وبلاگ خبری وتحلیلی سامی نیوز شهرستان سرخه

پایگاه خبری سامی نیوز شهرستان سرخه واستان سمنان

مصر کجااست؟دریای شنی در مصر + تصاویر


روستای مصر یکی از مناطق جذاب گردشگری ایران به‌حساب آمده و نام دریای شنی کویر را به خود اختصاص داده است.
به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ مصر روستایی از توابع شهرستان خور و بیابانک در استان اصفهان است. این روستا در دشت کویر ایران و در ۴۵ کیلومتری شرق جندق و در ۶۰ کیلومتری شمال خور واقع شده است.

دریای شنی در مصر + تصاویر

دریای شنی در مصر + تصاویر

دریای شنی در مصر + تصاویر

دریای شنی در مصر + تصاویر

روستای مصر یا کویر مصر درست در میانه راه دامغان به نائین و اصفهان قرار دارد. مصر به همراه دو روستای بسیارکوچک دیگر به نامهای امیرآباد و فرحزاد دریک خط شمالی– جنوبی به طول حدود ۶ کیلومتر واقع شده‌اند.

دریای شنی در مصر + تصاویر

دریای شنی در مصر + تصاویر

دریای شنی در مصر + تصاویر

این روستا یکی از مناطق جذاب گردشگری ایران به‌حساب می‌آید و نام دریای شنی کویر مصر برای بسیاری از طبیعت‌گردان آشناست. بخشی از فیلم خیلی دور، خیلی نزدیک در این روستا فیلم‌برداری شده‌است.

دریای شنی در مصر + تصاویر

دریای شنی در مصر + تصاویر

وجود چاه آب عمیق، سرسبزی منطقه بیابانی و کشت درخت گز و ... جهت جلوگیری از جابجایی شن‌های روان، بلوار به عرض حدود ۵۰ متر داخل روستا، وجود خانه‌های قدیمی و بازسازی آنها جهت اسکان توریست، موتور سواری، شترسواری در کویر و از همه مهمتر وجود نیزارهایی وسیع و سرسبز در فاصله ۵ کیلومتری روستا و وجود تپه‌های شنی در اطراف آن از جمله عواملی هستند که باعث جذب توریست در دل کویر گشته است و حضور توریست‌های خارجی برای دیدن عجایب کویر مرکزی ایران در آن فراوان است.

دریای شنی در مصر + تصاویر

بسیاری از منجمان ایرانی و خارجی آسمان صاف و تاریک این مکان را برای برپایی کارگاه‌های رصدی خود انتخاب می‌کنند و همچنین بسیاری از عکاسان از طبیعت کویری آنجا برای عکاسی استفاده می‌نمایند.

دریای شنی در مصر + تصاویر

آب و هوای پاک وسکوت همراه با آرامش این منطقه باعث شده تا کمی از شهرهای شلوغ و پر سر و صدا و آلودگی آن فاصله بگیریم و با این قسمت از طبیعت که بوی غربت میدهد با خود خلوت کنیم. از دیدنی های روستای مصر ، وجود هتل 400 ساله روستای گرمه است که باز در دل کویر و استراحت در این مکان گویای حرفهای ناگفته است. از دیگر مشخصه های نقاط کویری،بادگیر ها، نخلستان ها، دامپروری و به خصوص پرورش گوسفند و شتر است که این روستا نیز از این موارد مستثنی نیست. در اطراف این روستا، بازدید از کویر نمک و روستاهای دیدنی دیگری مانند گرمه، بیاضه و ... خالی از لطف نبست.

دریای شنی در مصر + تصاویر


بعد مسافت با اصفهان زیاد است ولی خود محل از امکانات زیادی برخوردار نیست. برای یک روز دیدن از این روستا، بسیار خوب است.

برچسب ها: مصر کجااست؟دریای شنی در مصر + تصاویر , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ , گردشگری ,

[ بازدید : 325 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 15 فروردين 1394 ] [ 0:15 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]