وبلاگ خبری وتحلیلی سامی نیوز شهرستان سرخه

پایگاه خبری سامی نیوز شهرستان سرخه واستان سمنان

خبرگزاری شبستان: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: با علف های هرز مزارع گندم و جو

خبرگزاری شبستان: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: با علف های هرز مزارع گندم و جو این استان در سطح ۱۰ هزار و ۶۰۹ هکتارمبارز شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان سمنان، عباس مشیریان گفت: کار مبارزه با علف های هرز پهن برگ و نازک برگ مزارع گندم و جو استان از نیمه اسفند ماه سال گذشته شروع شده و تاکنون با علف های هرز 6187 هکتار مزارع گندم و 4422 هکتار مزارع جو به صورت زمینی مبارزه شده است.

وی افزود: در شهرستان گرمسار با 4977 و آرادان با 4263 هکتار بیشترین سطح مبارزه انجام شده است و مبارزه با علف های هرز در سایر شهرستان ها نیز با سطح کمتری انجام شده است.

مشیریان بیان کرد: در سال های اخیر کار مبارزه با علف های هرز مزارع غلات به لحاظ اهمیت کار و جلوگیری از خسارت کیفی و کمی به محصول، تحت نظر شبکه های مراقبت و پیش آگاهی بخش دولتی و خصوصی و مشارکت موثر کشاورزان انجام می شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان به کشاورزان و صاحبان مزارع گندم و جو در سطح استان توصیه کرد که مبارزه را با نظر کارشناسان شبکه مراقبت و بر اساس توصیه های فنی ارائه شده از سوی آن ها انجام دهند تا بیشترین کارایی و اثر گذاری لازم را داشته باشد.

مشیریان برآورد کرد: در سال جاری در 23 هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان مبارزه با علف های هرز انجام شود.

مرمت و باز سازی پنج رشته قنات در سمنان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان از احیا، مرمت و باز سازی 5 رشته قنات در بخش های تابعه شهرستان خبر داد.

ایرج ذوالفقاری گفت: برای اجرای عملیات مرمت و بازسازی قنات های فوق به میزان 540 میلیون ریال اعتبار بلاعوض دولتی از محل کمک های فنی و اعتباری و ماده 12 بحران برای انجام کارهای بغل تراشی، کول گذاری نقب و طوقه چینی هزینه شد.

وی ادامه داد: همچنین بهره برداران و مالکان قنات ها نیز در تامین بخشی از هزینه ها 15 درصد مشارکت کردند.

برچسب ها: خبرگزاری شبستان: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: با علف های هرز مزارع گندم و جو , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ ,

[ بازدید : 281 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 20 فروردين 1394 ] [ 4:16 بعد از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]