وبلاگ خبری وتحلیلی سامی نیوز شهرستان سرخه

پایگاه خبری سامی نیوز شهرستان سرخه واستان سمنان

حجت الاسلام شکری: کارگاه آموزشی تخصصی و مهارتی روحانیان مستقر استان سمنان آغاز شد

خبرگزاری سامی نیوز:

حجت الاسلام شکری:

کارگاه آموزشی تخصصی و مهارتی روحانیان مستقر استان سمنان آغاز شد

حجت الاسلام علی شکری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان
شاهرود - مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری نخستین دوره آموزشی روحانیان مستقر استان در سالجاری خبر داد و گفت: ۳۶ روحانی با مباحثی از جمله مهدویت و روانشناسی برقراری ارتباط موفق آشنا می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی شکری عصر دوشنبه در خلال آغاز به کار کارگاه دو روزه آموزشی روحانیان مستقر و طرح هجرت استان سمنان در محل مجموعه فرهنگی ولایت شاهرود، در گفتگو با خبرنگاران، ضمن اشاره به اینکه ۶۱ روحانی مستقر و طرح هجرت در روستاهای محروم استان فعالیت می کنند، افزود: از این تعداد ۲۵ نفر در طرح هجرت و ۳۶ نفر نیز روحانی مستقر در روستاها هستند.

وی با بیان اینکه روحانیان در این دو روز کارگاه آموزشی با مباحثی همچون مهدویت، مدیریت اطلاعات، روش شناسی تعامل و مشاوره آشنا می شوند، گفت: ۳۱ روحانی مستقر از شهرستان های شاهرود، سمنان، گرمسار، دامغان، میامی و مهدیشهر و همچنین پنج روحانی هجرت شاهرود در این کارگاه آموزشی حضور دارند.

این مقام مسئول برگزاری آزمون کتبی و کسب امتیاز قبولی را شرط اعطای گواهینامه شرکت در این کارگاه آموزشی بیان کرد و افزود: تغذیه فکری روحانیان و ارتقای مهارت های تبلیغی، دینی روحانیان، به روز کردن دانش علمی و فرهنگی مخاطبان و بهره گیری از رویکرد علمی در تبلیغ دین در راستای اثر بخشی و کارایی تبلیغ در جامعه مورد توجه سازمان تبلیغات اسلامی است.

شکری افزود: در این دوره آموزشی دو روزه مباحثی از جمله مهدویت با حضور حجت الاسلام بالادستان عضو مرکز تحقیقاتی مهدویت کشور و برقراری ارتباط موفق با تدریس دکتر حسن رستمی کارشناس روانشناسی، برای آگاهی هرچه بیشتر روحانیان ارائه خواهد شد.

وی گفت: روحانیون مستقر و طرح هجرت استان، هر سه ماه یکبار در دوره آموزشی ارتقاء مهارت شرکت کرده و پس از قبولی در آزمون کتبی گواهینامه مربوطه را اخذ می کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره اهداف این دوره های آموزشی، بیان داشت: این دوره های آموزشی با موضوعات جنگ نرم، مهدویت، سبک زندگی اسلامی، معضلات اجتماعی، برقراری ارتباط موفق و ... در حالی برگزار می شود که در ارتقاء سطح دانش روحانیان اعزامی به روستاها و مساجد استان نقش موثری دارد.

شکری افزود: اینگونه دوره های آموزشی با استقبال خوب روحانیان مستقر در روستاها و روحانیان طرح هجرت قرار می گیرد لذا سازمان تبلیغات اسلامی با دعوت از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه سعی در اشاعه آموزش های کاربردی برای ایشان دارد.

وی همچنین با اشاره به لزوم ارتقاء سطح آگاهی و دانش روحانیان جامعه، گفت: قشر روحانی به واسطه در اختیار داشتن تریبون برای ابراز عقیده و اشاعه فرهنگ معنوی، در جامعه بسیار تاثیر گذار است لیکن ارتقاء سطح آگاهی های ایشان می تواند در ارتقاء سطح آگاهی های اجتماعی موثر باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان سمنان خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های آموزشی برای روحانیان طرح هجرت و مستقر در روستاها می تواند آثار مثبتی در راستای اشاعه فرهنگ صحیح و علمی معنوی و دینی در جامعه داشته باشد.

شکری در خاتمه تصریح کرد: ارائه مباحث کلیدی روز مانند سبک زندگی اسلامی، معضلات اجتماعی، مهدویت و ... می تواند در راستای رفع شبهات عمومی و آگاهی روحانیان مستقر در روستاها موثر باشد.

برچسب ها: حجت الاسلام شکری: کارگاه آموزشی تخصصی و مهارتی روحانیان مستقر استان سمنان آغاز شد , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ ,

[ بازدید : 312 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 24 فروردين 1394 ] [ 11:28 بعد از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]