وبلاگ خبری وتحلیلی سامی نیوز شهرستان سرخه

پایگاه خبری سامی نیوز شهرستان سرخه واستان سمنان

پرورش گل و گیاه شهر سمنان در گلخانه‌های شهر

پرورش گل و گیاه شهر سمنان در گلخانه‌های شهر


1408942828149_78489.pngمدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سمنان از تولید بیش از 70 درصد گل و گیاه مورد نیاز این شهر در گلخانه‌های سمنان خبر داد و گفت: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سمنان می‌کوشد این میزان تولید را به 100 درصد گل و گیاه مورد نیاز برساند.

«امیر مظاهری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی سمنان، افزود: با پیش‌بینی‌ها تا سال آینده همه‌ی گل و گیاه و نهال مورد نیاز و نگهداشت فضای سبز سمنان در گلخانه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری این شهر تولید می‌شود.

وی اظهار کرد: عملیات مربوط به گلخانه‌ها و بسترهای تولید گل و گیاه این سازمان به‌منظور تولید گل‌های فصلی بهاره و تابستانه مورد نیاز فضای سبز شهری باهدف کاهش هزینه‌ها، تأمین گل و گیاه موردنیاز و افزایش توان اجرایی این سازمان آغاز شده است.

مظاهری افزود: با توجه به لزوم کاشت انواع گل‌های فصلی مناسب و رنگارنگ در سطح شهر به‌منظور ایجاد محیط با طراوت و شاد شهری برای شهروندان و نیز با توجه به محدود بودن دوره‌ی زندگی این گیاهان و لزوم تعویض این گل‌ها با گونه‌های جدید و مناسب پس از پایان هر فصل، سازمان پارک‌ها با پایان یافتن فصل زمستان، نسبت به تهیه و تولید و کاشت انواع گل‌های فصلی بهاری از جمله بنفشه و شب بو در سطح شهر اقدام کرده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سمنان تصریح کرد: هم‌اکنون نیز این مرکز، تولید بیش از 10 گونه گل فصلی زیبای تابستانه از جمله آهار، جعفری، اطلسی و ناز آفتابی را در برنامه کاری قرار داده شده است.

وی گفت: در حال حاضر با افزایش بسترهای تولید و نیز افزایش توان اجرایی سازمان در تولید گل و گیاه، بیش از 50 گونه انواع گل فصلی و دائمی و نیز انواع نهال و درخت مناسب و سازگار با شرایط آب و هوایی سمنان، در گلخانه‌ها و بسترهای تولید گل و گیاه سازمان پارک‌ها، در حال تولید است که بیش از 70 درصد گل و گیاه مورد نیاز، مرکز استان را شامل می‌شود.

مظاهری با اشاره به اهمیت توجه‌ی جدی به نگهداری فضای سبز و وجود مشکل همیشگی کم‌آبی در شهر سمنان گفت: مشارکت شهروندان در امر گسترش و نگهداری فضای سبز موجب می‌شود تا محیط شهری دلنشین‌تر شده و با زیبایی و جلوه‌های بصری بیشتری همراه باشد.

وی با مقایسه سرانه‌ی فضای سبز در شهر سمنان با میانگین کشوری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون با توجه به پروژه‌های فضای سبز اجرا شده، سرانه این فضا در شهر سمنان بیش از میانگین کشوری است.

برچسب ها: پرورش گل و گیاه شهر سمنان در گلخانه‌های شهر , استان سمنان , شهرستان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ ,

[ بازدید : 308 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 23 فروردين 1394 ] [ 12:23 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]