وبلاگ خبری وتحلیلی سامی نیوز شهرستان سرخه

پایگاه خبری سامی نیوز شهرستان سرخه واستان سمنان

امام جمعه سمنان: ملت ایران خواهان رفع تمام تحریمها پس ازتوافق است

امام جمعه سمنان: ملت ایران خواهان رفع تمام تحریمها پس ازتوافق است

سمنان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درمورد نتیجه مذاکرات اخیر هسته ای ، گفت: خواسته ملت ایران رفع تمام تحریمها در هنگام توافق نهایی هسته ای است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان افزود: نتیجه مرحله فعلی مذاکرات ایران با گروه 5+1 توافق نیست و توافق زمانی انجام می شود که طرف مقابل ایران دست از فریبکاری بردارد.

وی ادامه داد: برخی ها در کشور در مورد نتیجه مذاکرات هسته ای از زمان جلوتر رفته اند و تبلیغاتشان از نتیجه فعلی و واقعی مذاکرات جلوترست.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب دغدغه مذاکرات هسته ای دارند، تصریح کرد: ایشان فرمودند که هنوز در مذاکرات توافقی انجام نشده و مسایل اصلی هنوز باقی است.

شاهچراغی با بیان اینکه خونهای پاک شهدای هسته ای پای دستاورد هسته ای کشور ریخته شده که باید حرمت داری شود، تاکید کرد: تیم مذاکر کننده ایران به ویژه دکتر ظریف باید هوشیارانه مراقب حیله های طرف مقابل مذاکرات باشد.

وی به تهاجم نظامی عربستان به کشور یمن و نیز بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره و خاطرنشان کرد: عربستان سعودی باید بداند در یمن شکست می خورد.

وی افزود: عربستان در یمن کاری را می کند که رژیم صهیونیستی در غزه انجام داد یعنی انسان کشی و بی خانمان کردن مسلمان را در پیش گرفته است.

امام جمعه سمنان با اشاره به اتفاق رخ داده برای دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده عربستان، تاکید کرد: این هتک حرمت از هیچ کافری قابل انتظار نیست و این لکه ننگ بر دامن عربستان باقی است.

وی اظهار کرد: مسوولان کشورمان به موقع به این مساله وارد شدند و آن دو فرد مجرم نیز باید به اشد مجازات برسند.

امام جمعه سمنان با تبریک سالروز ولادت ام ابیها(س) تاکید کرد: اخلاص و داشتن محبت اهل بیت دو خواسته حضرت زهرا(س) از مومنین است

برچسب ها: امام جمعه سمنان: ملت ایران خواهان رفع تمام تحریمها پس ازتوافق است , امام جمعه سمنان: ملت ایران خواهان رفع تمام تحریمها پس ازتوافق است حجت الاسل ,

[ بازدید : 224 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 22 فروردين 1394 ] [ 5:48 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

وکیلی: معادن غیر فعال استان سمنان تعیین تکلیف شوند

وکیلی:

معادن غیر فعال استان سمنان تعیین تکلیف شوند

سمنان
سمنان - استاندار سمنان شناسائی، اکتشاف و بهره برداری از معادن را از برنامه های مهم در سالجاری دانست و گفت: کسانیکه در استان مجوز معدنی گرفته اند باید تعیین تکلیف کرده و معادن خود را فعال کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد وکیلی عصر پنج شنبه در کارگروه مشترک امور اقتصادی، آب و کشاورزی استان سمنان که در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد با توجه به ظرفیتها و توانائی های مهم و موثر معدنی در این استان افزود: یکی از سیاست ها و برنامه های مهم سالجاری، شناسائی ظرفیت های معدنی برای اکتشاف و فعال شدن معادن در سطح استان است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت فعال شدن معادن در استان سمنان تصریح کرد: با توجه به اعلام قبلی باید کسانیکه مجوز معدنی گرفته اند تعیین تکلیف کنند و معادن را فعال کنند.

ضرورت عدم خام فروشی مواد معدنی استان سمنان

مقام عالی دولت در استان سمنان از اداره کل صنعت، معدن و تجارت خواست تا نسبت به شناسایی مناسب نقاط معدنی و اعلام ظرفیت ها برای اکتشاف آن توسط متقاضیان واجد شرایط در قالب دسترسی نرم افزاری تلاش مضاعف داشته باشد و افزود: در این عرصه قرار شد پنجره واحدی با حضور کارشناسان مربوطه برای انجام کارهای استعلامی و تسریع در کارها اتخاذ شود.

