وبلاگ خبری وتحلیلی سامی نیوز شهرستان سرخه

پایگاه خبری سامی نیوز شهرستان سرخه واستان سمنان

حجت الاسلام واحدی مطرح کرد: میقات الرضا نیازمند اعتبار ملی/ تربیت سالانه ۲۵۰۰ حافظ قرآن

حجت الاسلام واحدی مطرح کرد:

میقات الرضا نیازمند اعتبار ملی/ تربیت سالانه ۲۵۰۰ حافظ قرآن

کراپ‌شده - میقات
سمنان – مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با تاکید بر اهمیت برگزاری میقات الرضا در سالجاری، گفت: ردیف اعتباری ملی برای این طرح می تواند کمک شایانی به نحوه برگزاری آن کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالله واحدی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان درباره طرح ملی میقات الرضا، بیان داشت: این طرح چند سالی است که در شش استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، مازندران، گلستان و سمنان در حال برگزاری است.

وی هدف از اجرای این طرح را در مرحله نخست ارائه خدمات فرهنگی، مذهبی و رفاهی برای زائرانی که به صورت پیاده به حرم شریف امام رئوف حرکت می‌کنند، دانست و گفت: این طرح در گام‌های بعدی به بخش‌های دیگر نیز گسترش یافته است.

نگاهی فرهنگی و معنوی بر طرح میقات الرضا حاکم شده است

این مسئول با بیان اینکه این طرح با محوریت بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در مسیر زائران اجرایی می‌شود، توضیح داد: بر اساس مطالعات انجام شده، میقات الرضا در استان‌‌های دیگر نیز به مرحله اجرا درخواهد آمد.

واحدی با اشاره به برگزاری خوب میقات الرضا در سال ۹۳، اظهار داشت:‌ سال گذشته استان سمنان میزبان همایش ملی میقات الرضا (ع) بود و در خلال این طرح تلاش شد تا با برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره ردیف اعتباری ملی برای طرح رایزنی شد.

وی افزود: در رابطه با اهمیت موضوع، نگاهی فرهنگی و معنوی بر این طرح حاکم شده است و تلاش می‌شود میقات الرضا به خوبی به مرحله اجرا برسد.

امکانات فرهنگی و زیربنایی در طرح میقات‌الرضا (ع) فراهم شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان نیز با بیان اینکه امکانات فرهنگی و زیربنایی باید در طرح میقات‌الرضا (ع) فراهم شود، گفت: با توجه به قابلیت‌های بالای بقاع و اماکن متبرکه در فرهنگ‌سازی و ترویج شعائر اسلامی و مذهبی، باید راهی جست تا از این قابلیت‌ها نهایت بهره را برد.

حجت‌الاسلام سید سعید تقوی خاطرنشان کرد: در همین خصوص، پیشنهاد می‌شود بقاعی که در مسیر حرکت زائران به مشهد مقدس هستند و فاصله‌ای کمتر از سه کیلومتر از جاده اصلی دارند، به عنوان میقات‌الرضا (ع) تعریف شوند.

وی ادامه داد: همه امکانات فرهنگی و زیربنایی در این بقاع باید توسعه یابد تا به عنوان مکان‌های توقف زائران معرفی و به‌کارگیری شود.

وقوع ۹۰ بقعه در حد فاصل برگزاری همایش میقات الرضا از تهران تا مشهد

این مقام مسئول با اشاره به وقوع۹۰ بقعه در حد فاصل برگزاری همایش میقات الرضا از تهران تا مشهد، بیان داشت: از این طریق، باید شاهد زائرانی باشیم که با بصیرت و دیدی بالا نسبت به حضرت رضا (ع) وارد حرم حضرت شده و حداکثر بهره و حظ معنوی را از زیارت خود برده و با دستی پر به شهرهای خود بازمی‌گردند لیکن باید در نظر داشت که براساس بررسی‌های ابتدایی، حدود ۹۰ بقعه در این مسیر قرار دارند که فاصله آن‌ها از جاده اصلی حداکثر سه کیلومتر است.

