وبلاگ خبری وتحلیلی سامی نیوز شهرستان سرخه

پایگاه خبری سامی نیوز شهرستان سرخه واستان سمنان

هاشمی: مشارکت خانواده ها در اداره مدارس تقویت شود سید محمد رضا هاشمی معاون استاندار و فرماندار ویژه

خبرگزاری سامی نیوز:


هاشمی:

مشارکت خانواده ها در اداره مدارس تقویت شود

سید محمد رضا هاشمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود
شناسهٔ خبر: 2533668
شاهرود - فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با اشاره به نحوه کارکرد مدارس هیئت امنایی، گفت: باید زمینه برای مشارکت فکری اولیا و نظرات خانواده های دانش آموزان در اداره مدارس مهیا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی عصر دوشنبه در خلال برگزاری اولین شورای مدارس شهرستان شاهرود در محل فرمانداری ویژه این شهرستان، بیان داشت: باید شرایط برای تحصیل همه دانش آموزان و مخصوصا دانش آموزانی که تحت پوشش سازمان های حمایتی قرار دارند، فراهم شود.

وی ادامه داد: همچنین حضور روحانیان و مشاوران مذهبی در مدارس می تواند تاثیرات بسزایی در بین نسل جوان جامعه داشته باشد که رفع شبهات و پاسخ به پرسش های نوجوانان از آن جمله است.

نیروی انسانی متخصص و نخبه سرمایه است

معاون استاندار سمنان با تاکید بر حمایت نخبگان علمی و المپیادی، بیان داشت: استعداد های علمی و راهیابی دانش آموزان شاهرودی به دانشگاه هاو المپیاد های سطح بالای کشور نوید بخش روزهای خوب علمی برای این خطه از ایران اسلامی است لیکن می بایست حمایت از این افراد در دستور کار قرار گیرد.

هاشمی با بیان اینکه نخبگان، سرمایه های ما هستند، گفت: نیروی انسانی متخصص و نخبه سرمایه است لیکن برنامه ریزی های آموزشی نوعی سرمایه گذاری و آینده نگری در رابطه با تربیت نیروی متخصص مورد نیاز جامعه است.

وی ادامه داد: با تربیت نخبگان و نیروهای متخصص می تواند بخش عمده ای از مسائل جامعه را در درون خود جامعه رفع و رجوع کرد.

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان شاهرود همچنین با تشکر از آموزش و پرورش شهرستان در امر اسکان مسافران نوروزی، بیان داشت: اسکان نیمی از مسافران نوروزی استان سمنان در شهرستان شاهرود امری با ارزش و قابل توجه است.

هاشمی خاطرنشان کرد: نقاط ضعف و قدرت اسکان نوروزی در سال۹۴، می بایست سرلوحه امور در سال های آینده قرار گیرد.

۴۴ مدرسه هیئت امنایی در شاهرود فعال هستند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود نیز در این نشست از افزایش تعداد مدارس هیئت امنایی در این شهر خبر داد و گفت: تعداد مدارس هیئت امنایی در شش سال گذشته از دو باب به ۴۴ باب افزایش یافته است.

سید حبیب الله میرابوالحسنی بیان داشت: از مجموع۲۷ هزار دانش آموز شاهرودی که در ۱۸۶ باب مدرسه تحصیل می کنند، ۱۲هزار تن در مدارس هیئت امنایی مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: طی بازه زمانی شش ساله سیاست های کلی آموزش و پرورش مبنی بر افزایش تعداد مراکز آموزشی هیئت امنایی است که افزایش سطح دانش و آگاهی های دانش آموزان در مقابل کاهش هزینه های تحصیل و مشارکت خانواده ها در اداره مدارس از جمله اهداف این سیاست گذاری است.

شیوه اداره مدرسه هیئت امنایی بر عهده والدین و انتخاب هیئت امنا است

معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به نحوه کارکرد مدارس هیئت امنایی، گفت: شیوه اداره مدرسه با روش هیئت امنایی بر عهده والدین و انتخاب هیئت امنای مدارس است.

میرابوالحسنی خاطرنشان کرد: همچنین در این شیوه مدیریتی، هیئت امنا پس از تدوین برنامه های آموزشی، مدیریتی و مالی، مراتب را به اداره آموزش و پرورش شهرستان ارائه می دهد و پس از تصویب و نظر قطعی در شورای مدارس شهرستان، نحوه کارکرد ها به مدرسه بازگشت داده می شود.

وی ادامه داد: در این روش مبلغ مورد درخواست از هر دانش آموز در مقطع نخست تخصیلی یک میلیون ریال و در دوره دوم آموزشی یا مقطع دبیرستان ۱.۵ میلیون ریال است که یکی از مزایای این طرح، این است که سیستم دریافت وجه از دانش آموزان نظام مند و از پرداخت های مازاد توسط دانش آموزان جلوگیری می شود.

سالانه ۱۱میلیارد ریال در مدارس هیئت امنایی شاهرود هزینه می شود

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سالانه ۱۱میلیارد ریال در مدارس هیئت امنایی هزینه می شود، گفت: این هزینه ها از دانش آموزان اخذ و برای همان مدرسه خرج می شود البته لازم به ذکر است که در شش سال گذشته به واسطه شرایط اقتصادی هیچ نوع سرانه دانش آموزی به حساب مدرسه واریز نشده است.

میرابوالحسنی با تاکید بر نقش خیران مدرسه ساز همچنین توضیح داد: خیران شهرستان شاهرود در سال گذشته هفت میلیارد ریال تعهد تامین اعتبار برای احداث مدارس را در دستور کار خود قرار داده اند.

وی افزود: در مجموع ۴۰۰ خیر مدرسه ساز در شهرستان وجود دارد و در روز معلم نیز یکی از مراکز آموزشی ساخته شده به دست خیران افتتاح خواهد شد.

گفتنی است پیشنهاد اداره چهار واحد آموزشی جدید با ظرفیت یک هزار و ۱۰۰دانش آموز به صورت هیئت امنایی از مصوبات نخستین شورای مدارس سال۹۴ بود.

برچسب ها: هاشمی: مشارکت خانواده ها در اداره مدارس تقویت شود سید محمد رضا هاشمی معاون استاندار و فرماندار ویژه , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ ,

[ بازدید : 658 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 24 فروردين 1394 ] [ 11:55 بعد از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]