وکیلی همچنین بر عدم خام فروشی مواد معدنی تاکید کرد و افزود: شرایط و بستر ایجاد واحدهای فراوری معدنی در کنار معادن در استان ایجاد شده و همه دستگاه های اجرایی و دست اندرکاران باید تلاش کنند تا معادن استان فعال شوند و از این ظرفیت در راستای رونق اقتصادی منطقه بهره گرفته شود.

وی سهم سرمایه گذاری و اشتغال در معادن را کم برشمرد و افزود: با توجه به رتبه های بالای معادن هنوز نتوانسته ایم در عرصه معدن سرمایه گذاری و اشتغالزایی مناسبی داشته باشیم و در این خصوص طی سالجاری بحث معدن برای ما بسیار حائز اهمیت است و نباید در این زمینه به سادگی از آن عبور کرد.

ضرورت رعایت مسائل فنی در برداشت های معدنی

استاندار سمنان، شناسایی معادن و معرفی پتانسیل های آن برای جذب سرمایه گذار و متقاضی مهم برشمرد و افزود: استان ما دارای مواد معدنی غنی و مهم است که باید شرایط سرمایه گذاری فراهم شود و در این عرصه دستگاه های مربوطه چون منابع طبیعی، محیط زیست و میراث فرهنگی برای اعلام استعلام ها همکاری و تعامل مناسبی داشته باشند و فرصت اعلام نتایج استعلامی نباید بیش از یک هفته طول بکشد.

وکیلی در این خصوص خواستار تعیین دستور العمل مشخص برای انجام کارهای متقاضیان اکتشاف و بهره برداری از معادن شد.

وی به معادن و ذخایر گچ در استان سمنان اشاره داشت و افزود: در صنعت گچ فراوری آن بسیار حائز اهمیت است و باید از صادرات خام گچ اجتناب کرد و در این راستا صنعتی شدن و علمی کار کردن در این عرصه مهم و برای رونق اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده ضروری است.

توسعه معادن از اولویت ها و محورهای مهم استان سمنان است

استاندار سمنان گفت: در سند پایش استان توسعه معادن از اولویت ها و محورهای مهم منطقه است که باید با کمک همه دستگاه ها گام های اساسی در رونق معادن استان برداشته شود.

وکیلی همچنین به بحث اصناف استان سمنان اشاره داشت و افزود: نرخ بعضی از کالاهای در استان خصوصا سمنان از نرخ متوسط کشور بالاتر است که در این زمینه باید دستگاه ها علت افزایش قیمت را مشخص کنند و نباید مردم با بی دقتی مسئولان کالاهای گران تر از سایر نقاط تهیه کنند.

وی همچنین در خصوص بحث مجتمع های کشاورزی بر حل مسائل و مشکلات زیر ساختی مجتمع کشاورزی برای افزایش تولید و توجه به مقوله صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد.

وکیلی در خاتمه، ارائه راهکارهای مناسب برای صرفه جویی در آب را در عرصه کشاورزی بسیار مهم برشمرد و افزود: سیاست و برنامه بخش کشاورزی در استان افزایش تولید و کاهش سطح کشت و تغییر شیوه کشت و تمرکز در مجتمع های کشاورزی با توجه به خشکسالی در سطح استان برشمرد.

برچسب ها: وکیلی: معادن غیر فعال استان سمنان تعیین تکلیف شوند , استاندار سمنان محمدزند وکیلی , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ ,

[ بازدید : 238 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 22 فروردين 1394 ] [ 5:45 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

در گفت و گوی ایرنا با امیر سرتیپ حسام هاشمی تبیین شد: شهید صیاد شیرازی؛ احیاگر ارتش ایران

در گفت و گوی ایرنا با امیر سرتیپ حسام هاشمی تبیین شد:

شهید صیاد شیرازی؛ احیاگر ارتش ایران

تهران - ایرنا - امیر سرتیپ «حسام هاشمی» همرزم و یار دیرینه شهید «علی صیاد شیرازی» در گفت و گوی تفصیلی با ایرنا گفت: می توان او را احیاگر ارتش این مرز و بوم خواند و این شهید وارسته یک نظامی بی همتا در تاریخ این کشور است.