تقوی توضیح داد: ترمیم و احیای بافت‌های قدیمی و فرسوده بقاع تاریخی و نیز ساماندهی مراکز تجاری، خرده‌ فروشی‌ها، عمده فروشی‌ها و دست‌فروشی‌های اطراف بقاع با انجام مهندسی معکوس یعنی پیاده کردن اسلوب‌های قدیمی در قالب بازارها و بازارچه‌ها در فاصله‌ای مشخص از بقاع باید مورد عنایت قرار بگیرد.

استفاده از توانایی بخش خصوصی در میقات الرضا

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان همچنین با اشاره به ایجاد امکانات قابل استفاده در بقاع متبرکه زیر پوشش طرح میقات‌الرضا (ع)، گفت: به خدمت گرفتن توانایی بخش خصوصی در قالب دفاتر خدمات مسافرتی فعال و تمرکز بر معرفی بستر مساعد گردشگری مذهبی در شهر در راستای برگزاری تورهای گردشگری مذهبی امور مهمی است که امروز باید به آنها توجه شود.

تقوی تاکید کرد: می بایست بقاع متبرکه متناسب با نیاز آب و هوایی و گردشگری زائران و گردشگران دسته بندی شوند

وی افزود: می توان با ایجاد امکانات قابل استفاده مرتبط از جمله پیست‌های اسکی، کوهپیمایی، رصد ستاره‌ها در شب‌های کویر و ... همچنین تبلیغات گسترده در این راستا به اجرای طرح کمک کرد.

این مقام مسئول همچنین با دعوت از نهادهای مختلف و مرتبط از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و عقد تفاهم‌نامه برای مرمت و حفظ بقاع جزو آثار تاریخی، گفت: باید با همکاری همه مردم و مسئولان، شاهد رشد روزافزون توجه به بقاع متبرکه در سمنان باشیم.

ایجاد اشتغال در طرح میقات‌الرضا (ع) بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: ایجاد اشتغال در طرح ملی میقات‌الرضا (ع) بسیاری از مشکلات موجود در جامعه را رفع می‌کند.

شهرام حر، با اشاره به لزوم اجرای برنامه‌های ویژه در بقاع متبرکه زیرپوشش طرح ملی میقات‌الرضا (ع) و ایجاد اشتغال در راستای عملیاتی کردن این طرح، اظهار داشت: می توان همزمان با اجرای میقات الرضا در استان، بیش از۴ هزار و۸۰۰ فرصت شغلی را فراهم ساخت که از این تعداد، معادل ۲ هزار شغل پایدار و ۲ هزار و ۸۰۰ شغل ناپایدار هستند.

وی افزود: براساس آمارهای هزینه‌ای ایجاد هر فرصت شغلی در کشور، ۴ هزار میلیارد ریال بابت ۲ هزار شغل پایدار به دولت کمک می‌شود.

ایجاد ۲۸۰۰ شغل ناپایدار به دولت کمک می‌کند

این مقام مسئول با تاکید بر عواید مالی اجرای میقات الرضا، ادامه داد: این طرح ملی بیش از پنج هزار و۶۰۰ میلیارد ریال بابت ایجاد دو هزار و ۸۰۰ شغل ناپایدار به دولت کمک می‌کند.

حر، درباره فواید کسب درآمد و جذب نقدینگی در طرح میقات الرضا، گفت: درآمد زایی و جذب نقدینگی در استان های مجری یکی از مولفه های میقات الرضا در استان های مجری است که پیشگیری از اعمال هزینه‌های ایجاد اشتغال بر دوش دولت و مجموع کمک‌ها در این حوزه بالغ بر ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد را به دنبال دارد

وی در خاتمه افزود: با احتساب سرانه ۲۰۰ هزار ریال هزینه خرید افراد در استان سمنان برای هر یک از مسافران و با توجه به اینکه سالانه ۲۵ میلیون نفر مسافر از استان عبور می‌کنند، با ایجاد ظرفیت توقف این تعداد مسافر در استان سالانه حداقل پنج هزار میلیارد ریال آورده نقدی برای استان خواهیم داشت.

برچسب ها: حجت الاسلام واحدی مطرح کرد: میقات الرضا نیازمند اعتبار ملی/ تربیت سالانه ۲۵۰۰ حافظ قرآن , استان سمنان , خبرگزاری سامی نیوز , سال۹۴ , اداره کل اوقاف ,

[ بازدید : 219 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 18 فروردين 1394 ] [ 8:41 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]