهم و موثر معدنی در این استان افزود: یکی از سیاست ها و برنامه های مهم سالجاری، شناسائی ظرفیت های معدنی برای اکتشاف و فعال شدن معادن در سطح استان است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت فعال شدن معادن در استان سمنان تصریح کرد: با توجه به اعلام قبلی باید کسانیکه مجوز معدنی گرفته اند تعیین تکلیف کنند و معادن را فعال کنند.

ضرورت عدم خام فروشی مواد معدنی استان سمنان

مقام عالی دولت در استان سمنان از اداره کل صنعت، معدن و تجارت خواست تا نسبت به شناسایی مناسب نقاط معدنی و اعلام ظرفیت ها برای اکتشاف آن توسط متقاضیان واجد شرایط در قالب دسترسی نرم افزاری تلاش مضاعف داشته باشد و افزود: در این عرصه قرار شد پنجره واحدی با حضور کارشناسان مربوطه برای انجام کارهای استعلامی و تسریع در کارها اتخاذ شود.

وکیلی همچنین بر عدم خام فروشی مواد معدنی تاکید کرد و افزود: شرایط و بستر ایجاد واحدهای فراوری معدنی در کنار معادن در استان ایجاد شده و همه دستگاه های اجرایی و دست اندرکاران باید تلاش کنند تا معادن استان فعال شوند و از این ظرفیت در راستای رونق اقتصادی منطقه بهره گرفته شود.

وی سهم سرمایه گذاری و اشتغال در معادن را کم برشمرد و افزود: با توجه به رتبه های بالای معادن هنوز نتوانسته ایم در عرصه معدن سرمایه گذاری و اشتغالزایی مناسبی داشته باشیم و در این خصوص طی سالجاری بحث معدن برای ما بسیار حائز اهمیت است و نباید در این زمینه به سادگی از آن عبور کرد.

ضرورت رعایت مسائل فنی در برداشت های معدنی

استاندار سمنان، شناسایی معادن و معرفی پتانسیل های آن برای جذب سرمایه گذار و متقاضی مهم برشمرد و افزود: استان ما دارای مواد معدنی غنی و مهم است که باید شرایط سرمایه گذاری فراهم شود و در این عرصه دستگاه های مربوطه چون منابع طبیعی، محیط زیست و میراث فرهنگی برای اعلام استعلام ها همکاری و تعامل مناسبی داشته باشند و فرصت اعلام نتایج استعلامی نباید بیش از یک هفته طول بکشد.

وکیلی در این خصوص خواستار تعیین دستور العمل مشخص برای انجام کارهای متقاضیان اکتشاف و بهره برداری از معادن شد.

وی به معادن و ذخایر گچ در استان سمنان اشاره داشت و افزود: در صنعت گچ فراوری آن بسیار حائز اهمیت است و باید از صادرات خام گچ اجتناب کرد و در این راستا صنعتی شدن و علمی کار کردن در این عرصه مهم و برای رونق اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده ضروری است.

توسعه معادن از اولویت ها و محورهای مهم استان سمنان است

استاندار سمنان گفت: در سند پایش استان توسعه معادن از اولویت ها و محورهای مهم منطقه است که باید با کمک همه دستگاه ها گام های اساسی در رونق معادن استان برداشته شود.

وکیلی همچنین به بحث اصناف استان سمنان اشاره داشت و افزود: نرخ بعضی از کالاهای در استان خصوصا سمنان از نرخ متوسط کشور بالاتر است که در این زمینه باید دستگاه ها علت افزایش قیمت را مشخص کنند و نباید مردم با بی دقتی مسئولان کالاهای گران تر از سایر نقاط تهیه کنند.

وی همچنین در خصوص بحث مجتمع های کشاورزی بر حل مسائل و مشکلات زیر ساختی مجتمع کشاورزی برای افزایش تولید و توجه به مقوله صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد.

وکیلی در خاتمه، ارائه راهکارهای مناسب برای صرفه جویی در آب را در عرصه کشاورزی بسیار مهم برشمرد و افزود: سیاست و برنامه بخش کشاورزی در استان افزایش تولید و کاهش سطح کشت و تغییر شیوه کشت و تمرکز در مجتمع های کشاورزی با توجه به خشکسالی در سطح استان برشمرد.

برچسب ها: وکیلی: معادن غیر فعال استان سمنان تعیین تکلیف شوند , استاندار سمنان محمدزند وکیلی , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ ,

[ بازدید : 238 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 22 فروردين 1394 ] [ 5:45 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]