امیر سپهبد علی صیاد شیرازی در 1323 هجری خورشیدی در کبود گنبد مشهد دیده به جهان گشود، فعالیت پدرش در ارتش سبب شد وی از کودکی به کار در این نهاد ارزشمند علاقه مند شود. او به دلیل شغل پدر، تحصیلات خود را در شهرهایی از جمله مشهد، گرگان، شاهرود، آمل و گنبد سپری کرد. وی سال شِشُم متوسطه را در تهران به پایان رساند و دیپلم خود را در 1342 هجری خورشیدی گرفت.

شهید صیاد شیرازی سپس در کنکور دانشکده ی افسری پذیرفته شد و چند سال بعد با کسب دانش در رسته ی توپخانه با درجه ی ستوان دومی به خدمت ارتش درآمد. وی پس از گذراندن آموزش های لازم برای خدمت به تبریز رفت و پس از آن به لشگر زرهی کرمانشاه پیوست.

او به دلیل موفقیت های پی در پی در شغل خود، در 1352 هجری خورشیدی از طرف ارتش به آمریکا اعزام شد تا برای کسب تخصص بیشتر در توپخانه، دوره هواسنجی بالستیک را سپری کند. وی پس از فراگرفتن تخصص های تازه به کشور بازگشت و برای خدمت به مرکز توپخانه اصفهان منتقل شد.

شهید صیاد شیرازی فعالیت های سیاسی خود را پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و با تبلیغات علیه رژیم حاکم در میان افسران آغاز کرد و این امر سبب شد نخست از واگذاری شغل های کلیدی به وی جلوگیری و در نهایت به دستگیر و زندانی شدن او در حالی که درجه ی سروانی داشت، منجر شود.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن 1357 هجری خورشیدی تلاش های خود را برای حفاظت از این مرز و بوم آغاز کرد و در دوران جنگ تحمیلی نقش موثری را در مقابل متجاوزگران به خاک کشور ایفا کرد.

پس از پایان دوران دفاع مقدس، امیر سرتیپ صیاد شیرازی در مهر 1368 هجری خورشیدی به درخواست رییس وقت ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح و موافقت مقام معظم رهبری به معاونت بازرسی کل نیروهای مسلح برگزیده شد.

همچنین وی در شانزدهم فروردین 1378 هجری خورشیدی به دست مقام معظم رهبری به درجه سرلشکری نایل آمد اما تنها پس از گذر چند روز در بیست و یکم فروردین همان سال در مقابل منزل مسکونی خویش در تهران مورد هدف عناصر ضد انقلاب قرار گرفت و به شهادت رسید.

«... پروردگارا رفتن در دست توست، من نمی دانم چه موقع خواهم رفت ولی می دانم که از تو باید بخواهم مرا در رکاب امام زمانم قرار دهی و آن قدر با دشمنان قسم خورده دینت بجنگم تا به فیض شهادت برسم...» بخشی از وصیت نامه شهید علی صیاد شیرازی

** گروه اطلاع رسانی ایرنا، فعالیت ها و خدمت های ارزنده شهید والامقام امیر سپهبد علی صیاد شیرازی را در گفت و گو با امیر سرتیپ حسام هاشمی همرزم و یار دیرینه این شهید وارسته و از یادگاران دفاع مقدس بررسی کرده است.

امیر سرتیپ حسام هاشمی، این شهید را مایه ی آبروی ارتش دانست و گفت: شهید صیاد شیرازی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ارتش ایران را زنده کرد و می توان او را احیاگر ارتش این مرز و بوم خواند. این شهید وارسته یک نظامی بی همتا در تاریخ این کشور پیش و پس از انقلاب اسلامی بود. وی در مرکز توپخانه از بهترین ها بود و در مقام استاد، شاگردان زیادی را برای خدمت به این مرز و بوم پرورش داد. ایمان، اعتقاد و توکل به خداوند از ویژگی های فردی این رزمنده ی سپاه اسلام محسوب می شد که در تمام زمینه های زندگی و کاری وی بسیار تاثیر گذاشت. پایبندی به مسایل دینی و حضور او در جلسه های مذهبی، رشد دینی وی را چندین برابر کرد. بینش مذهبی او سبب شد این نظامی آزاده با مشاهده ی جوشش انقلابی مردم ایران، یک سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به ملت بزرگ ایران بپیوندد و همگام با مردم برای مبارزه با ضد انقلاب و طاغوت به پا خیزد و نقش سازنده ای را در مبارزه با رژیم شاهنشاهی ایفا کند.

