وبلاگ خبری وتحلیلی سامی نیوز شهرستان سرخه

پایگاه خبری سامی نیوز شهرستان سرخه واستان سمنان

سلمانیان: ارزیابی ارائه خدمات نوروزی استان سمنان/افزایش ۳۵ درصدی اقامت

سلمانیان:

ارزیابی ارائه خدمات نوروزی استان سمنان/افزایش ۳۵ درصدی اقامت

اسکان مسافران نوروزی در مدارس
سمنان- سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از ارزیابی نحوه ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی در سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، مریم سلمانیان با اشاره به ارزیابی نحوه ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی در سمنان با حضور مدیرکل نظارت و ارزیابی سازمان میراث فرهنگی گفت: علی تیموری امروز در استان سمنان حضور یافته و در حال بررسی کیفیت ارائه خدمات به گردشگران در تمامی واحدهای خدمات‌رسان گردشگری شامل ستاد اسکان، مراکز اقامتی، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و ... است.

وی با بیان این مطلب که ارزیابی نحوه خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی از شهرستان گرمسار آغاز شده و ناظر ستاد مرکزی سازمان در حال بررسی خدمات‌رسانی در شهرستان سرخه است خاطر نشان کرد: وی پس از این بازدیدها در مرکز استان حضور یافته و خدمات‌رسانی در سمنان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

افزایش ۳۵ درصدی اقامت مسافران نوروزی در استان سمنان

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان تصریح کرد: در استان ۲۳۳ مدرسه با ظرفیت یک هزار و ۶۹۴ کلاس، ۲۳ هتل و مهمان‌پذیر با ظرفیت پذیرش یک هزار و ۲۵۰ نفر در حال خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی است.

سلمانیان عنوان کرد: ۳۵ پایگاه اطلاع‌رسانی و راهنمایی مسافران نیز توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان فعالیت دارند.

وی همچنین از افزایش ۳۵ درصدی اقامت مسافران و گردشگران نوروزی در هتل‌ها و مراکز زیرپوشش این اداره کل در استان سمنان خبر داد و اذعان داشت: بر اساس بررسی‌های مقایسه‌ای انجام شده، میزان اقامت در هتل‌ها و مراکز تحت پوشش این اداره کل در استان سمنان از بیست و پنجم اسفندماه سال گذشته تاکنون و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۵ درصد افزایش یافته است.

اقامت ۱۵۸ هزار و ۲۲۰ مسافر و گردشگر نوروزی از ابتدای سال تا کنون در استان سمنان

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان دلیل افزایش اقامت مسافران را معرفی استان سمنان و آشنایی بیشتر هموطنان با جاذبه‌های گردشگری این استان عنوان و ابراز داشت: میزان اقامت در مراکز تحت پوشش این اداره کل از ابتدای فعالیت ستاد تاکنون را ۱۰ هزار و ۲۳۳ نفر بوده و در مدت مشابه سال قبل، هفت هزار و ۵۶۲ نفر در استان سمنان اقامت کردند.

سلمانیان با بیان اینکه بیشتر مسافران اقامت‌کننده در مدارس و حاشیه پارک‌ها، مسافران عبوری هستند یادآور شد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، اقامت‌کنندگان در هتل‌ها با هدف بازدید از جاذبه‌های استان و با مدت بیشتر نسبت به سایر مسافران عبوری اسکان می‌یابند.

وی افزایش میزان اقامت در مراکز تحت پوشش این اداره کل را نویدبخش رشد و توسعه صنعت گردشگری استان سمنان دانست و اظهار داشت: از بیست و پنجم اسفندماه سال گذشته تاکنون، ۱۵۸ هزار و ۲۲۰ مسافر و گردشگر نوروزی در استان سمنان اقامت کرده‌اند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به اینکه ۲۳ مرکز اقامتی تحت پوشش این اداره کل در استان سمنان فعالیت دارند که شامل ۱۶ هتل و مهمان‌پذیر و هفت منزل استیجاری و ... می‌شود گفت: استان سمنان سرزمین چهار فصل و دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان، جنگل، کویر، آسمان صاف و ... است.

سلمانیان بیان داشت: جنگل ابر، آرامگاه شیخ ابوالحسن خراقانی، آرامگاه بایزید بسطامی، دروازه ارگ سمنان، تاریخانه دامغان، چشمه علی، شهمیرزاد و مهدیشهر، مغارها، غارهای نمکی، کاروانسراها، موزه‌ها و ... از جمله جاذبه‌های دیدنی این استان محسوب می‌شوند.

۱۰ کاروانسرای تاریخی در میامی میزبان گردشگران نوروزی

دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان شاهرود از استقبال گردشگران نوروزی از ۱۰ کاروانسرای تاریخی واقع در شهرستان میامی خبر داد و افزود: کاروانسراهای میامی، میاندشت شامل سه کاروانسرا، الحاک، عباس‌آباد، صدرآباد، سپنج و پل ابریشم شامل دو کاروانسرا، پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی است.

حمیدرضا حسنی با بیان این مطلب که از بیست و پنجم اسفند‌ماه سال گذشته تاکنون، بیش از ۳۰ هزار گردشگر نوروزی از این کاروانسراها بازدید کرده‌اند خاطر نشان کرد: طبق اسناد موجود، قدمت شهر میامی بیش از یک‌هزار سال است و شهرستان میامی، شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان در مسیر تهران به مشهد است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مجموعه‌های کاروانسرایی کشور در میامی واقع شده تصریح کرد: مجموعه کاروانسرای میاندشت شامل سه کاروانسرا است که یکی از آنها مربوط به دوره صفوی و دو کارونسرای دیگر مربوط به دوره قاجار است.

دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان شاهرود با یادآوری این نکته که شهرستان میامی دارای چهار منطقه نمونه گردشگری شامل دشت شقایق و آفتابگردان، جنگل و آبشار نام نیک و جنگل دشت شاد و عباس‌آباد است عنوان کرد: آرامگاه شیخ حسن جوری رهبر نهضت سربداران و آرامگاه ابن یمین فرومدی شاعر قطعه‌سرای قرن هفتم نیز در میامی واقع شده است.

برچسب ها: سلمانیان: ارزیابی ارائه خدمات نوروزی استان سمنان/افزایش ۳۵ درصدی اقامت , استان سمنان , سال94 , اخبارنوروزی , ستاد کردشگری استان سمنان , خبرگزاری سامی ,

[ بازدید : 214 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 12 فروردين 1394 ] [ 9:24 قبل از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]