وبلاگ خبری وتحلیلی سامی نیوز شهرستان سرخه

پایگاه خبری سامی نیوز شهرستان سرخه واستان سمنان

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری سمنان: «طرح جامع فضای سبز» سمنان تدوین می‌شود

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری سمنان:
«طرح جامع فضای سبز» سمنان تدوین می‌شود
فضای سبز
خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سمنان از آغاز مطالعات طرح جامع فضای سبز شهر سمنان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، امیر مظاهری عصر امروز در نشست با مدیران شهرداری سمنان با اشاره به نقش فضای سبز در زیباسازی و شادابی شهر اظهار داشت: یکی از اولویت‌های مهم شهرداری در رویکرد جدید مدیریت شهری، توسعه فضای سبز شهری و ورود تکنولوژی جدید به این عرصه می باشد.

وی به تهیه بانک اطلاعاتی حوزه فضای سبز و افزایش سرانه این فضا در راستای اجرای طرح جامع فضای سبز شهری اشاره کرد و افزود: این بانک اطلاعاتی با مبنای دانش خود در رابطه با منابع انسانی متخصص در حوزه فضای سبز شهری تا حدودی مشکلات عرصه فضای سبز را مرتفع می‌کند.

مظاهری با اشاره به ورود علم و تکنولوژی به عرصه فضای سبز شهری و تبادل دانش و تجربیات اظهار داشت : تهیه و تدوین طرح جامع فضای سبز شهری از اولویت‌های مهم شهرداری است.

به گفته وی، این طرح در مرحله تهیه قرار دارد و با اجرا شدن این طرح وضعیت پراکندگی فضای سبز در سمنان مشخص‌تر شده و راهکارهایی برای ایجاد فضای سبز در همه مناطق شهری ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح مشخص می‌شود کدام مناطق از نظر فضای سبز دارا و کدام مناطق محرومند و اولویت بندی برای ایجاد فضای سبز در مناظق ایجاد می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌های شهرداری سمنان کمبود زمین را از مشکلات اساسی در مسیر توسعه فضای شهر سمنان دانست و افزود: برای توسعه فضای سبز هر منطقه نیاز به زمین خالی است اما متاسفانه در برخی مناطق مانند جنوب شهر فضای مناسب برای احداث پارک بسیار محدود است.

مظاهری خاطرنشان کرد: نگهداری از فضای سبز بیشتر از ایجاد و احداث فضای سبز اهمیت دارد که این امر نیازمند اختصاص بودجه مناسب برنامه‌ریزی و هدفمندی، استفاده از دانش روز، بکارگیری افراد با تجربه و متخصص در این زمینه است.

وی خواستار همکاری مردم در استفاده از فضای پارک‌ها شد و افزود: مردم می‌توانند با رعایت قوانین شهروندی در استفاده از فضای سبز و همچنین رعایت مسایل اخلاقی در این محیط‌ها مدیریت شهری را در توسعه این اماکن یاری دهند.

به گزارش تسنیم، تاکنون در تعداد محدودی از مراکز استانی از جمله کلان شهرهایی همانند تهران، اصفهان طرح راهبردی فضای سبز تهیه شده است.

برچسب ها: مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری سمنان: «طرح جامع فضای سبز» سمنان تدوین می‌شود , استان سمنان , سال۹۴ , خبرگزاری سامی نیوز ,

[ بازدید : 249 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 19 فروردين 1394 ] [ 2:57 بعد از ظهر ] [ خبرگزاری سامی نیوز ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]