وی در ادامه تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی پیش از پیروزی نهضت مردم ایران در 1357 هجری خورشیدی با نفوذ در بیشتر یگان های نظامی، دوستان زیادی یافت که همین یاران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در سازماندهی و تصفیه ی ارتش از ضد انقلاب با وی همکاری بسیاری داشتند. این شهید بلند مرتبه همچنین با ارتباط نزدیک با روحانیت مبارز و آیت الله خامنه ای که آن زمان نخستین نماینده ی امام خمینی در ارتش بودند، در نگهداری یگان های ارتش و پادگان ها نقش بسیار موثری را ایفا کرد.

امیر سرتیپ هاشمی با بیان اینکه سازماندهی و عملیاتی کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دیگر فعالیت های این شهید گرانقدر بود، گفت: ایشان به همراه دوستانش در 1358 و 1359 هجری خورشیدی به تشکیل و آموزش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کردستان اقدام کرد تا رزمندگان سپاه اسلام را برای رویارویی با جنگی که ضد انقلاب در آن منطقه بر ایران تحمیل کرده بود، آماده سازد. شهید صیاد شیرازی در این جنگ با انجام دادن برنامه ریزی های لازم میدان رشد برادران بسیج و سپاه را فراهم کرد. میدان جنگی که با پیروزی بر ضد انقلاب، فرماندهان دلاوری را پرورش داد که بعدها در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران غرورآفرینی کردند. در این مبارزه ها شهرهای سنندج، دیواندره، سقز، مریوان، کامیاران و بانه به فرماندهی او آزاد شد.

وی اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی در زمان رییس جمهوری ابوالحسن بنی صدر به دستور وی از فرماندهی عملیات غرب برکنار شد و پس از آن به آموزش نقشه خوانی، دیده بانی و فعالیت های عملیاتی پرداخت. پس از برکناری بنی صدر و ریاست جمهوری شهید رجایی، دوباره از شهید صیاد شیرازی برای حضور در منطقه ی کردستان و فرماندهی عملیات های مختلف دعوت به عمل آمد؛ او در این زمان قرارگاه حمزه سیدالشهدا و قرارگاه شمال غرب را راه اندازی کرد و سپس ارتش را در ارومیه به راه انداخت و بوکان و اشنویه را آزاد ساخت.

همرزم شهید صیاد شیرازی ادامه داد: وی سپس به فرمان امام خمینی به فرماندهی نیروی زمینی ارتش منصوب شد و در این مدت با ایجاد قرارگاه مشترک سپاه و ارتش، عملیات های مختلف و پیروزمندانه ای را به انجام رساند که از جمله ی آنها می توان طریق القدس، فتح المبین، بیت المقدس، محرم، رمضان و محمد رسول الله را نام برد. این رزمنده ی غیور در سال های اول تا چهارم جنگ تحمیلی با فرماندهی خود بر نیروی زمینی ارتش نقش های شایسته ای ایفا کرد و سپس به عنوان نماینده ی امام خمینی در شورایعالی دفاع به خدمت پرداخت.

امیر سرتیپ هاشمی با اشاره به ادامه ی نقش آفرینی های تاثیرگذار این فرمانده ی دلاور برای حفظ این مرز و بوم گفت: شهید صیاد شیرازی بود که با به کار گیری نیروهای ارتش و سپاه، عملیات مرصاد را به راه انداخت و جهنمی را برای منافقان ایجاد کرد آنان نیز که کینه ی این شکست ننگین را به دل داشتند سرانجام با خیانتی دیگر به ملت ایران، صبح روز بیست و یکم فروردین 1378 هجری خورشیدی با حضور در مقابل منزل شهید صیاد شیرازی وی را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دلاورمردی های ایشان در خارج کردن کردستان از چنگ ضد انقلاب کافی است تا تمام تجلیلی که در شهادت وی به وسیله ی مردمان این کشور انجام شد، شایسته ی او باشد. ملت ایران با خدمت های این شهید والامقام آشناست و همین ها سبب شده است که در هر شهر و دیاری نام یکی از پایگاه های بسیج به صورت خود جوش به نام وی ثبت شود و در سالروز شهادتش و روز ارتش یادمان های مختلفی در سراسر کشور برای ایشان شکل بگیرد. شهید صیاد شیرازی با تمام قشرهای مختلف از جمله روحانیت ارتباط ویژه ای داشت و در دوران فرماندهی خود بر نیروی زمینی ارتش، در بازدید از شهرستان های مختلف کشور نخستین دیدار را با ائمه جمعه و روحانیون انجام می داد.

وی با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی عشق به مردم و خدمت به ایشان را بزرگترین وظیفه ی خود می دانست گفت: او با قشرهای مختلف مردم ارتباط نزدیکی داشت و همه او را از خود می دانستند؛ وقت خاصی برای صحبت و دیدار مردم با ایشان در نظر گرفته نمی شد و هر کس هر زمان که می خواست می توانست به راحتی با وی ارتباط برقرار کند. او به شدت به امام خمینی، ولایت و مراجع تقلید پایبند بود به طوری که می توان وی را انسان ولایی کاملی نامید که پیرو تمام و کمال ولایت و رهبری بود. او ارتباط نزدیکی با مقام معظم رهبری داشت به صورتی که مقام معظم رهبری علاوه بر حضور در خاکسپاری ایشان، چند روز بعد بر مزار این شهید وارسته حضور یافت و فرمودند: دلم برای صیادمان تنگ شده است.

وی در پایان با تاکید بر ایمان و دین راستین این شهید گرانقدر با ذکر خاطره ای گفت: برای بررسی یک بحث میدانی با شهید صیاد شیرازی و گروهی دیگر سوار بر بالگرد از منطقه ی میان دو آب به سمت بوکان در حرکت بودیم که وقت نماز ظهر؛ ایشان در میانه ی راه از خلبان خواست که به زمین بنشیند تا همگی با هم به نماز بایستیم و سپس بالگرد در پایگاهی متعلق به ژاندارمری به زمین نشست...

برچسب ها: در گفت و گوی ایرنا با امیر سرتیپ حسام هاشمی تبیین شد: شهید صیاد شیرازی؛ احیاگر ارتش ایران , خبرگزاری سامی نیوز , شانزدهمین سالگرد صیاد دلها شهید ,

[ بازدید : 299 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 22 فروردين 1394 ] [ 5:40 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

استاندار سمنان: اکتشاف وبهره برداری ازمعادن رویکرد اقتصادی امسال است

استاندار سمنان: اکتشاف وبهره برداری ازمعادن رویکرد اقتصادی امسال است

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان شناسایی، اکتشاف و بهره برداری از معادن به منظور رونق اقتصادی و بهره برداری از ارزش افزوده این بخش را رویکرد اقتصادی امسال در این استان اعلام کرد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری سمنان، محمد وکیلی در کارگروه مشترک امور اقتصادی، آب و کشاورزی این استان، گفت: با توجه به ظرفیتها و توانائیهای مهم معدنی استان سمنان شناسائی ظرفیتهای معدنی برای اکتشاف و فعال شدن معادن از سیاستهای مهم صنعت و تولید در سال 94 است.

وی با تاکید بر فعال شدن معادن در استان سمنان افزود: با توجه به اعلام قبلی، دارندگان مجوز معدنی باید در مورد فعال کردن معدن تعیین تکلیف کنند.

وی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان باید نسبت به شناسایی مناسب نقاط معدنی و اعلام ظرفیت برای اکتشاف آن توسط متقاضیان دارای شرایط در قالب دسترسی نرم افزاری، تلاش مضاعف داشته باشد و در این عرصه مقرر است پنجره ای واحد با حضور کارشناسان مربوطه برای انجام امور استعلامی و تسریع در روند کاری فعالیت کند.

وکیلی با تاکید بر ممانعت از خام فروشی مواد معدنی در استان سمنان، خاطرنشان کرد: شرایط و بستر ایجاد واحدهای فرآوری معدنی در کنار معادن استان سمنان ایجاد شود و همه دستگاههای اجرایی فعال کردن معادن را به منظور بهره گیری از توان این بخش در توسعه اقتصادی این استان، در دستور کار خود قرار دهند.

استاندار سمنان با اشاره به وجود معادن غنی گچ ،خاطرنشان کرد: علمی کردن مراحل تولید و فرآوری این ماده خام به صورت محصولات متنوع به رونق تولید و ایجاد ارزش افزوده این ماده معدنی در استان سمنان کمک می کند.

ساماندهی نیازمندی های گلخانه های استان سمنان دیگر دستور کار نشست کارگروه مشترک امور اقتصادی، آب و کشاورزی این استان بود.

برچسب ها: استاندار سمنان: اکتشاف وبهره برداری ازمعادن رویکرد اقتصادی امسال است , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ , محمدوکیلی زند استاندار سمنان ,

[ بازدید : 273 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 22 فروردين 1394 ] [ 5:38 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

استاندار سمنان: تعالیم حضرت زهرا(س) بهترین الگوی زنان جامعه است

استاندار سمنان: تعالیم حضرت زهرا(س) بهترین الگوی زنان جامعه است

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان در پیامی به مناسبت میلاد حضرت فاطمه(س) و روز زن، گفت: حضرت زهرا(س) والاترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار و تعالیم ایشان بهترین الگوی مطلوب زنان است.

محمد وکیلی در پیام روز پنجشنبه خود به مناسبت روز گرامیداشت مقام زن و مادر، افزود: بانوان این مرز و بوم که در مکتب آن حضرت پرورش یافته اند، بلند پروازان قله های رفیع ایمان و معرفت اند و زیباترین شکوفه های درخت انسانیت را تجلی بخشیده و به بار نشاندند.

استاندار سمنان ادامه داد: ضمن گرامیداشت سالروز ولادت زهرای اطهر(س)، الگوی کامل زنان مسلمان که به درستی نام روز زن و مادر به خود گرفته ، این ایام فرخنده و میلاد خجسته را خدمت همه بانوان عزیز، همسران و مادران شهدا و ایثارگران تبریک عرض می کنم

برچسب ها: استاندار سمنان: تعالیم حضرت زهرا(س) بهترین الگوی زنان جامعه است , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ , استاندار سمنان , محمدوکیلی زند ,

[ بازدید : 244 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 22 فروردين 1394 ] [ 5:36 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

امام جمعه سمنان: شخصیت حضرت زهرا(س) تبیین و الگوسازی شود

امام جمعه سمنان: شخصیت حضرت زهرا(س) تبیین و الگوسازی شود

سمنان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به میلاد فرخنده حضرت فاطمه(س) گفت: شخصت حضرت زهرا(س) باید شناسایی، تبیین و الگوسازی شود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد شاهچراغی روز پنجشنبه در دیدار با هنرمندان به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی، افزود: وجود حضرت زهرا(س) دختر گرامی پیامبر، شریف و حلقه امتداد ولایت و حضور حضرت زهرا(س) فلسفه وجودی دو عالم است.

وی تاکید کرد: ابعاد شخصیتی مختلف این بزرگ بانوی اسلام باید شناسایی و معرفی شود تا زنان و مردان از این ایعاد فردی و اجتماعی بهره مند شوند.

وی با اشاره به روز هنر انقلاب اسلامی و حضور شاعران افزود: بزرگان و عالمان دین اسلام نیز در طول تاریخ صاحب اشعار هستند و این نشاندهنده جایگاه شعر و تاثیر آن است.

شاهچراغی از شعرا خواست با اخلاص شعر سرایی کنند تا آثارشان ثاثیرگذار باشد.

امام جمعه سمنان افزود: هنرمندان از اعجاز هنر برای القای مفاهیم عالی انسانی و دینی استفاده کنند.

شاعران استان سمنان در این نشست با حضور حجت الاسلام سیدجلال احمدپناهی امام جمعه موقت سمنان، حسن اسلامی راد سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی، منوچهر صادقی مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری و سیدعباس دانایی رییس حوزه هنری استان سمنان به شعرخوانی پرداختند.

روز بیستم فروردین به مناسبت شهادت مرتضی آوینی روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

برچسب ها: امام جمعه سمنان: شخصیت حضرت زهرا(س) تبیین و الگوسازی شود , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ ,

[ بازدید : 294 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 22 فروردين 1394 ] [ 5:33 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

تاکید امام جمعه و استاندارسمنان بر رسیدگی به خانواده شهدا و جانبازان

تاکید امام جمعه و استاندارسمنان بر رسیدگی به خانواده شهدا و جانبازان

سمنان - ایرنا - امام جمعه و استاندار سمنان در دیدار با چند تن از خانواده های شهدا و جانبازان این استان، بر توجه به مسایل و مشکلات این خانواده ها تاکید کردند.

به گزارش روز جمعه استانداری سمنان، محمد وکیلی استاندارسمنان گفت: توجه به خانواده شهدا و ایثارگران در راس همه امور است.

وی افزود: اگر موفقیت و دستاوردی در کشور وجود دارد به برکت خون شهداست و همه مدیون شهدا هستیم و باید با تلاش و خدمت به کشور شرمنده شهدا و خانواده های آنان نباشیم.

وی گفت: یکی از برنامه های مهم و اساسی دکتر حسن روحانی رییس جمهوری سرکشی و دیدار با خانواده شهدا است که همواره و مستمر انجام می شود که حرکتی بسیار ارزشمندست.

وی افزود: در استان سمنان نیز با محوریت و همراهی نماینده ولی فقیه در این استان برنامه دیدار با خانواده شهدا به ویژه خانواده شهدایی که کمتر سرکشی شده اند در برنامه کاری قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز بر حفظ و بازگویی ارزشها و ایثارگری های شهدا در جامعه و توجه به مسایل و مشکلات خانواده معظم شهدا تاکید کرد.

امام جمعه و استاندار سمنان به دیدار خانواده شهیدان حسین و محسن ناظمیان و جانباز سیدحسین جعفری چاشمی رفتند.

حجت الاسلام حسن فریدون مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان نیز در این دیدارها حضور داشت و خانواده این شهیدان و همچنین جانباز سیدحسین جعفری چاشمی به بیان برخی از ویژگیهای شخصیتی شهدا و خاطراتی از دوران دوفاع مقدس پرداختند.

برچسب ها: تاکید امام جمعه و استاندارسمنان بر رسیدگی به خانواده شهدا و جانبازان , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ ,

[ بازدید : 278 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 22 فروردين 1394 ] [ 5:31 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

نماینده ولی فقیه در استان سمنان: توافق زمانی معنای حقیقی دارد که غربی‌ها دست از بدعهدی و فریبکاری

امام جمعه سمنان
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:
توافق زمانی معنای حقیقی دارد که غربی‌ها دست از بدعهدی و فریبکاری بردارندخبرگزاری رسا ـ امام جمعه سمنان گفت: تیم مذاکره کننده مراقب حیله‏گری‏های طرف مقابل مذاکرات هسته‏ای باشند، توافق زمانی معنای حقیقی دارد که غربی‌ها دست از بدعهدی و فریبکاری بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‏الاسلام والمسلمین سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان، در خطبه‏های نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور مردم مؤمن و انقلابی این شهرستان در مصلی نماز جمعه برگزار شد، با اشاره به راهگشا بودن بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص نتایج حاصله از مذاکرات هسته‏ای اظهار داشت: مردم و مسؤولان باید به سخنان رهبری در این خصوص توجه و دقت نظر ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه خواسته ملت ایران برداشته شدن تمام تحریم‏ها در هنگام توافق نهایی هسته‏ای است، تصریح کرد: آنچه واضح و مبرهن است این که نتیجه حاصل شده در این مرحله از مذاکرات با گروه 5+1 به معنای توافق نهایی نیست؛ چرا که توافق زمانی معنای واقعی می‏یابد که طرف مقابل ایران دست از تقلب، نیرنگ و فریبکاری بردارد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر اینکه نباید جلوتر از زمان حرکت کرد و در بحث مذاکرات دیدیم که برخی افراد در مورد نتیجه مذاکرات هسته‏ای جلوتر از زمان حرکت کرده‏اند و تبلیغات و سخنانشان از نتیجه واقعی مذاکرات پیشتر است.

حجت‏الاسلام والمسلمین شاهچراغی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: مذاکرات هسته‏ای دغدغه جدی رهبری است و ایشان فرمودند در مذاکرات توافقی انجام نشده و مسائل اصلی همچنان باقی است و تیم مذاکره کننده باید مراقب حیله‏گری طرف‏های مقابل مذاکرات باشند.

امام جمعه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهاجم نظامی عربستان سعودی به کشور یمن گفت: به طور قطع و یقین سعودی‏ها از این اقدام خود پشیمان خواهند شد و شکست نتیجه‏ای است که در پایان نصیب عربستان خواهد شد.

حجت‏الاسلام والمسلمین شاهچراغی اقدام عربستان در یمن را همچون حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی عنوان کرد و افزود: انسان‏کشی، نسل‏کشی و کشتن زنان و مردان مسلمان توسط اسرائیل در غزه امروز توسط عربستان در یمن اتفاق افتاده است.

امام جمعه سمنان در پایان با گرامیداشت هفته زن و تبریک سالروز ولادت دخت نبی گرامی اسلام(ص) گفت: اخلاص در عمل و حب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از جمله خواسته‏های حضرت فاطمه(س) از مؤمنان به ویژه شیعیان است

برچسب ها: نماینده ولی فقیه در استان سمنان: توافق زمانی معنای حقیقی دارد که غربی‌ها دست از بدعهدی و فریبکاری بردارند , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سا ,

[ بازدید : 262 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 22 فروردين 1394 ] [ 5:24 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

معاون وزیرتعاون:100هزارتعاونی فعال با11 میلیون عضو در کشور فعال است

عاون وزیر تعاون:


100 هزار تعاونی فعال با 11 میلیون عضو در کشور فعال است


معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بالغ بر 100 هزار تعاونی فعال در کشور با 11 میلیون نفر عضو و 680 هزار اتحادیه سراسری در کشور وجود دارد.

سیدحمید کلانتری چهارشنبه شب در نشست با مدیران شرکتها، اتحادیه ها و اتاقهای تعاون استان سمنان گفت: تعاونی های کشور امکان فعالیت در 110 گرایش اقتصادی و خدماتی را دارند.

وی با بیان اینکه بخش تعاون قادر است در 93 درصد از بخشهای حوزه اقتصاد کشور فعالیت داشته باشد، اظهار کرد: 17 هزار تعاونی صنعتی و دو هزار تعاونی معدن در کشور فعالیت دارد.

وی تکمیل چرخه و هرم تعاونی ها را باعث تحول در اقتصاد کشور دانست و خاطرنشان کرد: کارکرد تعاون هنوز در کشور شناخته شده نیست وهنوز عده ای آن را همان تعاونی های پخش کننده تخم مرغ در محله ها در زمان جنگ تحمیلی می شناسند.

کلانتری فعالیت تعاونی ها را بهترین راه جلوگیری از ایجاد فساد اقتصادی و رانت خواری عنوان و اضافه کرد: تعاونی ها به دلیل ساختار نظارتی از سوی بازرسان، اتاقهای تعاون، اتحادیه ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمتر دچار فساد و رانت خواری می شوند.

وی با اشاره به وجود نیم میلیون نفر عضو هیات مدیره و مدیرعامل تعاونی های کشور، افزود: پنج میلیون نفر در کشور عضو تعاونی های مصرف هستند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد ستاد توسعه تعاون به منظور پیشبرد اهداف تعاونی های کشور در استانهای مختلف خبر داد و گفت: تاکنون در تفاهم نامه این وزارتخانه با استانداران 17 استان، این ستاد به ریاست استانداران تشکیل شده است.

وی با اشاره به فعالیت بخش خصوصی در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: به دنبال فعالیت تعاونی ها در این فضا، ایجاد پرتال و بازارهای مجازی برای بخش تعاون هستیم.

وی توسعه فرهنگ تعاون، توانمند کردن مدیریت تعاونی ها، تحکیم شبکه تعاون، توسعه همکاری بین بخشی تعاونی ها، تامین مشوق و منابع مالی برای بخش تعاون، توسعه بازار و برندسازی تعاونی های تولیدی و تعمیم نظارت بر تعاونی ها را راهبردهای هفتگانه برای بهبود فعالیت بخش تعاون در اقتصاد کشور برشمرد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فعالیت صندوق ضمانت تعاون، گفت: ضمانت معامله بین تعاونی ها خدمت جدید این صندوق است که خرید و فروش بین تعاونی ها را ضمانت می کند.

سیدحمید کلانتری روز پنجشنبه ضمن دیدار با استاندار سمنان و انعقاد تفاهم نامه ایجاد ستاد توسعه تعاون، از چند تعاونی فعال بخشهای مختلف در این استان بازدید می کند.

هزار و 200 تعاونی در استان سمنان با بیش از 23 هزار فعالیت دارد.

برچسب ها: معاون وزیر تعاون: 100 هزار تعاونی فعال با 11 میلیون عضو در کشور فعال است معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بالغ بر 100 هزار تع ,

[ بازدید : 247 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 22 فروردين 1394 ] [ 5:19 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]